;
coinex

استودیو Farrells معماری استخر صدف شکل در شهر کندی هنگ کنگ را تکمیل کرد

معماری استخر صدف شکل در شهر کندی هنگ کنگ از استودیو Farrells

شرکت بریتانیایی Farrells، در یک مجموعه استخر شنا در شهر هنگ کنگ، از سقفی باز از جنس روی استفاده کرده تا چشم اندازی از خلیج را برای افراد فراهم آورد.

معماری استخر صدف شکل در شهر کندی هنگ کنگ از استودیو Farrells و نمایی ازبرج های هنگ کنگ

موسس این استودیو Terry Farrell بوده که این استخر را به عنوان بخشی از توسعه ایستگاه شهر کندی (Kennedy Town Station) طراحی کرده و در مکان استخر شنای شهر کندی سابق ساخته شده است.

نمای ساختمان از بالا

این استخر با نمای مشخصه خود هم اکنون به عنوان مکانی مثلثی شکل طراحی شده و چشم انداز بندرگاه ویکتوریا را در غرب منطقه سای وان در جزیره هنگ کنگ دارد. گفته شده که این مکان ورودی شهر کندی است و از شرق با تراموا و خودرو می‌توان وارد آن شد.

سقف صدف شکل سازه که در پنل‌هایی از جنس فلز روی پوشیده شده است، از عریض‌ترین قسمت آن به تدریج باریک می‌شود تا مانند دنباله‌ای به نظر برسد. منحنی دو سمت آن هم از طبقه بالایی کاهش می‌یابد.

نمای داخلی

شکل کم ارتفاع ساختمان هم برای حفظ چشم انداز بندرگاه از دید برج‌های پشت استخر در نظر گرفته شده است.

استخر شنای شهر کندی در دو فاز ساخته شد. فاز اول که در ماه می سال 2012 افتتاح شد، قسمت عریض سازه است؛ یعنی سقف باز استخر، که باریکه‌ای 50 متری دارد و نمایی از آسمان را به نمایش می‌گذارد.

نمای داخلی استخر

فاز دوم پروژه در ماه فوریه 2017 به پایان رسید و به آن جکوزی، و دو استخر سر پوشده اضافه شد که طول این دو استخر 50 و 25 متر اندازه گرفته شده است. این‌ها در وسط ساختمان ساخته شده‌اند و یک پنجره طولانی، چشم اندازی از بندر را نشان می‌دهد.

در قسمت باریک انتهایی، دنباله ساختمان نمایی شبیه سایبان از بالا دارد. مجموعه مثلثی آفتاب گیر که در سقف ایجاد شده هم باعث ورود نور طبیعی به داخل می‌شود.

معماری جکوزی در هنگ کنگ

Terry Farrell شرکتش را در سال 1980 افتتاح کرد و هم اکنون دفاتری در شهرهای لندن، هنگ کنگ و شانگهای دارد.

.

منبع: dezeen

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر