;
coinex

جراحان از استخوان هایپر الاستیک برای ترمیم استخوان بدن استفاده می‌کنند

جراحان از استخوان هایپر الاستیک برای ترمیم استخوان بهره خواهند گرفت

تیمی از محققان دانشگاه نورث وسترن، استخوان پرینت سه بعدی با مواد زیستی توسعه داده اند که اسکلت را  ترمیم می کند. محققان هنوز این اسکلت را بر روی انسان مورد آزمایش قرار نداده اند، اما در آزمایش هایی که بر روی نمونه های حیوانی انجام شد، محققان قادر به ترمیم جمجمه یک میمون و جوش دادن استخوان پشت موش شدند. این ماده مصنوعی هایپر الاستیک نام  دارد که از سرامیک و پلیمر ساخته شده و می تواند با استفاده از یک پرینتر تجاری پرینت گرفته شود. این ماده جدید بر خلاف دیگر موادی که برای پیوند استخوان مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا شکننده هستند؛ انعطاف پذیر، محکم و  مستعد خرد شدن و یا شکستگی نخواهند بود.

مهمتر از همه اینکه، این ماده، حتی در فضاهای کوچک هم نفوذپذیر و جاذب باقی می ماند. این ها خواصی قابل توجه محسوب می شوند، چرا که مواد بیولوژیکی مانند رگ های خونی ما، باید قادر به انتقال مواد باشند تا استخوان مجددا رشد کند. آدام یاکوس، یکی اعضای تیم، گفت:” استخوان هایپر الاستیک کاملا مصنوعی، بسیار ارزان و ساخت آن نیز بسیار راحت است.”

وی همچنین با توجه به اینکه استخوان هایپر الاستیک قابل بسته بندی، حمل و نگهداری است، ابراز امیدواری کرد که استخوان هایپر الاستیک حتی در کشورهای در حال توسعه هم در دسترس قرار گیرد. البته با توجه به این اینکه این ماده هنوز تحت آزمایش قرار دارد، احتمالا در آینده ای نزدیک شاهده استفاده از آن برای ترمیم شکستگی و سایر آسیب دیدگی های استخوان نخواهیم بود. این تیم تحقیقاتی در نظر دارد، طی پنج سال آینده، آزمایش های کلینیکی را بر روی انسان انجام دهد. همچنین گفتنی است، هنوز سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز آزمایشاستخوان هایپر الاستیک را برای آزمایش بر روی بیماران واقعی صادر نکرده است.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر