;
coinex

ارز دیجیتال اوما ؛‌ قیمت، نحوه خرید و بهترین کیف پول رمز ارز UMA

ارز دیجیتال اوما پروژه جدیدی در دنیای کریپتوکارنسی است که هدف خود را آزادی دسترسی به بازارهای جهانی تعریف کرده است. در ادامه با ما باشید.

پروژه ارز دیجیتال اوما یا یوما بر راه اندازی قراردادهای مالی متمرکز است و هدف خود را آزادی دسترسی به بازارهای جهانی تعریف کرده است. حرکات قیمتی ارز دیجیتال اوما می تواند برای سرماه گذاران جذاب باشد. بر همین اساس در این نوشتار به ارز دیجیتال اوما ،‌ نحوه خرید ارز UMA و قیمت رمز ارز اوما خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال اوما با نشان UMA شناخته می شود که مخفف شده عبارت Universal Market Access است و به معنی دسترسی به بازارهای جهانی است. پلتفرم ارز دیجیتال اوما می کوشد زیرساختی متن و منبع باز فراهم آورد و تحت عنوان پروتکل UMA توکن های معادل شده ایجاد کند.

این پروژه بر بستر قرارداد مالی مستقر در بلاکچین اتریوم قرار دارد. درواقع ارز دیجیتال اوما امکان ایجاد و همچنین تایید قراردادهای مالی به شیوه ای غیرمتمرکز را برای توسعه دهندگان و کسب و کارهای گوناگون فراهم می آورد. در نتیجه این امر کاربران با استفاده از پروتکل ارز دیجیتال UMA می توانند محصول مالی مختص به خود را بسازد و آن را در سطح جهان گسترش دهد. این امکان جدید باعث می شود نسبت به آیده ارز دیجیتال UMA خوشبین باشیم. بر همین اساس در ادامه به قیمت و نحوه خرید ارز UMA میپردازیم.

ارز دیجیتال اوما

توکن UMA

ارز دیجیتال UMA بنابر استاندارد ERC20  مکانیزم اوراکل توسعه یافته است و از سازوکار تاییده داده ها (Data Verification Mechanism) استفاده می کند. در نتیجه این مهم و استفاده از این قابلیت، ارز دیجیتال اوما قصد دارد دارایی های معادل شده، سریع تر و ایمن و کارآمد داشته باشد.

مکانیزم تایید داده ها نقش مهمی در اکوسیستم ارز دیجیتال UMA ایفا می کند. چراکه بر بستر خدمات غیرمتمرکز اوراکل قرار دارد و درخواست قیمت کاربران را مدیریت می کند. در هر حال اورکل اوما اجازه می دهد که بلاکچین و قراردادهای هوشمند با استفاده از داده های خارج از زنجیره و به روشی غیرقابل اعتماد به هم متصل شوند.

ارز دیجیتال و توکن UMA توکن های حاکمیتی ERC-20 هستند که از مکانیزم گواه اثبات سهام (PoS) استفاده می کنند. این توکن ها برای داده های درخواست قیمت مربوط به قرارداد هوشمند به کار می روند و همچنین رای هر توکن می تواند آشکار شود و در زنجیره صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

ارز دیجیتال اوما چیست؟

ارز دیجیتال اوما ؛‌ قیمت، نحوه خرید و بهترین کیف پول رمز ارز UMA

همانطور که گفتیم پلتفرم و توکن UMA مخفف Universal Market Access یک پلتفرم قراردادهای مالی غیرمتمرکز است که ارز دیجیتال آن با نماد UMA در مارکت کریپتوکارنسی شناخته می شود. ارز دیجیتال اوما خود را به عنوان پروتکلی برای ساخت دارایی مصنوعی توصیف می کند.

هدف اصلی ارز دیجیتال یوما آزادی اقتصادی و دسترسی جهانی به بازارها، قادر کردن افراد جهت دستیابی به موفقیت و ایجاد استقلال مالی تعریف شده است. نماد ارز دیجیتال یوما یعنی UMA مخفف عبارت Universal Market Access است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال پیمان

از انجا که بلاکچین یوما متن باز است به صورت غیرمتمرکز کار می کند و به همین دلیل کارشناسان گسترده شدن اکوسیستم های مالی غیرمتمرکز چون دیفای را به شکل گیری پلتفرم یوما ربط می دهند.

این پروتکل از بستر بلاکچین های عمومی مانند اتریوم به منظور دستیبابی به اهداف خود و ایجاد سرمایه گذاری های خلاقانه استفاده می کند. درواقع وجود پروتکل هایی چون ارز دیجیتال یوما برای پایداری سیستم های مالی ضروری است چراکه بازار مالی در دنیای امروز ارزشی معادل ۵۵۰ تریلیون دلار دارد که با اختلاف تمام بازارهای دیگر ارزشمندتر است.

اساس کار پلتفرم و ارز دیجیتال یوما قراردادهای هوشمند است و طبق همین قراردادها طرفین یک معامله اجازه خواهند داشت قراردادهای خصوصی خود را اجرا کنند. توکن یوما از استاندارد ERC20‌ بر بستر بلاک چین اتریوم استفاده می کند که به کاربارن امکان می دهد توکن های مصنوعی و قراردادهای مشتق ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

مزیت های ارز دیجیتال UMA‌ چیست؟

ارز دیجیتال اوما ؛‌ قیمت، نحوه خرید و بهترین کیف پول رمز ارز UMA

  • ثبات قیمت مهندسی‌ شده
  • دسترسی قرارداد هوشمند به بازارهای مالی
  • دسترسی نامحدود به ریسک سفارشی
  • ایجاد پوزیشن شورت (short) و دسترسی نامحدود در فروش
  • ساده‌ سازی حفاظت مؤسساتی از رمزارزها
  • توکنی کردن ریسک مالی
  • دسترسی نامحدود به همه بازارهای مالی
  • دسترسی نامحدود به لوریج (Leverage)

این ارز دیجیتال یک پروتکل منبع باز تعریف می کند که به هر دو طرف امکان می دهد قراردادهای مالی خود را طراحی و اجرا کنند. اوما بستری ایجاد می کند تا همه بتوانند به بازارهای مالی دسترسی کامل و برابری داشته باشند.

همچنین با تکیه به تغییرات قیمت یوما در سال ۲۰۲۰ و جایگاه نسبتا مناسب این رمز ارز در بین سایر موارد به نظر این گزینه مناسبی برای خرید و فروش کسب سود باشد.

بیشتر بخوانید:

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

بررسی آینده و قیمت رمز ارز اوما

یوما معتقد است که بازارهای مالی در سراسر جهان باید همواره به صورتی بسیار راحت و ایمن در دسترس همه مردم قرار بگیرند تا بتوانند با خیال آسوده معاملات خود را انجام داده؛ رشد و پیشرفت کنند.

با تکیه به این نگرش و اهداف به نظر طبیعی است که ارز دیجیتال یوما با توجه به گسترش قراردادهای مالی در سراسر دنیا و همچنین با توجه به غیرمتمرکز بودن پروتکل های فعالیتی یوما روز به روز بیشتر رشد کند و از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

بیشتر بخوانید:

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

بهترین توکن های NFT کدامند

پیش بینی قیمت رمز ارز اوما

ارز دیجیتال اوما ؛‌ قیمت، نحوه خرید و بهترین کیف پول رمز ارز UMA

با تکیه به لحظه ای بودن قیمت ها در دنیای کریپتوکارنسی، بحث از اینده قیمت رمز ارز اوما پیچیده است چراکه می تواند تخت تاثیر اخبار و موارد گوناگونی قرار بگیرد. بر این اساس به پیش بینی قیمت رمز ارز اوما با تکیه بر اطلاعات دو وب سایت مرجع در این بخش خواهیم پرداخت.

پایگاه اینترنتی walletinvestor به عنوان یک مرجع تخصصی بررسی قیمت رمزارزها، قیمت رمز ارز اوما در سال ۲۰۲۶ را برابر با ۱۶۲ دلار پیش بینی کرده و برای سال ۲۰۲۲ قیمت رمز ارز اوما را ۵۰ دلار ذکر کرده است.

پایگاه اینترنتی دیجیتال کوین پرایس، دیگر مرجع موثق در حوزه بررسی قیمت رمز ارز ها نیز قیمت رمز ارز اوما در سالیان اتی را اینگونه برآورد می کند:

  • پایان 2021 : 20.38 دلار
  • پایان 2022 : 23.91 دلار
  • پایان 2025 : 42.56 دلار
  • پایان 2026 : 45.91 دلار
  • پایان 2028 : 65.31 دلار

بیشتر بخوانید:

توکن دفینیتی ICP چیست

میم کوین چیست

نحوه خرید ارز UMA

ارز دیجیتال اوما ؛‌ قیمت، نحوه خرید و بهترین کیف پول رمز ارز UMA

برای خرید رمزارز اوما ابتدا باید از بین صرافی های آنلاین یک صرافی معتبر را انتخاب کنید. شما برای خرید از صرافی های ارز دیجیتال برخلاف صرافی های ارزهای فیات، نیازی به مراجعه حضوری در ساعات خاص ندارید و هر زمان از شبانه روز با دسترسی به اینترنت می توانید نسبت به خرید این رمز ارز اقدام کنید.

برای خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های خارجی، شما فقط به یک ثبت‌نام ساده نیاز دارید و فرآیند احراز هویت فقط در معاملات خاص ممکن است لازم باشد. برای خرید اغلب آلت کوین‌ها شما نمی‌توانید از ریال، دلار یا به طور کلی ارزهای فیات استفاده کنید. البته برخی صرافی‌های ایرانی تعداد معدودی از این آلت کوین‌ها را که در بازار ایران بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به فروش می‌رسانند، ولی برای خرید اکثر آلت کوین‌ها مانند ارز دیجیتال یوما (UMA) نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

برای این مقصود شما باید بعد از مراجعه به سایت یا اپلیکیشن های اختصاصی یک صرافی خارجی مراجعه کنید و از طریق خدمات جفت ارز اقدام به خرید ارز دیجیتال یوما کنید. برای اینکار کافی است ابتدا به یک صرافی آنلاین مراجعه کرده مشخص کنید که با چه ارزی قصد ترید دارید.

برای مثال اگر شما بخواهید از بیت کوین یوما بخرید باید به جفت ارزهای شامل بیت کوین مراجعه کنید. در حال حاضر بیشترین معاملات ارز دیجیتال یوما در صرافی هات بیت،‌ OKEx، Uniswap (V2)، MXC ، Balancer، و Binance انجام می‌ شود و با مراجعه به این صرافی‌ها می‌توانید اقدام به خرید UMA نمایید.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

بهترین کیف پول توکن UMA

فارغ از نحوه خرید ارز UMA‌ شما طبعا به یک کیف پول معتبر برای ذخیره رمزارزهای خود نیاز دارید. کیف پول های ذخیره از دیجیتال در انواع سخت افزاری، نرم افزاری و تحت وب در دسترس هستند. کیف پول های سخت افزاری از امنیت بالایی برخوردارند ولی به علت امنیت بالا کمتر افراد از آن ها استفاده می کنند. علی ایحال در اینجا مجموعه ای از بهترین کیف پول های توکن اوما را به شما معرفی می کنیم:

کیف پول Ledger: کیف پول های لجر ، کیف پول های سخت افزاری ارزهای رمز نگاری شده هستند . کیف پول سخت افزاری لجر توسط یک شرکت مستقر در فرانسه ساخته شده اند . هدف این شرکت ایجاد راه حل های ایمن برای کاربردهای بلاکچین است . کیف پول لجر در دو مدل لجر نانو اس و لجر نانو ایکس موجود می باشد .

کیف پول Trezor : کیف پول سخت افزاری ترزور ، کیف پولی است که می توانید چندین ارز را داخل آن ذخیره نمایید و از بسیاری از رمز ارزها پشتیبانی می کند . از ژانویه 2021 ، ترزور تقریبا از 1400 کوین پشتیبانی می کند .

کیف پول اکسودوس: با استفاده از کیف پول اکسودوس می توانید رمز ارزهای مورد علاقه خود مانند بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و موارد دیگر را ارسال ، دریافت و مبادله کنید .

کیف پول اتمیک : کیف پول اتمیک یک اپلیکیشن است که قابلیت پشتیبانی از بیش از 300 ارز رمز پایه را دارد . با استفاده از این کیف پول می توانید دارایی های خود را با امنیت کامل ذخیره کنید .

کیف پول متامسک: کیف پول تحت وب متامسک برای ذخیره توکن های با استاندارد ERC-20 به کار می رود .

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

جمع بندی

پروتکل های دیفای در اتریوم و سایر شبکه های بزرگ بلاکچین نمی توانند مستقیما داده های عمومی را دریافت کنند. سرویس دهندگانی چون چین لینک و اوما به پروتکل های دیفای کمک می کند تا داده های بازار را از طریق قراردادهای هوشمند به دست آورند.

با وجود اینکه UMA زیرساخت‌ های اصلی پروتکل‌ های DeFi را فراهم می‌ کند و امکاناتی مانند staking را امکان‌پذیر می‌ سازد، ارز دیجیتال UMA با پلتفرم هایی مانند yEarn.Finance متفاوت است.

هدف اصلی‌ که توسعه دهندگان ارز دیجیتال یوما (UMA) به دنبال آن هستند، ایجاد آزادی اقتصادی توسط دسترسی جهانی به بازارها و همچنین ایجاد بازارهای غیر متمرکز است که افراد را قادر به دستیابی به استقلال کامل مالی می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پروتکل اوما چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر