coinex
راهنمای خرید تکراتو

اقامت ادوارد اسنودن در روسیه به مدت سه سال دیگر تمدید شد

اقامت ادوارد اسنودن در روسیه به مدت سه سال دیگر تمدید شد
کمتر از 24 ساعت پس از اینکه پرزیدنت اوباما حکم 35 ساله چلسی منینگ را کاهش داد، دولت روسیه هم موضع جدیدی در مورد ادوارد اسنودن اتخاذ کرد. مقامات دولتی اعلام کردند، یک دوره اقامت سه ساله دیگر را به اسنودن اعطا کرده اند. اسنودن که برای نخستین بار در سال 2013 به کشور روسیه پناهنده شده بود، اکنون می تواند تا سال 2020 در این کشور بماند.

به نظر می رسد، این تصمیم دولتمردان روسیه چندان بی ربط به حکم تخفیف مجازات منینگ نباشد که دیروز، پرزیدنت اوبا در خلال کنفرانسی در کاخ سفید اعلام کرد. منینگ که سال ۲۰۱۰ دستگیر شد، در سال ۲۰۱۳ به جرم افشای مکاتبات دیپلماتیک و گزارش های نظامی ارتش به ۳۵ سال حبس محکوم شده بود.

اگرچه وکیل ادوارد اسنودن پیش از این گفته بود، موکلش هنوز تصمیمی برای ماندن در روسیه و یا بازگشت به ایالات متحده آمریکا نگرفته است. این در حالی است که وی تنها یک سال دیگر می تواند، تابعیت کشور روسیه را به دست آورد. آناتولی کوچرینا، وکیل و نماینده قانونی اسنودن، در همین رابطه گفت: “وی تمام موارد لازم برای دریافت شهروندی در آینده را دارد. در واقع طبق قانون، در دوره ای پنج ساله، می باید به وی حق اقامت در خاک روسیه داده شود. “

همچنین دیروز، کاخ سفید اعلام کرد، ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا عفو نخواهد شد؛ چرا که هیچ پرونده ای به طور رسمی در هیچ دادگاهی برای اتهام او تشکیل نشده است. پرزیدنت اوباما در ماه نوامبر گفته بود: “نمی توانم کسی که به دادگاه نرفته را عفو کنم.”

لیزا موناکو، مشاور ارشد پرزیدنت در امور امنیت ملی و ضد تروریسم هم در این خصوص اظهار داشته بود: “او باید به خانه خود ایالات ‌متحده بازگردد و توسط هیئت ‌منصفه‌ای متشکل از هم سلفان خود محاکمه شود نه این‌که زیر لوای دولتی خودکامه مخفی شود. او اکنون در حال فرار از عواقب اعمالش است.”

با وجود تجدید نظر در حکم منینگ، مدت محکومیت وی 17 ماه مه 2017 به پایان خواهد رسید.
با وجود تجدید نظر در حکم منینگ، مدت محکومیت وی 17 ماه مه 2017 به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه افزوده بود: ” اقدام خطرناک اسنودن برای افشا و سرقت اطلاعات طبقه ‌بندی‌ شده عواقب شدیدی برای امنیت کشور در پی داشته است.”

دلیل دقیق تمدید اقامت اسنودن از طرف دولت روسیه مشخص نیست؛ اما وکیل وی باور دارد، موکلش علاقه مند است هر چه بیشتر خارج از توجه عموم و البته مقامات بماند.

کوچرینا گفت: “اکنون او نزدیک به چهار سال است که در خاک روسیه زندگی می کند، او هیچ قانونی را نقض نکرده و هیچ شکایتی بر علیه او وجود ندارد. این یکی از دلایلی است که اجازه اقامت او تمدید شده است.”

ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۳، دست به افشاگری ‌های گسترده‌ ای علیه دولت آمریکا زد. اسنودن پس ‌از این افشاگری‌ ها اعلام کرد، این کار را در جهت دفاع از آزادی ‌های اساسی مردم سراسر جهان انجام داده است. وی از آن زمان تاکنون در روسیه به سر می ‌برد.

.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر