;
coinex

فن توکن چیست (Fan Token) و بهترین توکن های هواداری کدام است؟

شاید تا به حال چیزی درباره فن توکن ها نشنیده باشید و برای شما سوال باشد که فن توکن چیست ؟ در این مقاله پاسخ خود را خواهید گرفت. همراه ما باشید.

فن توکن‌ها نوعی از ارزهای رمزنگاری شده هستند که به دارندگان آن دسترسی به برخی از مزایا مانند رای گیری در یک باشگاه، پاداش باشگاه، طراحی یک کالا و یک سری تجربیات منحصر به فرد را می‌دهند. در واقع فن توکن‌ها به این منظور طراحی شدند تا امکان حمایت از تیم مورد علاقه خود را داشته باشید.

علاقه‌مندان می‌توانند این فن توکن‌های دیجیتالی را خریداری کرده و آن‌ها را مانند سایر رمز ارزهای دیگر معامله کنند. هنگام معامله، قیمت فن توکن‌ها معمولاً توسط فروشنده تعیین می‌شود. همچنین قیمت آن ممکن است با مسیر حرکت بازار و میزان محبوبیت توکن در آن زمان تغییر کند.

فن توکن‌ها، ارزهای رمزنگاری شده‌ای هستند که لزوماً با اصول اساسی ارزش بیت کوین یا اتریوم پشتیبانی نمی‌شوند. آن‌ها ارزش خود را از میزان اهمیت هواداران به باشگاه‌ها و استفاده دارندگان از مزایای منحصر به فرد دریافت می‌کنند. در ادامه توضیح بیشتری در پاسخ به سوال فن توکن چیست خواهیم داد.

فن توکن چیست (Fan Token)

پیش از آنکه به سوال فن توکن چیست پاسخ دهیم، ابتدا باید خلاصه‌ای از تعریف کوین و توکن داشته باشید. در دنیای بلاک‌چین، اغلب از کلمه توکن و کوین استفاده می‌شود، اما تفاوت بین آن‌ها در چیست؟ چگونه می‌شود از یک توکن استفاده کرد؟ رمز ارز‌ها معمولا با کلمات کوین و توکن شناخته می‌شوند. این رمز ارزها با هدف خرید و فروش و معامله طراحی شده‌اند تا دسترسی آسان را به ارمغان بیاورند.

بیت کوین اولین، ارزشمند‌ترین و شاید شناخته شده ترین و پرکاربرد‌ترین رمز ارز دنیا است که از اهداف زیادی حمایت می‌کند اما این اهداف اکثرا مالی هستند. همه کوین‌ها در بلاک چین‌های خود استفاده می‌شوند، بنابراین بیت کوین در بلاک چین بیت‌کوین، کوین‌های اتر در شبکه اتریوم و غیره استفاده می شوند.

از طرف دیگر، توکن‌ها بسیار متفاوت هستند، توکن‌ها در بلاک‌چین‌های موجود ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرند. توکن‌ها عموما دارایی‌هایی هستند که می‌توانند نشان دهنده مالکیت یا حتی عضویت کسی باشند. از آنجایی که توکن‌ها در حال حاضر برای طیف وسیعی از اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرند، تعداد زیادی از بلاکچین‌های تخصصی با هدف بومی پشتیبانی از توکن‌ها توسعه داده شده‌اند که محبوب‌ترین آن‌ها اتریوم و توکن‌های استاندارد ERC است.

اگرچه که به صورت کلی توکن‌ها تقسیم بندی نمی‌شوند اما اگر بخواهیم دسته بندی برای آن‌ها در نظر داشته باشیم به دو دسته سودمند و امنیتی تقسیم می‌شوند. توکن‌های امنیتی، دارایی یا حق دریافت سود شما را نشان می‌دهند. از نظر عملکرد اقتصادی از توکن‌ها انتظار می‌رود قابل مقایسه با ارزش یک سهام، اوراق قرضه یا مشتقات آن باشند و به اندازه آ‌‌ن‌ها سود دهند.

فن توکن چیست
بهترین Fan Token

یک توکن سودمند، دسترسی به کالاها و خدمات پروژه‌ی مورد نظر که درحال راه اندازی است را فراهم می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن تخفیف یا دسترسی عالی از خدمات موردنظر را داشته باشید. بسیاری از توکن‌ها به عنوان مکانیزم تامین مالی برای شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فن توکن چیست ؟ فن توکن‌ها نوعی از رمزارزها هستند که قابل تعویض‌اند. این بدان معنا است که درست مانند پول نقد، توکن‌ها را می‌توان با کالاهای باشگاه ورزشی، خدمات VIP و موارد دیگر مبادله کرد. علاوه بر این، ویژگی مهم آن‌ها این است که نقش مهمی در محکم کردن ارتباط جامعه باشگاه با دیگر تیم‌های معروف دارند.

حال که متوجه شدید فن توکن چیست باید با برنامه Scocios که نقش مهمی در توکن‌های هواداری دارد نیز آشنا شوید. در واقع Socios.com یک برنامه برای طرفداران فوتبال است، جایی که کاربران با به‌دست آوردن توکن‌های هواداری مخصوص باشگاه، از حق رای برخوردار می‌شوند تا بر باشگاه‌های مورد حمایت خود تأثیر بگذارند.

اگرچه که مسابقات ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا مانند سابق برگزار نمی‌شوند، اما با وجود این فن توکن‌ها طرفداران خود را دارند. این علاقه به دلیل افزایش گسترده توکن چیلیز در مارس 2021 بیشتر شد. در ادامه ما لیستی از بهترین فن توکن ها را ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست

توکن دفینیتی ICP چیست

فن توکن چیلیز

فن توکن چیست
بهترین Fan Token

پیشروترین ارائه دهنده فناوری بلاک چین در زمینه ورزش و سرگرمی رمز ارز چیلیز است، همینطور چیلیز محبوب‌ترین پلتفرم فن توکن تا به امروز است و دارای بلاک چین مخصوص به خود است. چیلیز همچنین پلت فرم Socios.com را برای طرفداران ایجاد کرد تا با تیم‌ها و باشگاه‌های مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند با این اساس که با داشتن این رمز ارز می‌توانید به راحتی به تیم مورد علاقه خود رای دهید.

توکن چیلیز یک رمز ارز در بلاکچین اتریوم است که به عنوان ارز دیجیتال برای پلتفرم chiliz و Socios.com عمل می‌کند. توکن چیلیز، اولین و برجسته‌ترین و می‌توان گفت بهترین Fan Token به شمار می‌رود که باعث شناخته شدن توکن‌های جدید مانند منچسترسیتی، توکن هواداران میلان، توکن هواداران یوونتوس و بسیاری دیگر شده است. این ارزها بسیار کاربردی هستند زیرا نوآوری در فضای بلاک چین را به بالاترین حد خود می‌رسانند.

از باشگاه‌هایی که توکن خود را را اندازی کرده‌اند می‌توان به باشگاه‌های منچستر سیتی انگلیس، پاری سن ژرمن فرانسوی، ایتالیا، اسپانیا، گالاتاسرای، یوونتوس اشاره کرد. در ادامه با برخی از بهترین فن توکن ها آشنا خواهید شد، هر چند که این لیست ادامه دارد اما ما در اینجا به 3 توکن هواداری خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

رمزارز چیا چیست

توکن گالاتاسرای

فن توکن چیست
بهترین فن توکن ها

این رمز ارز از بهترین توکن های هواداری در ترکیه به شمار می‌رود. توکن هواداران گالاتاسرای نشان رسمی طرفداران باشگاه ورزشی گالاتاسرای است و علامت اختصاری آن GAL است. GAL فقط در ترکیه در Paribu معامله می‌شود. GAL توسط Galatasaray با همکاری Socios.com تأسیس و در 4 فوریه 2020 راه اندازی شد.

GAL بلاک چین اتریوم است که توسط پلت فرم Socios اداره می شود. GAL می‌تواند برای دسترسی به یک محصول یا خدمات خاص مورد استفاده قرار گیرد. GAL با چیلیز، ترید می‌شود اما Paribu به کاربران خود اجازه می‌دهد تا GAL را با TRY معامله کنند.

بیشتر بخوانید:

توکن توموچین

توکن هارمونی

فن توکن یوونتوس

فن توکن چیست (Fan Token) و بهترین توکن های هواداری کدام است؟

توکن هواداران یوونتوس JUV یک توکن کاربردی است که به هواداران یوونتوس با استفاده از برنامه و خدمات Socios، اجازه می‌دهد تا برای پاداش‌های منحصر به فرد و به رسمیت شناختن باشگاه تلاش کنند و با استفاده از این رمز ارز از باشگاه خود حمایت کنند.

این توکن به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد از جمله رای گیری در نظرسنجی‌ها، شرط بندی در مسابقات و آزمون‌ها، ارتباط، چت و همفکری با دیگر کاربران در لیست بهترین فن توکن ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

توکن ماتیک

توکن پیگ

فن توکن بارسلونا

فن توکن چیست

توکن هواداران بارسلونا BAR از بهترین توکن های هواداری است که مانند یک کلید عضویت عمل کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا در توان خود حمایت خود را نسبت به این باشگاه نشان دهند و بتوانند تاثیر گذار باشند. به علت محبوبیت این باشگاه انتظار می‌رود که این فن توکن فرصت سرمایه گذاری خوبی را ارائه دهد.

از فن توکن‌ها چه استفاده‌‌ای می‌شود؟

تا اینجا به خوبی توضیح داده‌ایم که فن توکن چیست ، با برخی از کاربرد‌های آن نیز آشنا شدیم و درباره بهترین توکن های هواداری نیز اطلاعات لازم را درج کردیم. فن توکن‌ها راه ارتباطی بین هوادارن و باشگاه ها را بیشتر و امکانات فراوانی را برای هواداران تیم‌ها فراهم کردند.

با استفاده از توکن‌های هواداری شما قابلیت مداخله در عملکرد باشگاه‌ها را تا حدودی به دست می‌آورید. عملکرد این فن توکن‌ها به گونه‌ای است که شما هر چه بیشتر فن توکن بخرید تاثیر بیشتری در ارتباط با باشگاه مورد نظر خواهید داشت و همانطور که متوجه شدید هر باشگاهی تقریبا توکن تیم خود را دارد. بنابراین شما قادر هستید با خرید این توکن‌ها وفاداری بیشتری را به تیم خود نشان دهید.

بیشتر بخوانید:

توکن وینک

توکن بن فایر

چگونه فن توکن بخریم؟

طرفداران باید CHZ را از طریق مبادله رمزنگاری خریداری کنند تا فن توکن‌های موجود در شبکه چیلیز را به دست آورند. با این حال، توکن‌های هواداری که خارج از چیلیز و وب سایت Socios.com فعالیت می‌کنند نیز موجود هستند.

برخی از توکن‌های هواداری در مبادلات متمرکز موجود هستند، اما برخی از آن‌ها ممکن است دارای گواهی لازم برای در نظر گرفته شدن را نداشته باشند. در این حالت، این فن توکن‌ها فقط می‌توانند برای معامله یا مبادله در صرافی های غیرمتمرکز DEX مانند PancakeSwap در دسترس باشند. برای ترید توکن‌های هواداری DEX باید حتما یک ارز رمزنگاری شده دیگر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال آوالانچ

ارز دیجیتال ASS

فن توکن ها چه فرقی با دیگر رمزارزها دارند؟

فن توکن چیست

به طور کلی توکن‌های هواداری به عنوان کمک به باشگاه‌های طرفدار و باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌شوند. فن توکن‌ها با رمزهای دیگر مانند اتریوم یا چین لینک تفاوت دارند زیرا آن‌ها مشکلات مالی یا فنی یکسانی را حل نمی‌کنند. به عبارت دیگر، فن توکن‌ها بیشتر یک رمز هواداری هستند.

بیشتر بخوانید:

توکن FEG

ارز دیجیتال کیشو اینو

فن توکن بخریم؟

همانطور که همه در جریان هستید خرید و فروش رمز‌های ارزنگاری شده با ریسک بسیار بالایی همراه است زیرا که بازار ارز‌های دیجیتال بسیار ناپایدار بوده و با نوسان‌های زیادی همراه است اما از طرف دیگر با داشتن مهارت و دانش کافی می‌توانیم سود زیادی از آن‌ها داشته باشیم.

درباره فن توکن‌ها نیز همین شرایط حاکم است زیرا برخی از فن توکن‌ها با گذر زمان و محبوبیت بیشتر قیمتشان افزایش پیدا خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر اهل ریسک هستید فن توکن خریداری کنید زیرا که ریسک زیاد منجر به سود زیاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

منابع:

نظر شما در خصوص فن توکن چیست ؟ به نظر شما بهترین فن توکن ها کدامند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نمی‌دونم کدومش خوبه منم اومدم اینجا بهم بگین چی بخرم ک یک سال دوسال دیگ میلیاردر شم انگار شما هم مالی نیستی و چیزی نمیدونی

    پاسخ