coinex
راهنمای خرید تکراتو

برای تأسیس سالن زیبایی چه مدارکی لازم است؟ (آپدیت 1403)

اخذ مجوز کار یا پروانه کسب یکی از امور ضروری در هر کسب و کار محسوب می شود. سالن های زیبایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و علاقه مندان به تأسیس سالن زیبایی می بایست پس از کسب تجربه در محضر اساتید، مربیان و آرایشگری نسبت با اخذ مدرک آرایشگری معتبر زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور اقدام کنند. تا پس از آن با استفاده از مدرک فنی آرایشگران و سایر خدمات مرتبط با آرایش و زیبایی مو و صورت نسبت به ثبت نام و دریافت مجوز تأسیس سالن زیبایی اقدام نمایند. البته باید توجه داشته باشید که تأسیس سالن زیبایی علاوه بر مدرک فنی و حرفه ای به مدارک دیگری نیز نیاز دارید. به همین سبب در ادامه می خواهیم به معرفی و بررسی سایر مدارک موردنیاز برای اخذ مجوز و راه اندازی سالن زیبایی بپردازیم. تا ضمن آشنایی با این دسته از مدارک، مسیر تأسیس و شروع به کارتان به عنوان یک آرایشگر و سالن دار حرفه ای در زمینه ارائه خدمات منحصر به فرد و با کیفیت زیبایی پوست و مو هموارتر گردد.

مدارک مورد نیاز برای تأسیس سالن زیبایی

برای راه اندازی سالن زیبایی و شروع به کار تحت عنوان یک آرایشگر حرفه ای و ارائه خدمات زیبایی پوست و مو، علاوه بر مدارک معتبر فنی و حرفه ای به مدارک دیگر نیاز دارید. به نظر شما مدارک اصلی و مورد نیاز برای تأسیس سالن زیبایی چیست؟ آیا تنها با مدارک هویتی و مدرک فنی و حرفه ای می توان یک سالن زیبایی تأسیس کرد؟ با توجه به قوانین و شرایط وضع شده از سوی ارگان های ذیربط مدارک متعددی برای اخذ مجوز و تأسیس سالن های زیبایی در نظر گرفته شده است. که براساس استعلام و بررسی های به عمل آمده از ادارات صنعت و معدن، سازمان اصناف و اتحادیه سالن های زیبایی کشور می توان اصلی ترین و مهمترین مدارک برای تأسیس سالن زیبایی را به شرح زیر بیان کرد:

1- دریافت و تکمیل فرم درخواست تأسیس سالن زیبایی از اتحادیه یا اتاق اصناف محل سکونت

2- ارائه مدارک لازم برای راه اندازی آرایشگاه

3- پرداخت هزینه های درخواست مجوز (پروانه کسب) سالن زیبایی

4- بازدید کارشناسان اتحادیه و اتاق اصناف از محل سالن زیبایی و ارائه تأییدیه

5- بررسی درخواست متقاضی در کمیسیون اتاق اصناف و اتحادیه سالن های زیبایی

6- تشکیل پرونده مالیاتی در اداره مالیات و دارایی و ارائه کد رهگیری به اتحادیه و صنف سالن های زیبایی

7- صدور مجوز ده ساله از سوی صنف

خاطر نشان می شود که در حال حاضر کلیه مراحل ثبت درخواست، ارائه مجوز و راه اندازی سالن زیبایی از طریق درگاه مجوزهای دولت انجام می شود. بنابراین اگر می خواهید در مدت زمان کوتاه مجوز را دریافت نموده و سالن زیبایی را راه اندازی کنید، حتماً به درگاه مجوزهای دولت مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده نمایید.

به نقل از الهه محمدیان (استاد آرایشگری): اولین موضوعی که قبل از تأسیس هر بنگاه اقتصادی باید مد نظر قرار دهید، کم و کیف بازار پیش روی شماست. اشاره کردیم که بازار کار آرایشگاه‌های زنانه با توجه به تقاضای بالای موجود در این زمینه مساعد است. علاوه بر آن این بازار هنوز اشباع نشده است و می‌توانید با ارائه خدمات باکیفیت جایگاه خود خیلی زود در صنف آرایشگاه‌های زنانه تثبیت کنید.

موضوع مهم بعدی که قبل از تاسیس آرایشگاه زنانه باید مد نظر قرار دهید، سرمایه اولیه مورد نیاز است. مهم‌ترین و بیشترین هزینه در راه‌اندازی آرایشگاه زنانه مربوط به اجاره یا خرید مکان است. موقعیت قرارگیری آرایشگاه بیشترین تأثیر را در هزینه شما خواهد داشت. البته باید توجه کنید که هر چه موقعیت بهتری برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان انتخاب کنید، فضای رشد و سودآوری بیشتری نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت. با توجه به نوع فعالیت آرایشگاه زنانه باید مکان مناسب و امنی برای راه‌اندازی آن انتخاب کنید.

به نقل از وب سایت دترلند: آرایشگری و تاسیس آرایشگاه زنانه، یکی از حرفه هایی است که متقاضیان زیادی داشته و درآمد بسیار خوبی دارد. اما برای اطمینان از قانونی بودن و انجام درست مراحل قانونی، پیش از شروع به کار، متقاضی باید اطلاعات خود را تکمیل کرده و تمامی مراحل را گام به گام طی کند. در اولین قدم، متقاضی باید مدرک فنی حرفه ای مرتبط به آن رشته را داشته باشد و همچنین تحصیلات دوره ابتدایی را تمام کرده باشد. برای تاسیس سالن زیبایی، فرد متقاضی باید دارای مدرک آرایش و پیرایش باشد.

بنابراین در مرحله اول، شما باید مدارکی را ارائه کنید که بیانگر توانمندی شما در این حرفه است. برای یادگیری این مهارت ها و همچنین گرفتن مدرک فنی و حرفه ای معتبر، شما می توانید در دوره های آرایش و پیرایش آموزشگاه آرایشگری دترلند شرکت کرده و پس از آن برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای معتبر اقدام کنید.

در واقع فردی که مدرک خود را به شما ارائه داده است، به نوعی شریک شما در آرایشگاه محسوب می شود. مدارک مربوط به آرایشگاه دارای سطوح مختلفی است. برای راه اندازی آرایشگاه حتما باید بالاترین سطح مدرک آرایشگاهی را داشته باشید. در زمان های قدیم مردم به مدرک خاصی برای تاسیس آرایشگاه نیاز نداشتند. بلکه صرفا آموزش اصول آرایشگری در کنار یک فرد آرایشگر سبب می شد که فرد امکان راه اندازی آرایشگاه را کسب کند. البته این مورد تنها در صورتی محقق می شد که فرد تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد و چندین سال به عنوان شاگرد آرایشگاه فعالیت کرده باشد. در غیر این صورت هیچ فردی به این آرایشگر اعتماد نمی کرد.

برای تأسیس سالن زیبایی چه مدارکی لازم است؟ (آپدیت 1403)

مدارک لازم جهت اخذ مجوز (پروانه کسب) سالن زیبایی

همان طور که در ابتدا نیز گفته شده، اخذ مجوز یا پروانه کسب یکی از ضروریات تأسیس سالن های زیبایی است. در واقع همه متقاضیان راه اندازی سالن زیبایی می بایست در وهله اول مجوز فعالیت را از سازمان مربوطه دریافت کنند. حال سؤال این است که برای اخذ مجوز (پروانه کسب) سالن زیبایی چه مدارکی لازم است؟ در این رابطه نیز از سوی اتاق اصناف و اتحادیه سالن های زیبایی یک سری مدارک برای اخذ مجوز تعریف شده است. که به شرح زیر عبارت است از:

  • اصل و کپی سند مالکیت یا اجاره نامه (اجاره نامه باید حتماً دارای اعتبار باشد و درخواست در بازه زمانی اجاره محل سالن زیبایی به ثبت برسد.)
  • کپی مدرک مهارت فنی (آرایشگری، میکاپ، کاشت ناخن، اپیلاسیون و …)
  • کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه متقاضی
  • رضایت همسر (در صورت تأهل)
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • کپی آخرین قبض برق، تلفن، آب و گاز (ارائه کپی یکی از قبوض کافیست.)
  • عکس 4 × 3 با پس زمینه سفید

نکته قابل توجه اینکه با توجه به شرایط متقاضی، موقعیت سالن زیبایی و سایر عوامل مربوط به اخذ مجوز و راه اندازی سالن زیبایی ممکن است مدارک های معرفی شده تغییر پیدا کند. در واقع این مدارک برحسب آخرین تغییرات و درخواست های متقاضیان بیان شده است. بنابراین قبل از شروع هر کار و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به اتاق اصناف و اتحادیه سالن های زیبایی مراجعه نمایید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر