coinex
راهنمای خرید تکراتو

با تاریکی خداحافظی کنید | نورهای فلات روشنایی ایده‌آل برای تولید محتوای ویدیویی

نکاتی که شما را از کاربردهای نور ثابت شگفت‌زده می‌کند

برای بلاگرها، ولاگرها و به طور کلی افراد یا برندهایی که در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار قصد تولید محتوایی ویدیویی را دارند، فراهم کردن شرایط مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری از سوژه اهمیت بالایی دارد. در همین راستا استفاده از نورهای ثابت به دلیل اینکه دارای تنظیماتی مانند شدت نور و کلوین هستند، می‌تواند دست عکاس را برای نورپردازی کاملا باز بگذارد. در ادامه اطلاعات مهمی در خصوص این نورها به شما می‌دهیم.

نورهای ثابت مزایای بی‌شماری برای عکاسی و فیلمبرداری دارند

نور ثابت یکی از ابزارهای مناسب به منظور عکاسی کردن در آتلیه‌ها و استودیوهای خانگی است. در صورتی که به دنبال خرید منابع نوری ثابت هستید، توصیه می‌کنیم که این بخش از مطلب را به دقت مطالعه کنید تا از مزایای این نوع نورها آگاه شوید.

نورهای ثابت SMD و LED طیف گسترده‌ای از لحاظ رنگ و شدت نوری دارند

به طور کلی نورهای LED و SMD طیف رنگی گسترده‌ای از رنگ‌های سبز، آبی و قرمز دارند که در اصطلاح به آن‌ها RGB می‌گویند. درصد بالایی از پروژکتورهای عکاسی و پنل‌های LED دارای قابلیت تنظیم کلوین نور از 3200 تا 6000 کلوین هستند که رنگ نور را از زرد به سفید و بالعکس تغییر می‌دهد و برای عکاسی و میکاپ گزینه مناسبی می‌باشد.

با نور ثابت می‌توانید در زمان نورپردازی تصویر را تنظیم کنید

خوب است بدانید که فلاش عکاسی به عنوان نور اصلی آتلیه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. درصد بالایی از عکاسان به کمک نورهای ثابت SMD و LED نوری آزمایشی را به سمت سوژه می‌تابانند تا قادر به تشخیص نور مورد نیاز برای عکاسی باشند.

نورهای فلات، نوری با کیفیت و یکدست را برای شما به همراه دارند

از دیگر مزایای استفاده از نورهای ثابت می‌توانیم به ارائه نور باکیفیت و یکدست اشاره کنیم. نور خروجی ثابت LED و SMD، کیت نور ثابت عکاسی و سایر نورپردازهی عکاسی مثل رینگ لایت بسیار درخشان و قدرتمند است و می‌تواند به بهترین شکل ممکن سوژه را نمایان کند.

نورهای ثابت تنظیمات مخصوصی برای فیلمبرداری و عکاسی دارند

در صورتی که در استودیو خود فیلمبرداری می‌کنید، می‌توانید به کمک خرید یک کیت نور ثابت تمامی ملزومات مدلینگ، عکاسی پرتره، عکاسی از کالاها و غذاها و سایر سبک‌های عکاسی و فیلمبرداری مثل سبک فیلم‌های آموزشی و تبلیغات را تهیه کنید. کیت نور ثابت با قابلیت تنظیم کلوین برای تغییر رنگ نور، اتصال سافت باکس به منظور دیفیوز کردن نور و قابلیت خاموش کردن لامپ ها به صورت تکی می تواند در تنظیم نور لازم برای عکاسی بسیار مفید و کارامد باشد.

نور ثابت دوام بسیار بالا و مصرف برق پایینی دارد

نورثابت نورهای فلات یکی از بهترین نورها برای عکاسی هستند. چرا که حدودا 80 درصد از انرژی ورودی را تبدیل به نور می‌کنند. برای مثال یک عدد پنل LED کوچک که نور آن به اندازه یک لامپ 300 وات تنگستن است، تنها به اندازه نیمی از آن برق را مصرف می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از نورهای ثابت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان تماشای زنده و واقعی نورپردازی به منظور اصلاح راحت‌تر تنظیمات دوربین و نورپردازی
  • عدم نیاز به عکاسی آزمایشی از سوژه یا تغییر فلش و قابلیت بررسی سریع‌تر نتایج عکاسی
  • مناسب عکاسان آماتور که آشنایی چندانی با تکنیک‌های نورپردازی ندارند. به این ترتیب می‌توانند با تاثیر نور بر روی سایه، رنگ، حالت و همینطور جزئیات عکس آشنا شوند.
  • یک منبع نور مناسب هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری گزینه مناسبی است
  • بهترین گزینه برای فضاهایی است که اجازه عکاسی کردن با نور فلاش در آن‌ها وجود ندارد؛ مثلا رویدادهایی حساس یا اماکن عمومی که استفاده کردن از فلش برای سایرین ناخوشایند باشد

نکاتی به منظور بهبود کیفیت عکاسی و فیلمبرداری با نورهای فلات

یکی از نکاتی که باید در زمان استفاده از نورهای ثابت به آن توجه داشته باشید این است که تا حد ممکن نور را به اصطلاح نرم کنید. نور مداوم در کل جلوه زیبایی دارد. اما در صورتی که می‌خواهید تصاویر برجسته‌ای داشته باشید، باید کیفیت نور را به دقت تنظیم کنید.

نکاتی به منظور بهبود کیفیت عکاسی و فیلمبرداری با نورهای فلات

برای عکاسی پرتره و یا عکاسی از محصول نورها باید ملایم باشند

برای عکاسی پرتره و یا عکاسی یک محصول، شما باید از نورهای ملایمی استفاده کنید که دارای سایه‌هایی محدود و همینطور درجه‌بندی‌هایی ظریف هستند. اما چطور باید یک نور ملایم در محیط ایجاد کنیم؟ شما می‌توانید از یک سافت باکس یا چتر به عنوان اصلاح کننده روی نور ثابت خود استفاده کنید در این بین استفاده از چتر برای افراد مبتدی هم آسان‌تر و هم ارزان‌تر است.

بعضی از منابع نوری ثابت به شما اجازه می‌دهند که دمای رنگ را در حین کار تغییر بدهید

مورد بعدی که باید در زمان کار با نورهای ثابت به آن توجه داشته باشید، بعضی از منابع نوری پیوسته به شما اجازه می‌دهند که دمای رنگ را در حین کار تغییر بدهید. به این ترتیب می‌توانید جلوه‌هایی به اصطلاح خنک ایجاد کرده و نورهای پیوسته خود را با نور محیط سازگار کنید. تنظیم نور در روز در حدود 5600 کلوین مناسب است.

مسدود کردن سایر نورهای موجود در محیط

نکته دیگری که توجه به آن کار با نور ثابت را بهتر و باکیفیت‌تر می‌کند این است که سایر نورها را مسدود کنید. این مسدودسازی برای داشتن نورپردازی مداوم یک اصل طلایی است. به این منظور باید چراغ‌های اتاق را خاموش کرده و پنجره‌ها را با استفاده از پرده بپوشانید. هدف از این اقدامات این است که نور ثابت تنها منبع نوری برای دوربین باشد. در غیر این صورت نور محیط می‌تواند کیفیت نور و جهت متفاوتی را در صحنه ایجاد کرده و در بسیاری از موارد دمای رنگ را با مشکلات جدی مواجه کند.

مولتی چیپ یا سینگل چیپ

شاید تاکنون به این مساله توجه کرده باشید که برخی از پنل‌ها از تعداد بسیار زیادی LED کوچک تشکیل شده‌اند، در حالی که برخی دیگر از آن‌ها تنها یک نور اصلی دارند و کاملا یکپارچه هستند. به دسته‌ اول پنل‌های مولتی چیپ و به دسته‌ دوم پنل‌های سینگل چیپ گفته می‌شود که هر کدام کاربردی خاصی دارند.

پنل‌های سینگل چیپ شباهت بسیار بیشتری به نورهای استودیویی دارند و می‌توان به آن‌ها مادهای مختلفی را نصب کرد؛ مانند اکتاباکس‌ها یا سافت باکس‌ها. این در شرایطی است که پنل‌های مولتی چیپ عموما هیچ محلی برای اتصال به مادهای مختلف را ندارند و به همین خاطر کمی ارزان‌تر هم هستند.

با تاریکی خداحافظی کنید | نورهای فلات روشنایی ایده‌آل برای تولید محتوای ویدیویی

 

فلاشیران را برای خرید منابع نوری ثابت انتخاب کنید

مجموعه فلاشیران اولین تولیدکننده فلاش‌های عکاسی در ایران است و به همین خاطر تجربه بسیار خوبی در زمینه فروش انواع تجهیزات نورپردازی، از جمله نورهای ثابت به مشتریان خود دارد. به همین خاطر شما در این صفحه از سایت فلاشیران می‌توانید انواع نورهای ثابت را بررسی و سپس بهترین آن‌ها را برای استودیوی عکاسی یا فیلم‌برداری خود خریداری کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر