;
coinex

بهترین گوشی های سونی : هرآنچه که از یک طراحی زیبا و ساده می‌خواهیم!

بهترین گوشی های سونی : هرآنچه که از یک طراحی زیبا و ساده می‌خواهیم!

در صنعت الکترونیک سازندگان ژاپنی‌ شهرت خاصی دارند و صنعت گوشی سازی هم یکی از این صنایع است. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی های سونی پرداخته‌ایم.

اگر که کارایی و مقاومت یک گوشی هوشمند برای شما اهمیت بیشتری نسبت به طراحی ظاهری یک محصول دارد، توصیه می‌کنیم که حتما این مطلب را بخوانید. زیرا در این نوشتار به معرفی بهترین گوشی های سونی پرداخته‌ایم؛ محصولاتی از سه طبقه بندی گوشی‌های اقتصادی، میان رده و پرچمدار که به راحتی توانسته‌اند از همه نظر محبوبیت بسیار زیادی را برای خود کسب کنند. با خواندن این مطلب همچنین با گوشی‌های هوشمندی آشنا می‌شوید که تا اواخر سال میلادی جاری یا در اوایل سال 2018 از طرف این سازنده مشهور ژاپنی وارد بازار می‌شوند.

سونی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت ساخت وسایل الکترونیکی است. این سازنده هر سال چند مدل جدید از گوشی‌های سری اکسپریا را نیز وارد بازار می‌کند. گوشی‌های اکسپریا به واسطه طراحی خاص سونی و فناوری عکاسی و رسانه‌ای منحصر بفرد سازنده ژاپنی توانسته‌اند در سرتاسر جهان برای خود طرفدار پیدا کنند. سونی همچنین در صنعت ساخت گوشی‌های اقتصادی هم شاهکارهای بسیار خوبی را عرضه کرده است تا کاربرانی که تمایلی به خرید گوشی‌های گران قیمت ندارند نیز بتوانند به راحتی یک محصول خوب را از این برند خریداری کنند. حال این سوال مطرح می‌شود که کدام یک از گوشی‌های اکسپریا این سازنده برترین مشخصات را در خود دارند؟

بهترین گوشی های سونی

در این مطلب سعی کرده‌ایم که لیستی از بهترین گوشی های سونی را در اختیار شما قرار دهیم و علاوه بر این اطلاعاتی را در مورد محصولاتی که به زودی از طرف این سازنده وارد بازار می‌شوند، در اختیار شما بگذاریم. با تکراتو همراه باشید.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium)

قیمت: 866.47 دلار

تاریخ عرضه: ژوئن 2017 (11 خرداد تا 10 تیر)

اگر که به دنبال یک گوشی قابل حمل با قابلیت‌های رسانه‌ای منحصر بفرد هستید و همچنین محدودیتی از لحاظ پرداخت هزینه ندارید، اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. این محصول اولین گوشی هوشمند 4 کی HDR جهان است و می‌تواند تصاویر را با وضوح بسیار بالایی به شما نشان دهد. ایکس زد پریمیوم توانایی پخش کردن فیلم‌های سرویس‌هایی مثل نتفلیکس و آمازون ویدیو پرایم را نیز دارد از این رو می‌تواند اوقات فراغت بسیار خوبی را برای شما فراهم سازد. این گوشی هوشمند به پردازشگر هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 835 مجهز شده است. به همین دلیل قادر است که در کنار قابلیت‌های اتصالی فراوان خود، سرعت و عملکرد بسیار خوبی را هم در اختیار شما بگذارد. سنسور دوربین موشن آی (Motion Eye) و قابلیت فیلم برداری سوپر اسلو موشن (Super Slow Motion) از دیگر مشخصه‌های برجسته این گوشی هوشمند هستند که آن به یکی از بهترین گوشی های سونی تبدیل کرده است.

اکسپریا ایکس زد 1 (Xperia XZ1)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ایکس زد 1 (Xperia XZ1)

قیمت: 822.04 دلار

تاریخ عرضه: سپتامبر 2017 (10 شهریور تا 9 مهر)

ایکس زد 1 جدیدترین گوشی پرچمدار سونی به شمار می‌آید. این گوشی هوشمند در نمایشگاه IFA 2017 رونمایی شد و یکی از برترین گوشی‌های ژاپنی عرضه شده در بازار محسوب می‌شود. ایکس زد 1 ترکیبی منحصر بفرد از مشخصات اکسپریا ایکس زد 2016 و اکسپریا ایکس زد پریمیوم 2017 است. این گوشی هوشمند ظاهر و طراحی زیبای ایکس زد 2016 را در قالب مشخصات فنی منحصر بفرد ایکس زد پریمیوم در اختیار شما می‌گذارد. اکسپریا ایکس زد 1 توانایی پشتیبانی قابلیت‌های فیلم برداری HDR و سوپر اسلو موشن را دارد و به کمک سنسور دوربین موشن آی خود عکس‌های بسیار زیبایی را از مناظر مورد نظر شما ثبت می‌کند و به همین دلیل یکی از بهترین گوشی های سونی در بازار به حساب می آید.

اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ)

قیمت: 587.17 دلار

تاریخ عرضه: اکتبر 2016 (10 مهر تا 10 آبان 95)

اکسپریا ایکس زد، برترین گوشی پرچمدار 2016 سونی، یک دستگاه بسیار خوب است و از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 820 بهره می‌برد. این گوشی هوشمند ظاهر بسیار زیبا و سرعت بسیار خوبی دارد و می‌تواند یک دوربین اصلی قدرتمند 23 مگاپیکسلی را با قابلیت‌هایی نظیر پایدارسازی 5 محوره تصاویر، فوکوس خودکار لیزری و توانایی فیلم برداری 4 کیUHD  در اختیار شما بگذارد. اکسپریا ایکس زد در سه رنگ منحصر بفرد عرضه شده است اما اگر که می‌خواهید خاص‌ترین رنگ آن را انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم که مدل آبی رنگ این گوشی هوشمند را خریداری نمایید. در صورتی که به دنبال یک گوشی هوشمند خاص با عملکرد خوب هستید و محدودیتی از لحاظ بهای پرداختی ندارید، اکسپریا ایکس زد به عنوان یکی از بهترین گوشی های سونی ، انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود.

اکسپریا ایکس (Xperia X)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ایکس (Xperia X)

قیمت: 527.28 دلار

تاریخ عرضه: ژوئن 2016 (12 خرداد تا 11 تیر 95)

اکسپریا ایکس مانند اکسپریا زد 5 یک گوشی منحصر بفرد است با این تفاوت که سازنده ژاپنی در ساخت آن کمی محافظه کارانه عمل کرده است تا بتواند قیمت این گوشی هوشمند را کمی ارزان‌تر کند و آن را به رقیب قدرتمندتری برای گلکسی اس 7 سامسونگ تبدیل سازد. اکسپریا ایکس توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب را ندارد و علاوه بر این در مقایسه با سایر گوشی‌های برجسته سال 2016 به یک پردازشگر اقتصادی‌تر مجهز شده است اما می‌تواند بهترین دوربین اصلی را در کنار یک دوربین سلفی کارآمد در اختیار شما بگذارد. طراحی یکپارچه یکی دیگر از ویژگی‌های زیبای این گوشی هوشمند است که آن را در رده بهترین گوشی های سونی قرار داده است.

اکسپریا ایکس ای 1 (Xperia XA1)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ایکس ای 1 (Xperia XA1)

قیمت: 257.18 دلار

تاریخ عرضه: می 2017 (11 اردیبهشت تا 10 خرداد)

اکسپریا ایکس ای 2016 ظاهر زیبایی دارد اما در اجرای برخی از فرامین عملکرد کندی را از خود نشان می‌دهد. این امر باعث شد که سازنده مشهور ژاپنی یک مدل بهتر از این محصول را امسال با نام اکسپریا ایکس ای 1 وارد بازار کند. این گوشی هوشمند از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بهینه سازی شده است از این رو می‌تواند تجربه استفاده بهتری را در کارهای روزمره به شما منتقل کند و علاوه بر این عملکرد سریع‌تری را در اختیار شما بگذارد. اکسپریا ایکس ای 1 همچنین به یک نمایشگر لبه به لبه زیبا با حاشیه‌های منحنی شکل مجهز شده است. این گوشی زیبا در مقایسه با مدل قبلی خود از باتری قدرتمندتری بهره می‌برد از این رو قادر است که با یک بار شارژ به راحتی فرامین شما را به مدت 36 ساعت انجام دهد. سونی در ساخت این محصول هم از یک دوربین 23 مگاپیکسلی بسیار قدرتمند استفاده کرده است تا کاربر بتواند عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیتی را از مناظر مورد نظر خود ثبت کند و با توجه به قیمت پایین خود یکی از بهترین گوشی های سونی به شمار می‎آید.

اکسپریا ایکس کامپکت (Xperia X Compact)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ایکس کامپکت (Xperia X Compact)

قیمت: 469.74 دلار

تاریخ عرضه: سپتامبر 2016 (11 شهریور تا 10 مهر 95)

اگر که طرفدار گوشی‌های کوچک هستید، اکسپریا ایکس کامپکت به عنوان یکی از بهترین گوشی های سونی ، گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود. این مینی موبایل تقریبا همه سخت افزارهای منحصر بفرد گوشی زیبای اکسپریا ایکس را در یک قالب 4.6 اینچی در اختیار شما قرار می‌دهد. به طور خلاصه می‌توان گفت که شما با خرید این محصول به یک نمایشگر واضح و باکیفیت، دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی گوشی پرچمدار اکسپریا ایکس زد (البته بدون قابلیت فیلم برداری 4 کی) و سنسور اسکنر اثر انگشت دقیق دست پیدا می‌کنید.

اکسپریا ایکس کامپکت یک باتری بسیار قدرتمند را نیز بر روی خود دارد از این رو می‌تواند تقریبا به مدت 2 روز فرامین شما را انجام دهد. این گوشی هوشمند به یک بدنه فلزی مجهز نشده اما با رنگ‌های بسیار زیبایی عرضه شده است تا بتواند توجه کاربران را به راحتی به خود جلب کند. مدل آبی رنگ این محصول یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های یکی از بهترین گوشی های سونی محسوب می‌شود.

اکسپریا زد 5 (Xperia Z5)

معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا زد 5 (Xperia Z5)

 

قیمت: 587.17 دلار

تاریخ عرضه: اکتبر 2015 (9 مهر تا 9 آبان 94)

اکسپریا زد 5 یکی از برترین گوشی‌های پرچمداری است که سونی تا قبل از مدل مشهور اکسپریا ایکس زد وارد بازار کرد. این گوشی هوشمند در سال 2015 وارد بازار شد اما هنوز هم در بازار خرید و فروش می‌شود از این رو می‌توانید آن را با قیمتی اقتصادی خریداری کنید. اکسپریا زد 5 از یک دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی قدرتمند و بدنه شیشه‌ای زیبا بهره می‌برد. این بدنه مقاومت چندانی در برابر ضربه ندارد اما به خوبی می‌تواند از تجهیزات داخلی خود در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک مراقبت کند. زد 5 کاربرد بسیار راحتی دارد زیرا به یک نمایشگر 5.2 اینچی فول اچ دی مجهز شده است. اکسپریا زد 5 که یکی از بهترین گوشی های سونیبه شمار می‌آید، از یک باتری قدرتمند بهره می‌برد از این رو می‌تواند به مدت 36 ساعت به راحتی فرامین شما را انجام دهد.

اکسپریا زد 5 کامپکت (Xperia Z5 Compact)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا زد 5 کامپکت (Xperia Z5 Compact)

قیمت: 352.3 دلار

تاریخ عرضه: اکتبر 2015 (9 مهر تا 9 آبان 94)

زمانی که یک سازنده مدل کوچک‌تر یکی از گوشی‌های پرچمدار خود را وارد بازار می‌کند، اغلب از همان سخت افزارهایی که در گوشی پیشرفته خود استفاده کرده است، در ساخت محصول کوچک‌ترش استفاده نمی‌کند با این حال سونی در ساخت اکسپریا زد 5 کامپکت دقیقا همان ویژگی‌های مدل بزرگ‌تر زد 5 را در یک قالب 4.7 اینچی در اختیار کاربرانش گذاشته که آن را به یکی از بهترین گوشی های سونی تبدیل کرده است. با خرید این گوشی هوشمند می‌توانید در ازای پرداخت بهایی ارزان‌تر، از همان دوربین اصلی و اسکنر اثر انگشت به کار رفته در مدل اکسپریا زد 5 استفاده کنید و علاوه بر این کاربرد آسان‌تری را نیز تجربه کنید. زد 5 کامپکت علاوه بر این کاملا در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است به همین دلیل شما می‌توانید در مکان‌های مرطوب هم به راحتی از آن استفاده کنید. شما هم اکنون می‌توانید این گوشی هوشمند را با قیمتی ارزان‌تر از 360 دلار خریداری نمایید.

اکسپریا زد 5 پریمیوم (Xperia Z5 Premium)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا زد 5 پریمیوم (Xperia Z5 Premium)

قیمت: 645.89 دلار

تاریخ عرضه: نوامبر 2015 (10 آبان تا 10 آذر 94)

اگر که به طراحی اکسپریا ایکس زد پریمیوم علاقمند هستید و می‌خواهید از نمایشگر 4 کی این گوشی هوشمند استفاده کنید اما توان پرداخت بهای این محصول را ندارید، اکسپریا زد 5 پریمیوم انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند 5.5 اینچی قدرتمند به اولین نمایشگر 4 کی عرضه شده در دنیای گوشی‌های همراه مجهز است و می‌تواند به راحتی محتویات سرویس‌‌هایی نظیر نتفلیکس را برای شما پخش کند.

گوشی اکسپریا زد 5 پریمیوم سونی هم اکنون با قیمت ارزانی در بازار خرید و فروش می‌شود. این گوشی هوشمند همچنین می‌تواند عملکرد بسیار روانی را به همراه یک دوربین اصلی قدرتمند با قابلیت فیلم برداری 4 کی در اختیار شما بگذارد و در دسته بهترین گوشی های سونی قرار گیرد.

اکسپریا ای 5 (Xperia E5)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ای 5 (Xperia E5)

قیمت: 176.15 دلار

تاریخ عرضه: ژوئیه 2016 (11 تیر تا 10 مرداد 95)

اکسپریا ای 5 ارزان‌ترین گوشی 2016 سونی است اما علی رغم این موضوع می‌تواند تقریبا همه سخت افزارها و ویژگی‌های مدل اکسپریا ایکس ای (XA) را در اختیار شما بگذارد. این گوشی هوشمند به یک دوربین ساده 13 مگاپیکسلی مجهز شده است اما عملکرد بسیار روانی دارد و علاوه بر این قادر است که در مقایسه با مدل اکسپریا ایکس ای مدت زمان بیشتری فرامین شما را انجام دهد. اما با وجود قیمت پایین، با توجه به استفاده ار سخت افزارهای قابل قبول، یکی از بهترین گوشی های سونی در دسته نمونه‌های ارزان‌قیمت به حساب می‌آید.

اکسپریا ال 1 (Xperia L1)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ال 1 (Xperia L1)

قیمت: 176.15 دلار

تاریخ عرضه: ژوئن 2017 (11 خرداد تا 10 تیر)

اکسپریا ال 1 یکی از اعضای جدید خانواده گوشی‌های اقتصادی 2017 سونی بوده که قابلیت قرار گرفتن در فهرست بهترین گوشی های سونی را دارد. این گوشی ارزشمند سبک طراحی محبوب گوشی‌های پرچمدار سونی را در ازای پرداخت بهایی ارزان‌تر از 200 دلار در اختیار شما می‌گذارد. اکسپریا ال 1 در برخی از زمینه‌ها نظیر عملکرد و عکاسی در مقایسه با سایر گوشی‌های اقتصادی مثل موتو 5 امتیاز کمتری را کسب می‌کند اما می‌تواند یک نمایشگر قدرتمند، حافظه قابل ارتقاء و رابط کاربری کارآمد را در اختیار شما بگذارد.

اکسپریا ام 5 (Xperia M5)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ام 5 (Xperia M5)

قیمت: 352.3 دلار

تاریخ عرضه: فوریه 2016 (12 بهمن تا 12 اسفند 94)

سونی گوشی اکسپریا ام 5 را به عنوان مدل بهینه سازی شده گوشی اکسپریا ام 4 آکوا (M4 Aqua) وارد بازار کرد. این گوشی هوشمند نسبت به مدل قبلی خود از هر جهت بهینه سازی شده است با این حال می‌توان گفت که برترین ویژگی‌های این گوشی میان رده در واقع دوربین اصلی 21.5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی آن هستند. بد نیست بدانید که دوربین اصلی ام 5 توانایی فیلم برداری 4 کی را نیز دارد.

اکسپریا ام 5 سونی به یک بدنه زیبا با شاخص مقاومتی IP65/68  در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک و نمایشگر فول اچ دی مجهز شده است. این گوشی هوشمند می‌تواند تا 200 گیگابایت فضای ذخیره سازی را پشتیبانی کند، قابلیت‌های اتصالی NFC و 4G LTE را در اختیار شما بگذارد و علاوه بر این خود را با کنسول بازی پلی استیشن نیز همگام سازد و نام خود را به عنوان یکی از بهترین گوشی های سونی مطرح نماید.

اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت (Xperia XZ1 Compact)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت (Xperia XZ1 Compact)

قیمت: 599.99 دلار

تاریخ عرضه: سپتامبر 2017 (10 شهریور تا 9 مهر)

گوشی‌های اکسپریا کامپکت سونی طرفداران زیادی دارند زیرا می‌توانند مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی‌های بزرگ‌تر سازنده مشهور ژاپنی را در یک قالب کوچک‌تر با کاربرد راحت‌تر در اختیار شما بگذارند. اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت هم از این قاعده جدا نیست. این گوشی هوشمند 4.6 اینچی به عنوان یکی از بهترین گوشی های سونی ، طراحی بسیار زیبایی دارد و به راحتی در یک دست شما قرار می‌گیرد. مقاومت کامل در برابر آب، شاخص مقاومتی IPS، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 و سنسور دوربین موشن آی با قابلیت فیلم برداری سوپر اسلو موشن تنها برخی از ویژگی‌های منحصر بفرد این گوشی هوشمند هستند.

اکسپریا ایکس ای 1 پلاس (Xperia XA1 Plus)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ایکس ای 1 پلاس (Xperia XA1 Plus)

قیمت: 379.99 دلار

تاریخ عرضه: اکتبر 2017 (9 مهر تا 9 آبان)

اکسپریا ایکس ای 1 پلاس برادر بزرگ‌تر گوشی هوشمند اکسپریا ایکس ای 1 است. این محصول زیبا از یک نمایشگر 5.5 اینچی و باتری قدرتمند بهره می‌برد از این رو اگر که با فایل‌های رسانه‌ای سر و کار دارید و زیاد با گوشی خود فیلم تماشا می‌کنید، انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود.

گوشی هوشمند اکسپریا ایکس ای 1 سونی عملکرد نرم افزاری بسیار خوبی دارد و علاوه بر این می‌تواند یک دوربین قدرتمند و باتری کارآمد را در اختیار شما بگذارد اما شما هم اکنون می‌توانید این ویژگی‌های خوب را در قالب اکسپریا ایکس ای 1 پلاس که مدل بهینه سازی این گوشی هوشمند محسوب می‌شود، در اختیار بگیرید. اکسپریا ایکس ای 1 پلاس هنوز در برخی از کشورهای جهان عرضه نشده است اما به زودی در این مکان‌ها هم عرضه می‌گردد.

اکسپریا ایکس 2 (Xperia X2)

 معرفی بهترین گوشی های سونی : اکسپریا ایکس 2 (Xperia X2)

قیمت: –

تاریخ عرضه: اوایل سال 2018

یکی دیگر از بهترین گوشی های سونی در بازار فعلی گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس 2 است. اکسپریا ایکس 2 اگر که می‌خواهد در مقابل محصولاتی مثل گلکسی ای 5 سامسونگ و وان پلاس 3 تی طرفداران بیشتری داشته باشد باید بتواند محدودیت‌های خود را تا حد ممکن کاهش دهد. مدل پیشین این گوشی هوشمند با یک برچسب قیمت 528 دلاری عرضه شد از این رو نتوانست در مقایسه با برخی از محصولات موجود در بازار که قیمت ارزان‌تر و کارایی بهتری داشتند، امتیاز بهتری را کسب کند. علی رغم چنین محدودیتی باید به این حقیقت اعتراف کرد که این گوشی هوشمند ویژگی‌های مثبتی هم داشت به این نحو که توانست از نظر طراحی، نمایشگر و قابلیت‌های عکاسی و فیلم برداری امتیازات بهتری را نسبت به رقیبانش کسب کند از این رو می‌توان انتظار داشت سازنده ژاپنی در ساخت مدل جدید این گوشی هوشمند بهینه سازی‌های جدیدی را اعمال کرده باشد تا بتواند محصول بهتری را عرضه کند. عده‌ای از کارشناسان معتقدند که این محصول با قابلیت‌های منحصر بفردی عرضه می‌شود.

.

منبع: recombu

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر