;
coinex

قیمت بسته های اینترنت ایرانسل افزایش یافت

قیمت بسته های اینترنت ایرانسل افزایش یافت ! بر اساس بررسی های انجام شده ضمن حذف برخی بسته ها، تغییراتی در قیمت آنها صورت گرفته است.

بر اساس بررسی های انجام شده قیمت بسته های اینترنت TDLTE ایرانسل از ابتدای سال جدید نزدیک به 15 درصد گران شده است. این اتفاق در شرایطی صورت گرفته که برخی بسته های نیز از منوی خدمات ایرانسل حذف شده اند.

همانطور که بر اساس آنچه در پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 گفته بودیم انتظار می رفت، بسته های اینترنت همراه با افزایش قیمت مواجه شدند و اولین گام را در این زمینه اپراتور ایرانسل برداشته است.

قیمت بسته های اینترنت ایرانسل افزایش یافت

برای مثال بسته یک ساله 360 گیگابایتی که تا پیش از این 499 هزارتومان قیمت داشت حالا با 300 گیگابایت به قیمت 540 هزار تومان به فروش می رسد. از سوی دیگ بسته اینترنت شبانه 150 گیگابایتی با بسته 30 گیگابایتی همراه شده است.

در تغییری دیگر، بسته اینترنتی 90 روزه 70 گیگابایتی ایرانسل که با احتساب مالیات 103 هزارتومان قیمت داشته است، حالا به 60 گیگ تنزل یافته ولی با قیمت 109 هزارتومان به فروش می رسد.

این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که با تصویب افزایش 10 درصدی تسهیم درآمد اپراتورها در ماه گذشته، اجازه افزایش قیمت اینترنت به اپراتورها داده نشد. وزیر ارتباطات همان زمان نسبت به تاثیر این مصوبه در افزایش قیمت اینترنت هشدار داده بود ولی اعلام کرده بود که دولت اجازه افزایش قیمت را به شرکت ها نخواهد داد.

قیمت بسته های اینترنت ایرانسل افزایش یافت
قیمت بسته های اینترنت ایرانسل افزایش یافت

مدیرعامل ایرانسل آبان ماه گذشته گفته بود که تعرفه بسیار پایین اینترنت موبایل باعث افزایش شدید ضریب نفوذ آن شده که ظرفیت شبکه را پر کرده است، این وضعیت به تدریج به افت کیفیت منجر شده و اپراتورها راهی جز اصلاح تعرفه ندارند.

در واکنش به این موضوع ایرانسل با تایید این افزایش قیمت، اعلام کرده که این اپراتور در پایان اسفندماه 99 به ارائه بسته های تشویقی اقدام کرده است:

ایرانسل در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹، بسته‌های تشویقی اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) جدیدی را به مشترکان این خدمت ارائه کرده است. این تغییر، با بررسی الگوی مصرف مشترکان و با هدف حفظ و ارتقای کیفیت این خدمت انجام شده است.

بسته‌های تشویقی اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) ایرانسل، با هدف ارائه امکان مدیریت هزینۀ مصرف دیتا به مشترکان، با قیمت مقرون‌به‌صرفه، به‌صورت دوره‌ای در اختیار مشترکان ایرانسل قرار می‌گیرد و پس از گذشت بازه‌های زمانی، بازنگری می‌شود و پیش از اعمال نهایی، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) پیشنهاد می‌شود.

بر این اسسا گران شدن بسته ها با تایید رگولاتوری و پیش از آغاز سال جدید صورت گرفته و با مصوبه مجلس نیز مغایرت ندارد. بسته های اینترنت همراه و ثابتی که اپراتورها یا شرکت ها به کاربران خود عرضه می کنند، برخی طرح های تشویقی را در بردارد که هزینه ای پایین تر از نرخ آزاد مصوب سازمان تنظیم و مقررات رادیویی دارند و اپراتورها در تعرفه تعیین شده می توانند اقدام به تغییر این بسته ها با تایید رگورلاتوری کنند. بر این اساس ایرانسل مدعی است گران شدنی اتفاق نیفتاده و تنها تخفیف ایرانسل به کاربران کمتر شده است.

در هر صورت برخی از طرح های مناسبتی اپراتورها همواره در دسترس کاربران است و از جمله آنها می توان به اینترنت رایگان رمضان 1400 اشاره کرد. در شرایط فعلی بدون شک هزینه ها و میزان مصرف اینترنت از دغدغه های اساسی همه کاربران ایرانی است و هر کسی از کد اینترنت رایگان واقعی استقبال می کند. البته که می توانید آموزش راه اندازی اینترنت ماهواره ای را نیز در نظر داشته باشید.

بر همین اساس ما در تکراتو به بحث اینترنت و میزان مصرف آن در پلتفرم های رایج پرداخته بودیم. در این ارتباط و برای استریم ویدیو و موسیقی نگاهی به میزان مصرف اینترنت یوتیوب، میزان مصرف اینترنت تلوبیون و میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای داشته باشید.

همچنین اگر قصد اطلاع از میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین را دارید نگاهی به میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل، میزان مصرف اینترنت کال آف دیوتی و میزان مصرف اینترنت فورتنایت داشته باشید. به علاوه این روزها شبکه های اجتماعی از پرمصرف ترین سرگرمی های آنلاین هستند. به طور خاص میزان میران مصرف اینترنت اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام و میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ بسیار قابل توجه است.

به علاوه بررسی میزان مصرف اینترنت کلاب هاوس شبکه اجتماعی پرسر و صدای این روزها نیز می تواند حائز اهمیت باشد. همچنین در اینجا بررسی میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت، میزان مصرف اینترنت اسکای روم و میزان مصرف اینترنت بیت کوین را به شما توصیه می کنیم. برای مدیریت مصرف اینترنت نیز نگاهی به 9 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اندروید و 5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام بی فایده نخواهد بود.

یبشتر بخوانید:

قیمت بسته های اینترنت ایرانسل افزایش یافت ! نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر