coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوگل با افزایش امنیت کروم مانع دسترسی هکرها به اطلاعات می‌شود

گوگل در یک اقدام جدید افزایش امنیت کروم را در دستور کار خود قرار داده است. در واقع گوگل به دنبال کوتاه کردن دست هکرها است.

به گزارش تکراتو، گوگل که امکان شخصی‌سازی مرورگر و افزایش کارایی آن را برای کاربران فراهم کرده است، باعث شده که هکرها بتوانند با انتشار افزونه‌های مخرب، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند. اما اکنون این کمپانی اعلام کرده که در فکر انجام اقداماتی برای برطرف کردن این مشکلات است.

افزایش امنیت کروم و مقابله با هکرها

گوگل امکان ایجاد محدودیت‌ را برای افزونه‌ها در نظر گرفته است. یعنی می‌توان مشخص کرد که افزونه‌ها در چه سایت‌هایی فعال و در چه سایت‌هایی غیرفعال باشند. گوگل قصد دارد با دقت بیشتری فعالیت‌ افزونه‌هایی که فشار زیادی به مرورگر می‌آورند را کنترل کند.

از سال 2019 سازندگان افزونه‌ها مجبور خواهند شد تا از تایید هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند. در این حالت هکرها کارشان برای اینکه اکانت سازنده را بگیرند و یک نسخه مخرب از افزونه‌ها را به انتشار برساند، سخت‌تر می‌شود.

در کنار این سه کار، گوگل برنامه دارد تا در آینده‌ای نزدیک نصب افزونه از وب‌سایت‌های شخص ثالث را غیرفعال کند. بنابراین از این به بعد باید برای نصب افزونه به فروشگاه Chrome Web مراجعه کرد. در حال حاضر بیش از 180 هزار افزونه برای کروم در دسترس است.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Cnet

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر