coinex
راهنمای خرید تکراتو

معرفی و بررسی پژو 2008 ، یک خودروی شاسی بلند سایز کوچک

پژو 2008

محصولات شرکت پژو، سالیان سال است که در بازار ایران حضور دارند. اولین حضور این شرکت در ایران با مدل خاص و محبوب 404 بود که در سال 1960 میلادی راهی بازار شد. نمونه دیگری نیز که در ایران با اقبال مناسبی روبرو شد، مدل 504 بود که بین سال­های 1968 و 1983 تولید می­گردید.

در اوایل دهه 2000 میلادی، شرکت پژو مدل 206 را طراحی و به بازار عرضه نمود. این خودرو علاوه بر استقبال شدید مشتریان، حتی توانست نظر منتقدان سخت­گیر صنعت خودرو را به خود جلب نموده و به عنوان بهترین خودروی بنزینی در سال 2001 برگزیده شود.

پس از لغو تحریم­ های اقتصادی، شرکت پژو با توجه به پیشینه مناسب مدل 206 در ایران، یک نمونه دیگر را نیز برای تولید و عرضه در بازار خودرو ایران اختصاص داد. این خودرو پژو 2008 بوده که از سال 2013 میلادی در خط تولید شرکت قرار دارد.

شرکت پژو یکی از قدیمی­ترین خودروسازی جهان بوده و فعالیت خود را سال 1810 میلادی با تولید و بسته­ بندی قهوه شروع نمود. بعد از چند سال این شرکت رو به طراحی دوچرخه آورد و در سال 1882 میلادی به عنوان یک شرکت خودروسازی شروع به کار نمود.

پژو 2008

پژو 2008 یک خودرو در کلاس شاسی بلند سایز کوچک (Compact SUV) بوده و رقبایی مانند هوندا (Honda) مدل HR-V و مزدا (Mazda) مدل HR-V در بازارهای جهانی و رنو کپچر (Renault Captur) و تعدادی از خودروهای چینی مانند جیلی امگراند (Geely Emegrand) را در برابر خود دارد.

صفحه نمایش این خودرو ابعادی برابر با 7 اینچ داشته و از نرم افزارهایی مانند Apple CarPlay با قابلیت اتصال به گوشی تلفن همراه هوشمند پشتیبانی می­کند. سیستم کمکی ترمزهای اضطراری نیز قابلیت کنترل این خودرو در سرعتی پایین­تر از 30 مایل در ساعت (معادل 50 کیلومتر) را دارد.

طراحی داخلی و کابین

بر اساس گفته ­های شرکت، پژو 2008 توانسته رکورد فروش مدل 208 را پشت سر گذارد. فضای داخلی نسبتا مناسب بوده و افرا بلند قد نیز مشکل چندانی در هنگام استفاده از آن نخواهند داشت. فضای مخصوص بار این مدل نیز نسبتا کافی بوده و فضایی معادل 410 لیتر را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می­دهد. در خم کردن صندلی­های ردیف دوم، فضای موجود برای بار نیز افزایش زیادی پیدا کرده و به رقم 1400 لیتر می­رسد.

تجربه رانندگی

نحوه رانندگی پژو 2008 مناسب بوده و علیرغم وجود اندکی تنش در هنگام حرکت، نسبتا مناسب بوده توانایی عبور ار پیچ­های تند را بدون از دست رفتن کنترل دارد.

موتور و پیشرانه

پژو 2008 جدید از دو سری پیشرانه بنزینی و دیزل سود می­برد. یک موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر با استفاده از تکنولوژی PureTech که توانایی تولید نیرویی برابر با 81 اسب بخار را داشته و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی در حدود 13.5 ثانیه نیاز دارد.

موتور بنزینی دیگری نیز که برای این خودرو در نظر گرفته شده یک مدل 109 اسب بخاری PureTech بوده که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در سال تنها به زمانی معادل 9.9 ثانیه نیاز دارد. مصرف سوخت این پیشرانه نیز برابر با 64.2 مایل به هر گالن (معادل 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) است.

قوی­ترین موتور و پیشرانه در نظر گرفته شده برای پژو 2008 یک نمونه چهار سیلندر 1.6 لیتری بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 129 اسب بخار را دارد. این مدل از پژو 2008 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی معادل 9.3 ثانیه نیاز داشته و از این لحاظ سریع­ترین تیپ این خودرو بحساب می­آید.

موتورهای دیزل

موتور استفاده شده در مدل پایه پژو 2008 یک نمونه کند 74 اسب بخاری بوده که تنها مزیت آن علاوه بر قیمت پایین، مصرف بنزین بسیار کم آن است. این موتور با استفاده از یک گالن سوخت، قادر به پیمودن مسافتی به طول 74 مایل (معادل 3.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) خواهد بود.

دومین موتور دیزل این خودرو یک نمونه 97 اسب بخاری است. بر اساس گمانه­ زنی­ های مسئولین شرکت، این تیپ از پژو 2008 بیشترین فروش را در بازار بریتانیا خواهد داشت.

قوی­ترین پیشرانه موجود برای پژو 2008 یک نمونه 129 اسب بخاری چهار سیلندر بوده که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی در حدود 9.6 ثانیه نیاز دارد. این خودرو با استفاده از این موتور قیمتی در حدود 21.000 پوند (معادل 110 میلیون تومان) خواهد داشت.

ارزش در برابر قیمت پرداختی

پژو 2008 عملکدی کاملا متوسط و معمولی داشته که این امر با توجه به قیمت 22.000 دلاری آن (معادل 82 ملیون تومان) در بازارهای خودروی جهان قابل قبول خواهد بود. این خودرو در مدل جدید در چهار تیپ مختلف ارائه شده که اسامی آنها به ترتیب عبارتند از:

  • تیپ Access
  • تیپ Active
  • تیپ Allure
  • تیپ GT Line

تیپ Access

این تیپ از پژو 2008 مدل پایه این خودرو بوده و علاوه بر آن ارزان­ترین تیپ این خودرو نیز به حساب می­آید. اما این بدین معنی نیست که این خودرو از هیچگونه امکاناتی سود نمی­برد. تیپ Access از امکاناتی مانند سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) و سیستم تهویه مطبوع از گونه Air-Conditionig را به صورت استاندارد سود می­برد. از نقاط ضعف این خودرو می­توان به رینگ­های فلزی و استفاده از قالپاق اشاره کرد.

تیپ Active

این تیپ از پژو 2008 از رینگ­های آلیاژی 16 اینچی سود برده و ظاهر آن با توجه به وجود نورافکن­های مخصوص مه جذاب­تر از تیپ Access است. سیستم چند رسانه ای اطلاعاتی / سرگرمی (Infotainment) این خودرو به یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز شده و قابلیت پشتیبانی از نرم افزارهای ارتباطی با گوشی­های همراه هوشمند مانند Apple CarPlay را نیز دارد.

تیپ Allure

از امکانات موجود در این تیپ نسبتا مجهز می­توان به چراغ­های جلویی و برف پاک­ کن اتوماتیک، شیشه­ های تیره در بخش صندلی­های عقبی، سنسور کمکی پارک در بخش عقبی خودرو اشاره نمود. این تیپ همچنین به سیستم کمکی رانندگی Grip Control برای عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده نیز مجهز شده است.

تیپ GT Line

این تیپ مجهزترین گونه پژو 2008 بوده و از رینگ­های 17اینچی آلیاژی مشکی رنگ استفاده می­کند. از دیگر امکانات این تیپ می­توان به سیستم راهیابی ماهواره ای و پدال­های آلومینیومی و پوشش چرمی­ صندلی­ها اشاره نمود.

قیمت

پژو 2008 در پایین ترین تیپ یعنی گونه Access قیمتی در حدود 22.000 دلار (معادل 81 میلیون تومان) داشته و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات با قیمتی 32.000 دلاری (معادل 120 میلیون تومان) به مشتریان عرضه میگردد. حال باید منتظر بود دید که مسئولان دلسوز به چه مبلغی نیاز داشته و آن را با چه قیمتی روانه بازار سردرگم و مبهم خودروی ایران میکنند.

سخن آخر

پژو 2008 در هیچکدام از بخش­های یاد شده عملکرد کاملی نداشته اما با تجهیز آن به امکانات انتخابی، می­توان آن را به نمونه­ای قابل قبول برای مسیرهای کوتاه و متوسط تبدیل نمود. در مجموع این خودرو موفق به کسب نمره­ای نزدیک به 6 از 10 امتیاز ممکن می­گردد.

.

منبع : تکرا

سایت Netcarshow

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر