coinex
راهنمای خرید تکراتو

شکایت اپل از پیمانکاری که 100 هزار محصول بازیافتی این شرکت را فروخت!

اخبار جدید حکایت از شکایت اپل از پیمانکاری که 100 هزار محصول بازیافتی این شرکت را به فروش رسانده است، دارد. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

شرکت اپل به دلیل فروش بیش از یکصد هزار دستگاه آیفون، آیپد و اپل واچ بازیافتی که قرار بود جداسازی و بازیافت شوند، از پیمانکار سابق خود GEEP Canada شکایت کرده است. طبق شکایت‌نامه اپل حداقل 5300 کیلوگرم از محصولات این شرکت بدون تخریب شدن از GEEP خارج شده‌اند. GEEP نیز این موضوع را تایید کرده است.

اخیرا شرکت اپل تمرکز زیادی بر قابلیت بازیافت محصولات خود داشته است. اکنون شرکت اپل از شرکتی که مسئولیت باریافت دستگاه‌های اپل را برعهده داشته شکایت کرده است؛ زیرا حدود ۱۰۰ هزار آیفون، آیپد و اپل واچی که باید بازیافت می‌شدند را دوباره فروخته است.

شکایت اپل از پیمانکار مسئول محصولات بازیافتی این شرکت!

طبق گزارش The Logic اپل بین ژانویه 2015 تا دسامبر 2017 بیش از 500000 دستگاه آیفون، آیپد و اپل واچ به شرکت بازیافت ارسال کرده است. وقتی اپل حسابرسی کرد، متوجه شد که 18 درصد از این دستگاه ها هنوز از طریق شبکه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند. در این 18 درصد، دستگاه های اپل بدون اتصال مخابراتی را حساب نمی کنند، بنابراین ممکن است درصد بالاتری از این ابزارها دوباره فروخته شوند.

بیشتر بخوانید:

اپل درصدد است حداقل 31 میلیون دلار کانادا (تقریباً 22.7 میلیون دلار) از شریک سابق خود بدست آورد. شرکت بازیافت همه تخلفات را انکار می کند، اما وقوع یک سرقت را انکار نمی کند. طبق گزارشات، دادخواست شخص ثالثی را طرح کرده است و ادعا می کند سه کارمند از طرف خود دستگاهها را سرقت کرده اند. طبق گفته های منبع، اپل با این استدلال که این کارمندان در واقع مدیریت ارشد شرکت بازیافت بوده اند، مخالف ادعای مطرح شده است.

شکایت اپل از پیمانکار مسئول محصولات بازیافتی این شرکت!
ربات بازیافت اپل دیزی می تواند ۹ مدل مختلف آیفون را از بین ببرد تا مواد ارزشمند را بازیابی کند.

سال گذشته، انسان رکورد زباله های الکترونیکی را با اضافه کردن 53.6 میلیون تن تلفن، کامپیوتر ، لوازم خانگی و سایر وسایل دور ریخته پشت سر گذاشت. مانند دیگر شرکت های فناوری، اپل در تلاش است تا روش های زیست محیطی خود را بهبود بخشد، از جمله تلاش برای انتقال بازیافت در داخل با ربات های جداشونده خود Daisy و Dave که برای بازیابی اجزای آیفون طراحی شده اند که بازیافت کنندگان سنتی نمی توانند از آن استفاده کنند.

با این حال، این شرکت هنوز هم به سایر شرکای خود برای بازیابی مواد با ارزش از دستگاه های دست دوم اعتماد می کند و از 2015 تا 2018 شرکت GEEP کانادا یکی از آنها بود. بازسازی و فروش مجدد دستگاه ها نیز بخشی از مشاغل GEEP بود، هرچند: در حالی که این شرکت چندین سرویس مدیریت پسماند الکترونیکی را در آن دوره ارائه می داد، در وب سایت خود نیز صریحاً اظهار داشت که مأموریت آن “تشویق به استفاده مجدد هر زمان ممکن” بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر