coinex
otetmarket
propification.com

روش های جلوگیری از هک شدن ؛ معرفی راهکارهای افزایش امنیت در برابر هکرها

در این مطلب با همه روش های جلوگیری از هک شدن آشنا می‌شوید که رعایت آنها احتمال هک شدن حساب و دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی شما را به شدت کاهش می‌دهد.

در حال حاضر رخنه‌های اطلاعاتی قبلی، افشای پسوردهای کاربران و ابداع انواع کلاهبرداری جدید، هکرها را قدرتمندتر از همیشه کرده‌اند و حالا تقریباً همه دستگاه‌ها، داده‌ها و حساب‌های آنلاین در معرض خطر قرار دارند. اگر مجرمان سایبری به حساب‌های شما دسترسی پیدا کنند، می‌توانند اطلاعات حساس شما از جمله رمزها یا اطلاعات بانکی را جستجو کرده، هویت شما را جعل کرده و از دوستان شما کلاهبرداری کنند. حتی ممکن است مهاجمان حساب بانکی شما را خالی کنند.

مطالعات جدید نشان می‌دهند که تحت کنترل گرفتن حساب‌های کاربری – ایمیل، شبکه‌های اجتماعی یا حساب‌های بانکی – تا 354 درصد افزایش پیدا کرده است.

خوشبختانه می‌توانید با رعایت نکات و اصول امنیتی، با 99 درصد تلاش‌های هکرها مقابله کنید. در این مطلب شما را با بزرگترین ریسک‌های امنیتی دنیای امروز و روش های جلوگیری از هک شدن آشنا می‌کنیم. اگر به دنبال ارتقای سطح امنیت خودتان و مقابله با تهدیدات فضای مجازی هستید، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


روش های جلوگیری از هک شدن

هک شدن زمانی رخ می‌دهد که مجرمان سایبری به شکل غیرمجاز به دستگاه‌ها، اطلاعات یا حساب‌های آنلاین شما دسترسی پیدا می‌کنند و این دسترسی به آنها امکان می‌دهد که اطلاعات شخصی و مالی شما را پیدا کرده و از آنها سوء استفاده کنند. هکرها روش‌ها و تکنیک‌های زیادی برای هدف گرفتن کاربران دارند. در بعضی از کلاهبرداری‌های آنلاین از بدافزار و آسیب‌پذیری‌های امنیتی دستگاه‌ها استفاده شده و بعضی دیگر از آنها از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی و فیشینگ برای هدف گرفتن آسیب‌پذیری‌های انسان استفاده می‌کنند.

روش های جلوگیری از هک شدن
روش های جلوگیری از هک شدن

به طور کلی، مهم‌ترین ریسک‌های امنیتی دنیای دیجیتال امروز عبارتند از: استفاده از رمزهای ضعیف یا لو رفتن رمزها (در اثر رخنه‌های امنیتی)، ایمیل یا پیام‌های فیشینگ، سایت‌های جعلی که اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برند، آسیب‌پذیری امنیتی نرم‌افزارهای آپدیت نشده، اپلیکیشن‌های مخرب و ویروس‌ها، مبادله داده‌ها از طریق شبکه‌های وای فای ناامن و به اشتراک گذاری داده‌های بیش از حد در فضای آنلاین.

با در نظر گرفتن این نکات، در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چگونه از هک شدن گوشی جلوگیری کنیم و چه راه‌هایی برای پیشگیری از هک شدن وجود دارند.

1. استفاده از رمزهایی قوی و منحصربفرد برای هر حساب

یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش امنیت در برابر هکرها استفاده از رمزهایی قوی است. در واقع پسورد شما، اولین (و گاهی اوقات تنها) سد دفاع از حساب‌های آنلاین شما – از جمله حساب‌های شبکه‌های اجتماعی، بانکداری و ایمیل – در برابر هکرها است. استفاده از رمزهای قوی برای هر حساب باعث می‌شود که دسترسی به داده‌های شما برای هکرها بسیار سخت‌تر شود.

برای انتخاب یک رمز قوی، نکات و اصول زیر را در نظر داشته باشید:

  • استفاده از رمزهای طولانی: رمزهای شما باید حداقل متشکل از 10 کاراکتر بوده و در آنها از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای ویژه استفاده شده باشند. به گفته بسیاری از محققان، یکی از روش های جلوگیری از هک شدن، استفاده از یک عبارت طولانی است که حدس زدن آن سخت باشد؛ مثل L0rD0fth3R1nG$!
  • عدم استفاده از یک رمز مشابه برای حساب‌های مختلف: برای هر حساب کاربری خودتان از یک رمز متفاوت استفاده کنید. به این ترتیب اگر هکرها به یکی از حساب‌های شما دسترسی پیدا کنند، امکان دسترسی به سایر حساب‌ها را نخواهند داشت.
  • عدم استفاده از رمزهایی که حدس زدن آنها راحت است: هکرها از ابزارهای خودکار برای تست کردن رمزهای پرکاربرد و مدل‌های مختلف آنها استفاده می‌کنند (مثل 123، !!! یا ABC). از به کار بردن یک رمز ساده با کمی تغییر خودداری کنید.

بیشتر بخوانید

راهکارهای افزایش امنیت تلگرام

مخفی کردن شماره در تلگرام

2. ذخیره رمز و فایل‌های حساس در پسورد منیجر

استفاده از پسورد منیجر یکی دیگر از راه های مقابله با هک شدن است. یک پسورد منیجر خوب، رمزهای شما را به صورت امن ذخیره کرده و هر زمان به آنها احتیاج داشته باشید، آنها را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، اگر حساب‌های شما در معرض خطر خاصی قرار داشته باشند، بعضی از پسورد منیجرها می‌توانند این موضوع را به شما اطلاع دهند.

روش های جلوگیری از هک شدن

برای استفاده از پسورد منیجر، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • غیرفعال کردن قابلیت تکمیل خودکار: خیلی از دستگاه‌ها، مرورگرها و پسورد منیجرها قابلیت وارد کردن پسوردها را برای راحت‌تر شدن کار کاربران دارند؛ اما این سیستم می‌تواند ریسک‌های امنیتی خاصی به همراه داشته باشد. مثلاً این قابلیت Bitwarden باعث شده که اطلاعات پسورد کاربران در دسترس منابع غیر قابل اعتماد قرار بگیرد.
  • خودداری از به کار بردن پسورد منیجر داخلی دستگاه یا مرورگر: شاید ذخیره پسوردها به این روش راحت به نظر برسد اما باعث می‌شود که در صورت گم شدن گوشی یا کامپیوتر، تبهکاران به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.
  • اسکن دارک وب: معمولاً رمزهای هک یا فاش شده در انجمن‌های دارک وب هکرها منتشر می‌شوند. اگر حساب شما در معرض چنین خطری باشد، بعضی از اسکنرها می‌توانند این موضوع را به شما اطلاع دهند.

3. فعال کردن احرازهویت 2 مرحله‌ای

فعال کردن احرازهویت 2 مرحله‌ای یکی دیگر از مهم‌ترین روش های جلوگیری از هک شدن است. در صورت فعال بودن این مدل احرازهویت، باید برای دسترسی به حساب خودتان دو روش احرازهویت را طی کنید. معمولاً این دو روش شامل پسورد حساب و رمز یک بار مصرفی است که به گوشی، ایمیل یا دستگاه دیگر شما ارسال می‌شود.

به گفته گوگل، احرازهویت 2 مرحله‌ای می‌تواند احتمال هک شدن حساب‌های کاربری را حداقل به نصف برساند که این نکته نشان دهنده قدرت 2FA به عنوان یکی از راهکارهای افزایش امنیت در برابر هکرها است.

برای فعال کردن احرازهویت 2 مرحله‌ای یا 2 عاملی در حساب گوگل یا اپل خودتان، مراحل زیر را طی کنید:

  • فعال کردن 2FA برای حساب گوگل: حساب گوگل خودتان را باز کرده و روی Security کلیک کنید. حالا 2-Step Verification را انتخاب کرده و مراحل آن را دنبال کنید.
  • فعال کردن 2FA برای اپل آی‌دی: در تنظیمات گوشی، نام/حساب خودتان را انتخاب کنید. سپس Sign-In & Security و بعد Turn On Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ؟

چگونه بفهمیم گوشی هک شده ؟

4. استفاده از اپلیکیشن احراز هویت (به جای پیامک)

بیشتر حساب‌ها در حالت پیش فرض کدهای احرازهویت دو مرحله‌ای را از طریق پیامک به گوشی کاربران ارسال می‌کنند. اما هکرها می‌توانند با اجرای حمله تعویض سیم کارت (برای حساب‌های پراهمیت) کنترل خط همراه کاربران را در اختیار بگیرند.

روش های جلوگیری از هک شدن

یک اپلیکیشن احرازهویت – مثل Okta، Authy، اپلیکیشن احرازهویت گوگل یا مایکروسافت – می‌تواند حساب‌های شما را ایمن‌تر کرده و جزء بهترین روش های جلوگیری از هک شدن باشد. در این سیستم، به جای ارسال کد به شماره تلفن شما از طریق پیامک، شما وارد اپلیکیشن رمزساز شده و از یک کد اختصاصی استفاده می‌کنید که فقط خود شما به آن دسترسی دارید.

برای استفاده از اپلیکیشن احرازهویت، اول اپلیکیشن دلخواه را دانلود کرده و بعد با طی کردن مراحل ساده تنظیم، احرازهویت 2 مرحله‌ای را برای حساب خودتان فعال کنید.

5. استفاده از شماره تلفن و ایمیل پشتیبان امن

یکی دیگر از روش های محافظت در برابر هکرها استفاده از ایمیل و شماره تلفن‌های امن برای بازیابی حساب و اعتبارسنجی هویت است. برای بسیاری از حساب‌های آنلاین، می‌توانید یک شماره یا ایمیل پشتیبان تنظیم کنید که در صورت هک شدن حساب، امکان دسترسی مجدد به حساب شما را فراهم کنند.

شماره تلفن و ایمیل بکاپ می‌تواند سطح دسترسی به حساب شما را در صورت وقوع رخنه کاهش دهد. عوارض فاش شدن یا هک آدرس ایمیل جایگزین، به اندازه هک حساب اصلی شما نیست. به عنوان شماره جایگزین، می‌توانید از شماره‌های آنلاین سرویس‌هایی مثل Google Voice استفاده کنید.

6. آشنایی با نشانه‌های فیشینگ

کلاهبرداری‌های فیشینگ جزء متداول‌ترین کلاهبرداری‌های گزارش شده هستند. در این روش، کلاهبرداران از ایمیل، پیامک، تماس و ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا هویت افراد و سازمان‌هایی را که می‌شناسید جعل کرده و شما را تشویق به انتقال وجه یا ارایه اطلاعات کنند.

روش های جلوگیری از هک شدن

با وجود اینکه هر روزه شاهد شکل گیری تکنیک‌های جدیدی برای فیشینگ هستیم، تقریباً همه کلاهبرداری‌های فیشینگ از یک الگوی مشابه پیروی می‌کنند. آشنایی با این روش‌ها یکی از بهترین روش های محافظت در برابر هکرها است:

  • بررسی قسمت from ایمیل، شماره تلفن یا پروفایل فرستنده: دریافت هر گونه پیام غیرمنتظره می‌تواند نشانه خطر باشد. مطمئن شوید که ایمیل مورد نظر از آدرس اصلی و معتبر فرستاده شده که در سایت شرکت مربوطه ثبت شده است.
  • وجود نشانه‌های فوریت، تهدید و یا پیشنهادات غیرقابل باور: کلاهبرداران سعی می‌کنند که با ترساندن شما از جریمه، هزینه‌ها و زندان – یا با وسوسه کردن از طریق ارایه پیشنهادات جذاب – شما را تشویق به اقدام فوری نسنجیده کنند. هر گونه حس فوریت یا تهدید را به عنوان نشانه احتمالی کلاهبرداری در نظر بگیرید.
  • بررسی جزئیات: اکثر پیام‌های فیشینگ در نگاه اول بدون مشکل به نظر می‌رسند اما با بررسی دقیق‌تر، ممکن است متوجه شواهد کلاهبرداری شوید – به خصوص در زبان انگلیسی که گرامر غلط می‌تواند یک نشانه هشدار مهم باشد.

بیشتر بخوانید

پاک کردن حافظه پنهان سامسونگ

آموزش بلاک کردن افراد در تیک تاک

7. کلیک نکردن روی لینک‌ها در ایمیل‌های مشکوک و پیام‌ها

خیلی از ایمیل‌ها و پیام‌های فیشینگ، حاوی لینک‌های مخربی هستند که می‌توانند باعث آلوده شدن دستگاه‌ها به بدافزار یا انتقال کاربران به سایت‌های جعلی شوند. یکی از روش های جلوگیری از هک شدن با این روش، بررسی دقیق لینک‌ها است. برای انجام این کار، اشاره گر موس را روی لینک مورد نظر ببرید تا ببینید که مقصد و نشانی اصلی لینک کجاست – یا اگر قرار است وارد سایت یک شرکت خاص شوید، خود شما آدرس سایت رسمی را تایپ کرده و مستقیماً به آن لاگین کنید.

برای حفاظت هر چه بیشتر از حساب‌های خودتان، همیشه یک آنتی ویروس داشته باشید تا فایل‌های پیوست را برای تشخیص ویروس‌ها اسکن کند.

8. استفاده از ابزارهای وبگردی امن

یکی دیگر از راه های مقابله با هک شدن استفاده از ابزارهای وبگردی امن (Safe Browsing) است. این ابزارها، از تکنولوژی‌های پیشرفته برای تشخیص و مسدود کردن سایت‌های جعلی، لینک‌های حاوی بدافزار و کلاهبرداری‌های فیشینگ استفاده می‌کنند. Safe Browsing می‌تواند با مسدود کردن تبلیغات پاپ-آپ و ابزارهای رهگیری و نظارت بر رفتار کاربران، از امنیت و حریم خصوصی شما حفاظت کند.

روش های جلوگیری از هک شدن

خیلی از مرورگرهای وب چنین ابزارهایی را در خود دارند.

9. به روزنگه داشتن نرم‌افزارها

بدافزار، باج‌افزار و انواع ویروس‌ها می‌توانند از آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در اپلیکیشن‌ها یا سیستم‌عامل دستگاه شما استفاده کنند. فعال کردن آپدیت خودکار، یکی از مهم‌ترین روش های جلوگیری از هک شدن است که فرصت مهاجمان را برای سوء استفاده از اپلیکیشن‌های قدیمی شده کاهش می‌دهد.

برای فعال کردن آپدیت خودکار در دستگاه‌ها، مراحل زیر را طی کنید:

  • در اندروید: گوگل پلی را باز کرده و روی آیکن پروفایل خودتان ضربه بزنید. حالا Settings، Network Preferences و در نهایت Auto-update apps را انتخاب کنید.
  • در iOS: تنظیمات را باز کرده و سپس روی General ضربه بزنید. حالا وارد قسمت Software Update و سپس Automatic Updates شده و گزینه Download iOS Updates را انتخاب کنید.
  • در ویندوز: Windows Update Settings را جستجو کرده و سپس Advanced Options را انتخاب کنید. مطمئن شوید که در منوی دراپ-داون گزینه Automatic انتخاب شده باشد.
  • در MacOS: منوی اپل را باز کرده و System Settings را انتخاب کنید. حالا روی General and Software Update ضربه زده و سپس همه آپدیت‌های خودکار مرتبط را فعال کنید.

بیشتر بخوانید

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

10. استفاده از وی‌پی‌ان در شبکه وای فای عمومی

اطلاعات کاربران در شبکه‌های وای فای عمومی به راحتی هک می‌شوند و این یعنی باید برای وارد کردن رمز، شماره کارت و سایر اطلاعات حساس خودتان در چنین شبکه‌هایی بسیار مراقب باشید. یکی از راه های مقابله با هک شدن در چنین شبکه‌هایی، استفاده از وی‌پی‌ان است.

روش های جلوگیری از هک شدن

وی‌پی‌ان می‌تواند اطلاعات شما را از هکرها و هر شخصی که به دنبال جاسوسی از شماست مخفی کند.

11. ایمن سازی دستگاه‌ها با استفاده از ابزارهای امنیت دیجیتال

با توجه به اینکه روزبروز تهدیدات فضای آنلاین مهم‌تر و جدی‌تر می‌شوند، راهکارهای جامع امنیت دیجیتال می‌توانند جزء ابزارهای مهم و بهترین روش های جلوگیری از هک شدن باشند چون چنین راهکارهایی از همه کامپیوترها، تبلت‌ها و دستگاه‌های همراه کاربران حفاظت می‌کنند.

برای مثال، Aura ابزاری دارد که متشکل از یک آنتی ویروس، وی‌پی‌ان، پسورد منیجر، ابزار مقابله با کلاهبرداری بر اساس هوش مصنوعی، ابزارهای تشخیص سرقت هویت و کلاهبرداری است.

12. رمزنگاری پیام، فایل‌ها و ایمیل‌ها

رمزنگاری، اطلاعات شما را مبهم می‌کند؛ در نتیجه حتی اگر هکرها به فایل‌ها، داده‌ها یا پیام‌های شما دسترسی پیدا کنند، امکان مشاهده یا سوء استفاده از آنها را ندارند. تنها دستگاه یا فردی که کلید رمزگشایی را دارد می‌تواند به اطلاعات دستگاه دسترسی پیدا کند.

روش های جلوگیری از هک شدن

برای رمزنگاری پیام‌ها، فایل‌ها و ایمیل‌های خودتان می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • رمزنگاری ایمیل: بعضی از سرویس‌های ایمیل قابلیت رمزنگاری سرتاسری را در حالت پیش فرض دارند و در بعضی دیگر خود شما باید این قابلیت را فعال کنید. بسته به اینکه از چه حسابی استفاده می‌کنید، می‌توانید از رمزنگاری شخص ثالث مثل Pretty Good Privacy بهره ببرید.
  • رمزنگاری فایل‌ها: برای رمزنگاری فایل‌ها در ویندوز از بیت لاکر و در مک از FileVault استفاده کنید. می‌توانید برای این کار از یکسری سرویس شخص ثالث مثل بعضی از پسورد منیجرها هم استفاده کنید.
  • رمزنگاری پیام‌ها: بعضی از سرویس‌های پیام رسان مثل سیگنال، تلگرام و واتساپ قابلیت رمزنگاری سرتاسری را دارند.

بیشتر بخوانید

نحوه دسترسی به پسوردهای ذخیره شده در گوگل کروم

حل مشکل خطای 0xc0000001 ویندوز

13. خودداری از قفل شکنی گوشی یا دانلود اپلیکیشن‌های غیررسمی

قفل شکنی دستگاه می‌تواند باعث بی‌تأثیر شدن محدودیت‌های امنیتی و نرم‌افزاری دستگاه شود. با انجام این کار می‌توانید هر اپلیکیشن دلخواهی را دانلود کنید – اما سازوکارهای حفاظتی دستگاه بی‌تأثیر خواهند شد.

همچنین، یکی از مهم‌ترین روش های جلوگیری از هک شدن این است که اپلیکیشن‌ها را فقط از منابع رسمی مثل گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید که اپلیکیشن‌های منتشر شده در آنها بررسی‌های امنیتی را طی می‌کنند.

14. آپدیت تنظیمات حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی

در دنیای امروزی که خیلی از ما عادت به انتشار اطلاعات زیادی داریم، افراد تبهکار از این اطلاعات برای کلاهبرداری آگاهانه، بر اساس اطلاعات قبلی استفاده می‌کنند. برای حفظ بهداشت سایبری خودتان، اطلاعات کمی را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و تنظیمات حریم خصوصی حساب خودتان را تقویت کنید.

روش های جلوگیری از هک شدن

این یکی از بهترین راهکارهای افزایش امنیت در برابر هکرها است چون با بازبینی اطلاعات حساب‌های خودتان در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری کنید.

15. پاکسازی اطلاعات خودتان از منابع آنلاین و کارگزارهای داده

این احتمال وجود دارد که اطلاعات شخصی شما در اینترنت باشند و هکرها و کلاهبرداران بتوانند از آنها سوء استفاده کنند. یکی از روش های محافظت در برابر هکرها، حذف اطلاعات شخصی خودتان از اینترنت است. برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

  • حذف داده‌های خودتان از سایت‌های کارگزار داده: می‌توانید اطلاعات خودتان را از سایت‌هایی که داده‌های کاربران را جمع‌آوری کرده و می‌فروشند حذف کنید.
  • حذف اطلاعات از جستجوی گوگل: اگر اطلاعات هویتی شما با جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند، از سایت مورد نظر بخواهید که آنها را حذف کند.
  • حذف اطلاعات از سایت‌ها: برای حذف اطلاعات خودتان از هر سایتی با مالک یا مدیر سایت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید

برترین ترفندهای iOS 17 که نمی‌دانستید!

آموزش فعال کردن رمزگذاری سرتاسری تلگرام

16. حذف حساب‌های قدیمی یا بی‌استفاده

هر چقدر حساب‌های آنلاین بیشتری شامل اطلاعات خصوصی خودتان داشته باشید، خطر قربانی شدن در برابر هک یا سرقت هویت بیشتر خواهد بود.

روش های جلوگیری از هک شدن

متأسفانه، هیچ روش آسانی برای حذف حساب‌های آنلاین به صورت کلی وجود ندارد. اما پسورد منیجرها می‌توانند به شما یادآوری کنند که چه حساب‌هایی در پلتفرم‌های مختلف دارید تا آنها را به صورت دستی حذف کنید.

17. تنظیم هشدار کلاهبرداری و سرقت هویت

هک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود، اما یکی از مهم‌ترین نشانه‌های هک شدن، دریافت اعلان‌هایی است که نشان می‌دهند اطلاعات هویتی یا حساب بانکی شما فاش شده‌اند.

در چنین مواقعی، حتماً اعلان‌های دریافتی درباره تراکنش‌های بانکی خودتان را تحت نظر داشته باشید؛ از ابزارهای تشخیص سرقت هویت و اطلاعات حساس استفاده کنید و در صورت لزوم با بانک تماس گرفته و حساب خودتان را قفل کنید.

اقدامات مهم پس از هک حساب کاربری

اگر تصور می‌کنید هک شده یا قربانی جرایم سایبری شده‌اید، باید بلافاصله اقدام کنید تا آسیب احتمالی را به حداقل برسانید.

در چنین شرایطی، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • کنترل مجدد حساب‌های کاربری و تغییر رمزها: اگر مهاجمان، حساب‌های کاربری شما را قفل کرده باشند، باید فرایند قابل استفاده در سرویس مربوطه را برای بازیابی حساب‌های خودتان طی کنید (که معمولاً این کار با استفاده از “گزینه فراموش رمز عبور” انجام می‌شود). پس از برگشتن به حساب خودتان، رمزتان را تغییر داده، یک رمز قوی انتخاب کرده و احرازهویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.
  • تماس با بانک یا شرکت مربوطه: در صورت هک شدن حساب بانکی یا هر حساب مهم دیگری، با بانک یا شرکت مربوطه تماس گرفته و موضوع را گزارش دهید.
  • قطع دستگاه‌های آلوده از اینترنت و اجرای اسکن آنتی ویروس: هک شدن یا آلوده شدن یک دستگاه به بدافزار می‌تواند سایر دستگاه‌های متصل را تحت تأثیر قرار دهد. پس از مطلع شدن از هک دستگاه، بلافاصله آن را از اینترنت و شبکه قطع کرده و آنتی ویروس را اجرا کنید. بعد از پاک شدن دستگاه، حتماً دوباره آن را اسکن کرده و بعد به شبکه وصل کنید.
  • استفاده از سرویس‌های پیشگیری از سرقت هویت: در صورت هک شدن حساب خودتان، می‌توانید از یک ابزار یا سرویس پیشگیری از سرقت هویت استفاده کنید که استفاده از حساب‌ها و اطلاعات حساس شما را تشخیص داده و به شما گزارش می‌دهند.

جمع‌بندی

امروزه هکرها از همیشه توانمندتر و قدرتمندتر شده و هر روز شاهد شکل گیری تکنیک‌ها و طرح‌های کلاهبرداری جدیدی هستیم. مقابله با این حملات پیشرفته و حرفه‌ای مستلزم استفاده از یک رویکرد جامع است. علاوه بر استفاده از روش های جلوگیری از هک شدن که در این مطلب با آنها آشنا شدید، لازم است که همیشه با جدیدترین طرح‌های کلاهبرداری و تهدیدات سایبری آشنا باشید تا به راحتی طعمه تبهکاران فضای مجازی نشوید. امیدواریم که این مطلب به سوالات شما درباره اینکه چگونه از هک شدن گوشی جلوگیری کنیم پاسخ داده باشد.

سوالات پرتکرار

چطور از هک شدن جلوگیری کنیم ؟

استفاده از رمزهای قوی و متفاوت برای هر حساب، استفاده از پسورد منیجر، فعال کردن احراز هویت 2 مرحله‌ای، کلیک نکردن روی لینک‌های مشکوک، آپدیت کردن اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل و استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های امن، جزء مهم‌ترین روش های جلوگیری از هک شدن هستند.

هکرها با چه روش‌هایی پسورد کاربران را هک می‌کنند؟

فیشینگ، حمله جستجوی فراگیر، استفاده از دیکشنری‌های آماده، کی لاگر و استفاده از رمزهای فاش شده در حملات قبلی جزء مهم‌ترین روش‌های سرقت پسورد کاربران هستند.

چطور احراز هویت 2 مرحله‌ای را برای حساب گوگل فعال کنیم؟

حساب گوگل خودتان را باز کرده و روی Security کلیک کنید. حالا 2-Step Verification را انتخاب کرده و مراحل آن را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره روش های جلوگیری از هک شدن چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر