;
coinex

نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021) : خون بازی!

در این نوشتار به نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021) به کارگردانی اتم د وایلد می‌پردازیم. در ادامه با بررسی و تحلیل فیلم مورتال کامبت در سایت تکراتو همراه ما باشید.

انتظار می رود که فیلمهای Mortal Kombat به دلیل سابقه زیادی که در زمینه بازیهای ویدیویی دارند، با آخرین موفقیت بزرگ MK11 (بازی های ویدیویی) تا به امروز، محبوبیت زیادی خواهند داشت. فیلم یک تورنمنت برای کسانی است که نشان Mortal Kombat را دارند. این نشان به این معنی است که آنها برای شرکت در تورنمنتی انتخاب شده اند که نسل به نسل منتقل شده است.

در این فیلم نبردهایی که تماشا خواهید کرد شگفت انگیز است. اگر جلوه های اولین فیلمهای مورتال کامبت را تماشا کنید، خواهید خندید. در تمام فیلمها و مجموعه های تلویزیونی قبلی، آنها با لیو کانگ همراه بوده اند که با Shao Kahn درگیر میشود. اما این مسئله با گذشت زمان تغییر کرده و مخاطب میخواهد Sub-Zero و Scorpion را تماشا کند.

آنها اکنون فروش بسیار بیشتری دارند و این را می توان در تریلر همین فیلم هم مشاهده کرد. جایی که از Sub-Zero شروع میشود و به Scorpion ختم میشود. این به دلیل اثرات نسل جدید و به دلیل اینکه در نبرد لیو کانگ، همه ما حتی قبل از شروع فیلم برنده را میشناسیم، این روند بسیار خسته کننده است. برخلاف نبرد Sub-Zero با عقرب، ما هرگز برنده را نخواهیم شناخت و تماشای آن بسیار جالب خواهد بود.

در آخر، لازم به ذکر است که این دو شخصیت در سال های اخیر Mortal Kombat را بسیار بالا نگه داشته اند و هیچ کس نمیتواند با دیدن همه کاورها و تریلرهای بازی ها و فیلمها این موضوع را انکار کند.

نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021)

خون بازی!

فهرست مطالبی که در ادامه نقد فیلم مورتال کامبت خواهید خواند به شرح زیر است:

  • خون بازی
  • تقدیر و مبارزه
  • تکنیک
  • عاملِ خشونت
  • خودشناسی
  • لوئیس تان
  • سکانسهای جنگی
  • فینیشینگ
  • عوامل فیلم 

برای چنین فیلمهایی مبتنی بر مسابقات مانند Mortal Kombat، هدف اصلی این است که در وهله اول آنچه را که طرفداران انتظار دارند بیشتر باشد. و هرچه بی رحمی، عظمت و خونریزی فیلم بیشتر باشد محبوبیت فیلم هم بیشتر خواهد شد. به احتمال یقین اولین چیزی که وقتی به Mortal Kombat فکر میکنید به ذهنتان متبادر میشود تصویر خون است. تصویر خون به انضمام دسته های بازی Play station اما اینبار شما را به دیدن فیلمی سراسر فانتزی با رگه های درامِ ابر قهرمانی دعوت میکنم. 

فیلمی سوار بر تخیل و بر اساس بازی محبوب دوران کودکی هر کسی که بازی کنسول کرده است. 

نقد فیلم Mortal Kombat 2021
نقد فیلم Mortal Kombat 2021

تقدیر و مبارزه : نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021)

سطلهای آشغال، زمینی خیس، ستون های باستانی و نرده های منظمی که در پشت قرار دارند و جمله FIGHT! مبارزه ای در حد مرگ را آغاز میکند. 

با هر ضربه کمی از خون حریف کم میشود و شما به پیروزی نزدیکتر میشوید. تمام اینها الهام بخش سیمون مک کوئید کارگردان فیلم 2021 Motal Kombat برای برداشتی مجدد از یک بازی ویدیویی شده است. 

او در مصاحبه ای به EW گفته است:

خون نشان دهنده خانواده است. خون نشان دهنده یک اتصال است. خون نشان دهنده آن است که ما هستیم. بدون اینکه بیش از حد پیچیده شویم، آنچه که ما انجام دادیم استفاده از خون به طرز اثر بخش است و این دقیقاً از شروع فیلم جریان مییابد.

این برداشت جدید از Mortal Kombat که در عکس های منحصر به فرد و تیزر فیلم نشان داده شده است بر اساس فلسفه خون و فلسفه بقا است. 

فلسفه ابر قهرمان و جنگی تمام عیار میان کسانی که نشانه گذاری شده اند برای تورنمنتی جهانی و ریخته شدن خون ابر قهرمانانی که ضعیف تر هستند. 

بازی Mortal Kombat ساخته تاد گارنر و جیمز وان با یک بخش مهم آغاز میشود: اختلافات خونی بین قبایل هانزو و بیهان. مک کوئید میگوید سکانس افتتاحیه 10 دقیقه ای فیلمش در ژاپن فئودالی آغاز می شود. 

در ژاپنی که در آن تاریخ در اوج هنرهای رزمی بود. به همین دلیل است که مک کوئید در اولین فیلم بلندش، سانادا و تسلیم دو بازیگری را که به تبحر در هنرهای رزمی شهرت دارند انتخاب کرد. 

سانادا که در فیلم رهبر هانزوها را بازی میکند می گوید:

یک قبیله نینجا همیشه قدرتمند است اما این هیچ چیزی از صلح طلبی این قبیله کم نمیکند.

وی می افزاید:

این مانند یک درام خانوادگی است که با درگیریهای بسیار وحشیانه ای همراه است. این یک تصویر کامل برای من است.

نقد فیلم Mortal Kombat 2021
نقد فیلم Mortal Kombat 2021

تکنیک : نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021)

مک کوئید می گوید:

داستان بی هان و هانزو باید در جریان جنگ روایت می شد. برخی از حرکتهای عالی دوربین وجود دارد که پویایی ویژه ای به این درگیری و جنگ داده است. آن را واقعاً لذت بخش میکند.

 ما به آن احتیاج داشتیم که واقعاً باور پذیر و بی رحمانه باشد. این یک فیلم تر و تمیز نیست. من می خواستم که آلودگی و کثیفی و خون به شکل زیبایی شناسانه ای آن را احاطه کند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم لیگ عدالت اسنایدر کات 2021 : یک دفاعیه غافلگیر کننده

نقد فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر 2021 ؛ جنگ خدایان

نقد فیلم Mortal Kombat 2021
نقد فیلم Mortal Kombat 2021

عاملِ خشونت : نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021)

خشونتی که  به زمان حال منتهی می شود جایی که ما با کول یانگ یک شخصیت کاملاً جدید در دنیای مورتال کامبت با بازی هنرمند رزمی لوئیس تان ملاقات میکنیم کسی که او را به خاطر بدلکاریهایش به خاطر می آوریم. 

او میگوید:

وقتی ما برای اولین بار با کول یانگ ملاقات میکنیم او واقعاً در وضعیت بدی قرار دارد. او به نوعی یک مبارز بازنشسته است که قبلاً یک قهرمان بوده او به خودش اعتقاد داشته و اعتماد به نفس زیادی داشته و امید زیادی به زندگی حرفه ای خود داشته. 

حالا همه چیز برای او تمام شده است. این یک مکان و موقعیت بسیار جالب برای شروع یک قهرمان است و من فکر می کنم در طول سفر مورتال کامبت کول در کشف و شهود است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم موریتانیایی ؛ حقایق تکان دهنده ی یک زندانی

 نقد فیلم Cherry 2021 (چری) ؛ یک جنایت عاشقانه

چرایی و چیستی جهان اطرافش و خودش را در طی این کشف و شهود مورد سوال قرار میدهد و شخصیتش کامل میشود. 

نقد فیلم Mortal Kombat 2021
نقد فیلم Mortal Kombat 2021

خودشناسی : نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021)

این فیلم پر است از شخصیتهایی که همچون کول در کشف خود و جهان هستند. اما به روش خود. با خشونت. شما در طی فیلم با تمام این شخصیتها و عناصر برجسته دیگری آشنا میشوید که همه آنها را خیلی دوست خواهید داشت. 

بیشتر بخوانید:

نقد مستند معضل اجتماعی ؛ مدل سازی انسانی

نقد مستند شکارچیان ترافل ؛ دنیای در حال مرگ

کول به غیر از نشان تولد مرموز بر روی سینه خود که به شکل نماد مورتال کامبت است چیزی از میراث خود نمیداند. 

تان در مورد چگونگی اتصال این نشان به ریشه شخصیت حرف خاصی نمیزند اما قبول دارد که: 

این یک نماد منحصر به فرد است که سرانجام به سفری که او ادامه خواهد داشت، گره میخورد.

تنها سرنخی که کول در اختیار دارد هنگامی است که جادوگر شوم و امپراطور قلمرو دنیای Outworld شانگ تسونگ Sub-Zero  را میفرستد تا او را شکار کند. 

سرگرد جکسون بریگز از  Supergirl که یک سرگرد نیروهای ویژه است می خواهد که به دنبال سونیا بلید (جسیکا مک نامی مگ) باشد. 

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های موزیکال ؛ آپدیت ژانویه 2021

او را به مرحله بعدی سفر به سوی خدای رعد و برق معروف به لرد رایدن (Tadan’s Tadanobu Asano) میفرستد که به همه کسانی که دارای نشان هستند راه را نشان میدهد. 

در آنجا کول با شخصیتهای معروف و مشهور بیشتری از سری بازیهای Mortal Kombat روبرو میشود.

نقد فیلم Mortal Kombat 2021
نقد فیلم Mortal Kombat 2021

لوئیس تان : نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021)

بیاید تا بیشتر لوئیس تان را که نقش مهمی را در فیلم بازی میکند بشناسیم. پدرش  فیلیپ تان  یک قهرمان رزمی قهرمان ملی  فعالیت سینمایی خود را با فیلم Batman Burton تیم برتون آغاز کرد و به عنوان طراح کروگرافی رقصِ فیلمها زندگی حرفه ای خود را ادامه داد. 

تان در دوران کودکی خاطرات خوبی از غلت زدن روی چمنهای تازه آب پاشیده شده محیطهای فیلم برداری دارد چرا که همواره همراه با پدرش در ست های فیلم برداری حضور میداشت. 

اکنون تانِ پسر نقش اول مورتال کامبت را در یک پلتفرم برجسته و باکلاس در استودیویی که حرفه پدرش در آن شکل گرفت شروع میکند. 

او همچنین به میراث بازیهای اصلی پایبند است. او می گوید:

من از بچگی بازی می کردم. به دلیل نداشتن روش بهتر برای توصیف آن شما نمیخواهید آن را بهم بزنید زیرا بسیار نمادین است. شما می خواهید چیز جدیدی را ارائه دهید که مردم قبلاً آن را ندیده اند. اما در عین حال واقعاً باید احترام بگذارید و به این جهان افسانه ای که از قبل ایجاد شده است اعتماد کنید.

کول مطمئناً کاراکتری است که بینندگان و سینما دوستان قبلاً ندیده اند. در حالی که بسیاری از گیمرها میتوانند حرکات منحصر به فرد مبارزه ای را با نامهای آشنا مانند Mileena با بازی Sisi Stringer به خاطر میآروند.

 Tan با استفاده از تجربه شخصی خود سبک جدیدی را برای Cole ایجاد میکند. او سالها پیش از UFC جدا شد و در عین حال به موی تای (معروف به کیک بوکسینگ تایلندی) جودو  جوجیتسو روی آورد. 

همچنین JOSH LAWSON در نقش Kano و JESSICA MCNAMEE در نقش Sonya Blade بازی های درخشانی را ارائه میدهند.

مک کوئید درباره شروع و راه اندازی پروژه فیلم Mortal Kombat می گوید: 

من می خواستم اطمینان حاصل کنم که در هر صورت و تمام و کمال احترام Mortal Kombat اصیل را داشته باشم.

هواداران و عشقی که برای این امر دارند برای من قابل احترام است. همه اکیپ فیلم سازی در این باره یکدل بودند.

نقد فیلم Mortal Kombat 2021
نقد فیلم Mortal Kombat 2021

سکانسهای جنگی : نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021)

مک کوئید به شوخی درباره سکانسهای جنگی فیلم خود گفته است که: 

توانسته بهترین سکانسهای جنگی که تاکنون در یک فیلم انجام شده است را بسازد.


در واقع طبق گفته McQuoid و Tan برخی از سکانسهای اکشن فیلم دارای بالاترین امتیاز در فیلم هستند که باعث اعتلای هرچه بیشتر فیلم شده است. 

کارگردان اثر خاطرنشان میکند:

ما باید در مورد چگونگی [دعوا] هوشمندانه عمل کنیم و بعضی مواقع خواهید دید که وقتی فیلم را میبینید لذت خواهید برد و به خود یا اطرافیانتان خواهید گفت: F — it! بیایید کمی تفریح کنیم. 

مک کوئید میگوید: 

این مقدار خون، این مقدار رنگ قرمز، تفسیر نحوه کار شما است. ما بحث های زیادی در مورد فراهم آوردن تعادل فیلم داشتیم. بنابراین خونریزی وجود داشت و خون وجود داشت و این منجر به مرگ شد.

او در میان مصاحبه مکث میکند تا حرفهای خودش را تکرار کند:

و خونریزی و مرگ و میر وجود دارد.

مرگ و میرها مانند حرکات نمایشی خاتمه دهنده بازیها که اغلب شامل قطع شدن فردی به طور کامل از وسط یا شکستن ستون فقرات کسی است برای اولین بار در یک فیلم Mortal Kombat دیده خواهد شد. 

تان تاکید میکند:

چند اتفاق دیوانه وار در فیلم وجود دارد. ما چند مورد برجسته را انتخاب کرده ایم. بسیاری از حرکات جالب امضا من در سری فیلمهای اکشن خواهد بود. 

برخی از مرگها واقعاً ناگوار هستند که نمیتوانم برای دیدن آن سکانسها در سالن سینما صبر کنم. برخی کاراکترها وحشی هستند. اما آنها مانع زیبایی و لطافت منحصر به فرد فیلم نمیشوند.

وی همچنین خاطرنشان میکند: 

شگفت آور است که چقدر سریع میتوانید با فیلم همذات پنداری کنید. این کار خیلی طول نمیکشد حداقل نه برای یک فیلم مورتال کامبت.

فیلم جدید Mortal Kombat به تهیه کنندگی جیمز وان قطعاً دارای درجه R است. چگونه دارای درجه R است؟ 

گرگ روسو نویسنده فیلمنامه تأیید کرد که برای اولین بار فیلم را در پرده سفید نگاه کرده و در برخی از صحنه ها واقعا ترسیده. 

این اتفاق در حدی بوده که روسو در توییتر خود نوشت:

شما فقط باید منتظر فیلم باشید و ببینید!!! 

نقد فیلم Mortal Kombat 2021
نقد فیلم Mortal Kombat 2021

فینیشینگ : نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021)

همانطور که هرکسی که یکی از بازیهای ویدیویی را بازی کرده میداند، یکی از اصلیترین موارد بازی Mortal Kombat خشونتی بی پروا است. 

آنها حرکات نمایشی (و همیشه وحشتناک) تمام کننده ای هستند که بازیکن میتواند آنها را به عنوان اعدام نهایی فعال کند. 

در Mortal Kombat 11، جدیدترین قسمت بازی که امسال منتشر شد، مرگ و میر برای Sub-Zero شامل این است که شخصیت حریف خود را در یک قطعه یخ منجمد می کند، سر آنها را با یک تبر یخ جدا می کند، و سپس سر را منجمد می کند تا بتواند آن را خرد کند. 

بیشتر بخوانید: 

نقد فیلم ماهی کوچک (The Little Fish 2021) ؛ شیوع ویروسی جدید 

 چرا باید منتظر فیلم ماتریکس 4 باشیم؟

فیلم به نوعی Mortal Kombat 11 است. به صراحت باید گفت که، ما فیلم 1995 را با شکل بازسازی شده نمیبینیم. 

و داستان موجود در Mortal Kombat 11 را نخواهیم دید. جهانی متفاوت به تصویر کشیده میشود. 

نقد فیلم Mortal Kombat 2021
نقد فیلم Mortal Kombat 2021

عوامل فیلم : نقد فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat 2021)

  • کارگردان: سایمون مک‌کوید
  • تهیه‌کننده: جیمز وان و تاد گارنر
  • نویسنده: گِرگ روسو و دیوید کالاهام بر پایه مورتال کامبت اثر اد بون
  • بازیگران: جو تسلیم، لودی لین، جسیکا مک‌نامی، جاش لاوسون، تادانابو، آسانو، مکاد بروکس و هیرویوکی سانادا
  • موسیقی: بنجامین والفیش
  • تدوین‌گر: اسکات گری
  • شرکت تولید: نیو لاین سینما و ندررلم استودیوز
  • توزیع‌کننده: برادران وارنر
  • کشور: ایالات متحده
  • زبان: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص نقد فیلم مورتال کامبت چیست؟ نظرات خود را درباره نقد فیلم Mortal Kombat 2021 با تکراتو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر