;
coinex

دانشمندان یک قلب مصنوعی پمپاژکننده با استفاده از فوم ساختند

دانشمندان یک قلب مصنوعی پمپاژکننده با استفاده از فوم ساختند

شاید هم اکنون شما بر روی یک تشک مموری فوم دراز کشیده باشید. در آینده، یک ماده مشابه با این فوم می تواند برای ایجاد اعضای مصنوعی بدن مورد استفاده قرار گیرد. اخیرا محققان، در دانشگاه کورنل با استفاده از “فوم الاستومر” جدید یک پمپ مایع ساخته اند که به نظر می رسد عملکرد آن مانند قلب انسان است.

فوم سیلیکونی پروالاستیک را در حالی که هنوز در حالت مایع می باشد، می توان با قرار دادن در یک قالب چاپ سه بعدی به هر مدلی که مورد نظر است، شکل داد.این مواد، که بسیار نرم و قابل انعطاف است، می تواند تا 60 درصد کشیده شود، و با توجه به اینکه از خلل و فرج پیوسته ایجاد شده است، اجازه می دهد که مایع را از آن عبور کند. از طرفی اتصال منافذ را به این منظور که حرکت مایع از طریق فوم بهینه شود، می توان پیچ داد.
دانشمندان به منظور نگه داشتن مایع در محدوده قلب مصنوعی (به جز داخل شیلنگ، که در آن وارد و خارج می شود)، غشای خارج آن را با یک پوسته فیبر سیلیکون / کربن انعطاف پذیر پوشانده اند. با تغییر مقدار و نوع مواد استفاده شده برای پوسته، امکان گسترش با نرخ مختلف برای بخش های مختلف این جسم ساخته شده با فوم بوجود می آید. این به این معنی است که یک جسم کروی، برای مثال، زمانی که با هوا یا مایع پر می شود، می تواند بر روی یک شکل تخم مرغ گسترش یابد.
در حال حاضر پژوهشگران کار بر روی یک دست مصنوعی، ساخته شده با فوم را آغاز کرده اند، و این بار در تلاشند تا مواد سازگارتری با زیست انسان به کارببرند، و تایید FDA را به دست آورند. آنها می گویند که ساخت قلب، یک فرایند سریع و آسان بود، و ممکن است بتوان قلب سفارشی (یا سایر نقاط بدن) را طراحی کرد طوری که مطابق با نیازهای مردم باشد.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر