coinex
راهنمای خرید تکراتو

خرید گوشی جدید در سال 1403

اگر می‌خواهید در سال جدید گوشی بخرید، این مقاله برای شماست. ما به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید بهترین گوشی موبایل را برای خود انتخاب کنید. انتخابی که از هر لحاظ برای شما بهترین باشد و با شرایطی که دارید تطابق داشته باشد. پس همراه ما باشید تا در ادامه توضیحات لازم را به شما ارائه بدهیم.

چگونه راحت‌تر گوشی بخریم؟

خرید گوشی به‌طور کلی کار سختی نیست اگر مقدمات آن را فراهم کنید. سردرگمی یکی از عواملی است که باعث می‌شود افراد مختلف نتوانند خرید خود را مدیریت کنند و از بین تمامی گزینه‌های موجود به‌سراغ مواردی بروند که تنها مورد نیازشان است و با شرایط‌شان تطابق دارد.

برای اینکه بتوانید راحت‌تر از گذشته گوشی موبایل خود را در بازار با این همه تنوع تهیه کنید، گام‌به‌گام همراه ما پیش‌ بروید تا بتوانید خریدی کارا و سریع داشته باشید.

خرید گوشی: در قدم اول بودجه و نیاز خود را تعیین کنید

شما باید به‌طور دقیق بدانید که می‌خواهید چه چیزی را خریداری کنید. قصد شما از خرید گوشی موبایل چیست و به چه امکاناتی بیشتر نیاز دارید؟ موبایل شما قرار است چه انتظاراتی را برآورده کند؟ برای هر کسی این سوالات می‌تواند پاسخ متفاوتی داشته باشد.

برخی ممکن است از گوشی خود تنها برای استفاده روزمره استفاده کنند. برخی دیگر ممکن است آن را تنها برای بازی، ویرایش ویدیو و تصویر یا دیگر کار‌های پردازشی و گرافیکی بخواهند. برای گروه دیگری دوربین و کیفیت فیلم‌برداری و عکاسی است که اهمیت دارد. چنین سوالاتی را از خود بپرسید تا دید بهتری برای خرید خود داشته باشید.

در قدم دوم خرید گوشی، نیاز خود را با مشخصات موبایل تطبیق دهید

باید ببینید که چه مشخصاتی می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. اگر می‌خواهید برای بازی گوشی بخرید، مشخصا باید مورد انتخابی شما از پردازنده خوب و گرافیک سطح بالا برخوردار باشد. اگر داغ هم نکند که دیگر عالی است. پس در قدم دوم ببینید که چه موبایل‌هایی مشخصات مورد نیاز شما را دارند.

برای خرید خود بودجه مشخص کرد و سعی کنید بودجه شما منعطف باشد. یعنی؛ به‌شکلی که کمی افزایش یا کاهش قیمت باعث نشود که از خرید منصرف شوید. در نهایت با انتخاب خود بهترین محصول را تهیه کنید.

محدوده‌های مختلف قیمتی برای خرید گوشی

در ادامه ما بهترین گزینه‌ها در هر رنج قیمتی را به همراه مختصری از مشخصات‌شان به شما خواهیم گفت تا بتوانید برپایه نیازتان انتخاب بهترین داشته باشید.

خرید گوشی موبایل در محدوده 3 تا 5میلیون تومان

برای خرید گوشی در این محدوده قیمتی نباید انتظاراتی زیادی از موبایل خود داشته باشید. در گوشی‌های این بازه قیمتی شما محصولاتی را دریافت می‌کنید که امکانات پایه دارند و برای استفاده روزمره هستند.

در این محدوده قیمت باید دقت کنید که گوشی موبایل شما عملکرد روان، عمر باتری خوب، دوربین قابل‌قبول و عمر متوسط خوبی داشته باشد. سامسونگ گلکسی a04، سامسونگ گلکسی A05 و گوشی‌های دیگری با مشخصات نزدیک به موارد پیشنهادی ما می‌توانند بهترین گزینه برای شما در این بازه قیمتی باشند.

خرید گوشی جدید در سال 1403

خرید گوشی موبایل در محدوده 5 تا 10میلیون تومان

در این محدوده تنوع محصولات بیشتر می‌شوند و شما امکانات بیشتری هم دریافت خواهید کرد. دوربین گوشی‌های این محدوده باکیفیت‌تر است. نمایشگر بهتری در آن‌ها وجود دارد و پردازنده آن‌ها نیز قوی‌تر می‌شود. همچنین که شما می‌توانید حافظه داخلی‌های بیشتر و رم‌های بالاتر را در این بازه قیمتی دریافت کنید.

این دسته مناسب افرادی است که می‌خواهند با یک هزینه معقول گوشی موبایلی داشته باشند که بتواند برای آن‌ها حدود 2 الی 3 سال عمر مفید داشته باشد. گوشی‌های ردمی نوت 13، گلکسی A15 و دیگر گوشی‌هایی که مشخصاتی نزدیک به موارد معرفی‌شده را دارند نمونه‌هایی از محصولات این بازه قیمتی هستند.

خرید گوشی موبایل در محدوده 10 تا 15میلیون تومان

در این بازه قیمتی ما با میان‌رده‌های متوسط روبه‌رو هستیم که کیفیت متوسط خوبی هم دارد. دوربین‌ها در این محدوده کیفیت بالایی خواهند داشت.

نمایشگر‌ها وضوح تصویر زیادی دارند و مناسب تماشای فیلم و سریال هستند. پردازنده‌های آن‌ها قدرتمند است و رم و حافظه داخلی‌شان نیز تا حد زیادی افزایش یافته است. سامسونگ گلکسی A54 5G بهترین گزینه در این بازه قیمتی است. اما شما می‌توانید با تحقیق بیشتر مورد‌ها دیگری را نیز پیدا کنید که با سلیقه شما هماهنگ‌تر است.

خرید گوشی موبایل در محدوده 15 تا 20میلیون تومان

اگر می‌توانید بین 15 تا 20میلیون تومان برای گوشی موبایل هزینه کنید، به شما تبریک می‌گوییم. در این دسته انتخاب‌های بسیار خوبی شما هستند که امکانات فوق‌العاده‌ای هم دارند. شما می‌توانید در این دسته گوشی‌هایی را انتخاب کنید که میان‌رده‌هایی نزدیک به پرچم‌دارها باشند یا حتی پرچم‌دار‌هایی که سطح پایین هستند و چند سالی از تولید‌شان گذشته است.

دوربین‌ها در این دسته فوق‌العاده‌اند و پردازنده‌ها نیز تا حد زیادی قدرتمند هستند. آنقدر که بتوانید بازی‌های سنگین گرافیکی را بر روی آن‌ها اجرا کنید. نمایشگر‌های پیشرفته، رم و حافظه داخلی بسیار بالا و طراحی‌های خاص همه از ویژگی‌های این دسته است. در این دسته می‌توانید به سراغ POCO X6 PRO 5G بروید یا اگر به برند تازه‌کار ناتینگ اعتماد دارید نمونه‌هایی از این برند را برای خود تهیه کنید.

خرید گوشی موبایل بالاتر از 20میلیون تومان

نمونه‌های پرچم‌دار اپل و سامسونگ در این دسته منتظر شما هستند. در این دسته شما بالاترین امکانات را دریافت خواهید کرد و از تکنولوژی‌هایی در گوشی موبایل خود بهره‌مند می‌شوید که تا پیش‌از وجود نداشته‌اند. دسته پرچم‌دار کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند برای سال‌های زیادی کار کنند و از کیفیت‌شان هم کاسته نشود.

خرید گوشی جدید در سال 1403

جمع‌بندی

در سال جدید می‌توانید از گزینه‌های مختلفی برای خرید گوشی هوشمند خود بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید در این بازار متنوع آشفته نشوید و بین انتخاب‌های مختلف مردد نمانید از همین ابتدا مراحلی که به شما گفتیم تا پیش بگیرید تا خرید‌تان به‌سرعت انجام شود.

هر قدر بودجه بیشتری برای خرید خود در نظر بگیرید، امکاناتی که به‌دست خواهید آورد هم بیشتر خواهد شد. اما این به آن نیست که در گزینه ارزان‌قیمت هم گزینه‌های خوبی برای شما وجود ندارد.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر