;
coinex

سفر به مریخ: امسال برنامه های ایلان ماسک مشخص می شود

سفر به مریخ در ذهن ایلان ماسک در سال جاری با جزئیات و اطلاعات روند پیش رو بیان خواهد شد.

سفر به مریخ در ذهن ایلان ماسک در سال جاری با جزئیات و اطلاعات روند پیش رو، بیان خواهد شد.

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس، راز تمایل خود را برای دستیابی انسان به مریخ باز کرد.

او سفر به مریخ را با چیزی به نام استعمار حمل و نقل مریخ (MCT) در گذشته شروع کرد. اما با وجود گفته های قبلی او که قبلا در آنها به سال 2015، اشاره کرده بود. چیزی محقق نشده است.

در جشنواره StartmeupHK هنگ کنگ که این هفته برگزار شد، ماسک حرف های دلگرم کننده ای در مورد سفر به مریخ زد.

او بیان کرد که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، در مورد یک موشک جدید و فضاپیما فراتر از فالکون و سری اژدها، که ممکن است برای ماموریت مریخ استفاده شود، اطلاعاتی را نشان خواهد داد.

ایلان ماسک با اشاره به فضاپیمای اژدها 2 آتی که اسپیس ایکس در حال  تست آن است، گفت: “ما به زمان سفر به مریخ و ارسال خدمه به ایستگاه فضایی، بسیار نزدیک هستیم، به طوریکه در حال حاضر برای پایان سال آینده برنامه ریزی می کنیم.” این شرکت تحت قرارداد ناسا برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی برای سال 2017 است. او ادامه داد، ” فضا پیمای اژدها 2 ما بسیار هیجان انگیز خواهد بود.”

همچنین بیان کرد: ” ما موشکی از نسل بعدی و فضاپیمایی فراتر از سری فالکون-اژدها خواهیم داشت و من امیدوارم بتوان معماری آن را کمی بعد در سال جاری در کنگره بین المللی فضانوردی [در گوادالاخارا، مکزیک، 26 تا 30 سپتامبر]، که رویداد بزرگ فضایی بین المللی امسال است، توصیف کرد. “

با توجه به اینکه ماسک بیان کرد: “بنابراین من فکر می کنم که این بسیار هیجان انگیز است و در شرایط برقراری اولین پرواز به مریخ، ما امیدواریم بتوانیم این کار را حدود سال 2025 انجام دهیم.”، این گفته به شدت نشان می دهد که ماسک جزئیات بیشتری در مورد MCT در صحنه جهانی در IAC، نشان خواهد داد. در صحنه جهانی در IAC  بازیکنان اصلی از جمله ناسا و اسا حضور خواهند داشت. ناسا به خودی خود قصد دارد،  در سال 2030 سفر به مریخ را محقق کرده و انسان را به این سیاره ی سرخ بفرستد، ماسک ممکن است با یک ماموریت زودتر(زمانی در سال 2025)، بهتر از ناسا این کار را به ثمر برساند. تا آن زمان یک پروسه ی قابل توجه ده ساله برای شرکت وجود دارد.

در بحثی در جای دیگر ، ماسک همچنین نشان داد که امیدوار است بتواند به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) تا پایان این دهه سفر داشته باشد. در گذشته، ماسک گفته است که در ذهن  خود قصد سفر به مریخ را برای ادامه ی زندگی، ندارد. “من نمی خواهم در مریخ بمیرم، دوست ندارم منفجر شوم”منابع مختلف به نقل از ماسک این را بیان کرده اند.

شاید، در اواخر ماه سپتامبر، در رویداد بزرگ فضایی بین المللی دریابیم که قصد او برای انجام درست این کار چیست.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر