;
coinex

پهپاد خودران ایرباس می‌ تواند تا سال 2027 آسمان را به تسخیر خود درآورد

پهپاد خودران ایرباس تا سال 2027 به پرواز در خواهد آمد.

پهپاد خودران ایرباس تا سال 2027 به پرواز در خواهد آمد. ازدحام جمعیت در شهرها به شدت رو به گسترش است و قرار گرفتن در ترافیک‌های شلوغ و پر رفت و آمد می‌تواند هر راننده‌ای را خسته و عصبی کند.

برای حل این معضل کشورها دست به کارهای مختلفی زده و رویاهای متفاوتی را در سر می‌ پرورانند. از ایده ساخت ماشین های پرنده گرفته تا پروژه‌ های عظیم هایپرلوپ همگی در جهت رفع مشکل ترافیک به کار گرفته خواهند شد؛ اما ایرباس برای آن راه حل دیگری دارد. شاید پهپاد ایرباس که به صورت مستقل و خودران عمل خواهد کرد بتواند در این مسیر گام موثری بردارد، حداقل این غول صنعت هواپیماسازی که این گونه فکر می کند. Airbus به شدت مشغول کار بر روی ایده خود است تا در دهه آینده بتواند آن را به مرحله اجرا درآورد.

البته ایرباس تنها کمپانی نخواهد بود که به این گونه سیستم های حمل و نقل هوایی دلبسته است. Joby نیز مشغول کار بر روی هواپیمایی است که با 16 پره متحرک کار می کند. Ehang پهپاد 184 taxi خود را در نوادا مورد آزمایش قرار داد و در اوایل ماه آوریل امسال نیز Volocopter اولین پرواز آزمایشی خود را در انجام داد. ایده ساخت تاکسی های پروانه دار و پرواز آن ها بر فراز شهرها شاید اکنون کمی دور از ذهن باشد؛ اما افراد بسیاری برای به اجرا درآمدن این ایده مشغول کار هستند.

پهپاد خودران ایرباس تا سال 2027 به پرواز در خواهد آمد.

تست پرواز Volocopter

جزئیات ساخت موتورهای الکتریکی چند پروانه ای در دفتر مرکزی ایرباس در سیلیکون ولی در حال اجراست و پهپاد ایرباس با عنوان پروژه واهانا (Vahana) در حال شکل گیری است. Rodin Lyasoff مدیر اجرایی ایرباس می‌ گوید: “برای ساخت این پهپاد خودران به فناوری های زیادی همچون باتری ها، موتورها و الکترونیک های پروازی زیادی احتیاج است”

اگر چه سخت افزار این وسیله حمل و نقل هوایی تا حدودی آماده شده است؛ اما تنها چیزی که باعث کاهش سرعت پروژه واهانا می شود، حس اجتناب از به کارگیری تکنولوژی خودران است. این سیستم ها تنها برای ماشین هایی که در جاده حرکت می‌کنند به کار گرفته شده و Lyasoff معتقد است که بزرگترین چالش پیش رویی تیم پهپاد خودران ایرباس همین مشکل بوده که باید در اسرع وقت برطرف گردد.

پروژه Vahana هنوز در مراحل آغازین راه است. این پروژه در اوایل ماه فوریه امسال کلید خورد و تست های پروازی آن برای اواخر سال 2017 برنامه ریزی شده است. به رغم تازه و جوان بودن چنین ایده‌ ای کمپانی Airbus امیدوار است تا مسافران به زودی بتوانند برای رفت و آمدهای صبحگاهی به سمت محل کار خود از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنند.

مدیر اجرایی ایرباس می گوید: “ما معتقدیم که مطالبات جهانی برای رفت و آمد با این گونه از هواپیماها می تواند از ناوگان حمل و نقل میلیون ها خودرو در جهان پشتیبانی کند. در کمتر از 10 سال آینده، ما محصولی را به بازار ارائه خواهیم کرد که انقلابی در سفرهای شهری میلیون ها نفر ایجاد می کند.”

غول صنعت هوایی جهان علاوه بر پروژه واهانا در همکاری با تیم های آلمانی و فرانسوی در حال ساخت شکلی از هلیکوپتر به نام CityAirbus است. این وسیله حمل و نقل هوایی قادر است تا همزمان چندین مسافر را جابه‌جا کند. سیتس ایرباس در ابتدا توسط خلبان هدایت خواهد شد و بعد از آن که تنظیمات لازم را دریافت کند به سیستم خودران منتقل خواهد شد.

ایده ساخت پهپاد خودران ایرباس برای جابجایی مسافر شاید کمی شبیه داستان های علمی – تخیلی ژول ورن باشد؛ اما ایرباس معتقد است که این ایده در آینده‌ ای نه چندان دور از رویا به یک واقعیت محض تبدیل خواهد شد. دنیای آینده می تواند بسیار حیرت انگیز باشد! شما نظری غیر از این دارید؟

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.
منبع: newatlas


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر