;
coinex

برنامه‌ VR Eduthon ؛ تجربه‌ جدیدی از آموزش با استفاده از واقعیت افزوده!

برنامه‌ VR Eduthon تجربه‌ جدیدی از آموزش را با استفاده از واقعیت افزوده به ارمغان می‌آورد

سامسونگ با برنامه‌ VR Eduthon تجربه‌ی جدیدی از آموزش و یادگیری را با استفاده از واقعیت افزوده به ارمغان می‌آورد. برای بررسی بیشتر این موضوع با ما همراه باشید.

بدون شک با استفاده از فناوری واقعیت افزوده می‌توانیم آنچه را که پیش از این نمی‌شد به راحتی به نمایش گذاشت، به آسانی به مخاطبان خود نشان دهیم. شرکت سامسونگ در آلمان با همکاری ناشر کتاب‌های مدرسه‌ای، cornelsen، در این کشور قصد دارد این تکنولوژی را به کلاس‌های درس بیاورد. این دو شرکت می‌خواهند با استفاده از فناوری VR (واقعیت افزوده) تحولی در سیستم آموزشی و کلاس‌های درسی ایجاد کنند.

این دو شرکت اخیرا همکاری خود در رابطه با تولید محتوای آموزشی با استفاده از فناوری واقعیت افزوده را اعلام کردند. این پروژه‌ دو طرفه که برنامه VR Eduthon نام گرفته، به تازگی شروع به کار کرده است. این پروژه در حال حاضر به صورت آزمایشی در رابطه با محتوای درسی دانش آموزان هفتم تا نهم دبستان در کشور آلمان فعالیت می‌کند.

تمرکز اصلی این پروژه بر روی درس زیست شناسی دانش آموزان است. هدف اصلی از این همکاری، بهبود یادگیری دانش آموزان با استفاده از فناوری‌های جدید در محیط های آموزشی است. سامسونگ قصد دارد که با درگیر کردن معلم‌ها، متخصصان آموزش الکترونیک و دیگر کارشناس‌ها بتواند نحوه‌ی صحیح استفاده از این قابلیت را به آن‌ها بیاموزد.

سامسونگ در این راستا یک دموی آزمایشی برگزار کرد که با استفاده از آن، شرکت کننده‌ها می‌توانستند با استفاده از واقعیت افزوده محتوای درسی خود را مشاهده کنند. آزمایش دهندگان به گروه‌های دو نفره تقسیم شده و به یکی از آن‌ها تبلت و به دیگری هدست واقعیت مجازی داده شد.

شخصی که از هدست استفاده می‌کرد می‌توانست به راحتی نام ارگان‌های بدن را در محیط اطراف خود ببیند. وقتی که شخص به هر کدام از این نام‌ها نگاه کند، انیمیشن کوتاهی در باره‌ی آن پخش می‌شود که در آن اطلاعاتی در مورد عملکرد آن عضو به کاربر ارائه می‌شود. در همین حال اطلاعات جزئی‌تری نیز بر روی صفحه‌ی تبلت برای کاربر دوم ارائه می‌شد.

یکی از دانش آموزانی که در این دموی آزمایشی شرکت کرده است، تجربه‌ی خود را در این زمینه این گونه بیان می‌کند:

“هدست های واقعیت افزوده یادگیری را به پروسه‌ای جالب و هیجان انگیز تبدیل می‌کنند. استفاده از این هدست ها در کلاس درس تجربه‌ای جدید بود که من تا به حال چیزی شبیه به آن را امتحان نکرده بودم. با استفاده از این فناوری یادگیری آسان‌تر و جالب‌تر است و از همه مهم‌تر این که من توانستم با استفاده از این هدست ها، محتوای درسی را بهتر درک کنم و سریع‌تر به خاطر بسپارم؛ چرا که آن‌ها را با چشم‌ خودم و در محیط بسیار واقعی‌تری دیدم. من بسیار مشتاق هستم تا از این قابلیت در کلاس‌های درسی استفاده کنم.”

هر دو شرکت سامسونگ و cornelsen تمایل خود برای ادامه‌ی همکاری‌ در این زمینه را اعلام کردند. آنها امیدوارند تا بتوانند به کمک یکدیگر در زمینه‌ی استفاده از واقعیت افزوده در موضوعات درسی دیگر نیز گام‌هایی را بردارند.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر