coinex
راهنمای خرید تکراتو

نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1403 اعلام شد [+ جدول]

بانک مرکزی، نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1403 را اعلام کرد. قیمت بیمه شخص ثالث معمولاً براساس نرخ دیه تعیین می‌شود، پس افزایش قیمت حتماً لحاظ شده است.

اواخر سال 1402 بود که نرخ جدید دیه از سوی قوه قضاییه اعلام و مشخص شد که 33 درصد افزایش یافته است. بیمه شخص ثالث نیز که دراصل کامل‌ترین بیمه خودرو شامل بیمه جانی و مالی راننده، مالک و سرنشینان و خودرو است همسو با نرخ دیه افزایش خواهد یافت که این مورد هرساله اتفاق خواهد افتاد.

طبق اعلام قوه قضاییه در اسفند سال 1403، نرخ دیه سال 1403 در ماه‌های حرام و غیرحرام متفاوت است و اختلاف قیمتی 400 میلیون تومانی دارد. حال با توجه به مبلغ دیه 1403، نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1403 نیز افزایش یافته است که بانک مرکزی در جدولی مخصوص قیمت‌ها را درج کرده است.

بیشتر بخوانید: چگونه برای دریافت بیمه زنان خانه دار اقدام کنیم؟ [+لینک ثبت نام]

جدول نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1403 منتشر شد

علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه­ ای نرخ جدید حق بیمه شخص ثالث انواع وسایل نقلیه برای سال ۱۴۰۳ را به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد.

گفتنی است، قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۳ در ماه‌های غیرحرام را 1 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام 1 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است.

برهمین اساس و به دنبال افزایش ۳۳.۳ درصدی نرخ دیه توسط قوه قضائیه، شورای عالی بیمه، نرخ رشد حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ را ۳۵.۵ درصد اعلام کرد.

جدول نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1403 منتشر شد

نرخ دیه سال 1403

به موجب ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضاییه به همه واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و در راستای اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب سال ۱۳۹۲، قیمت دیه کامل در ماه‌های غیر حرام برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲ میلیارد ریال معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد. همچنین نرخ دیه در ماه‌های حرام 1 میلیارد و 600 میلیون تومان تعیین شده است.

جدول نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1403 منتشر شد
نرخ دیه سال 1403

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص نرخ جدید بیمه شخص ثالث برای سال 1403 چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر