;
coinex

کیف پول رونین ولت (Ronin Wallet) ؛ آموزش ساخت و نحوه کار با ولت اکسی اینفینتی

کیف پول رونین ولت (Ronin) کیف پول بازی محبوب اکسی اینفینیتی است. اگر شما هم می‌خواهید نحوه ساخت کیف پول Ronin Wallet را یاد بگیرید، ما در این مقاله همه چیز را به شما می‌گوییم!

کیف پول رونین ولت (Ronin Wallet)، کیف مخصوص بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) بوده که یادگیری آن برای کاربران عرصه بازی‌های دیجیتال ضروری است. ما در این مقاله، آموزش ساخت رونین ولت را به‌همراه نحوه کار با Ronin Wallet و همچنین نحوه اتصال آن به کیف پول سخت‌افزار ترزور (Trezor) به شما توضیح می‌دهیم.

بازی اکسی اینفینیتی، یکی از برترین بازی‌های کسب درآمد یا P2E محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد. رشد این بازی ویتنامی، تاکنون باورنکردنی بوده و توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است.

بیش از 2 میلیون کاربر وارد این پلتفرم شده‌اند و تمام بازیکنان آن ماهانه هزاران هزار دلار درآمد از آن کسب می‌کنند. اگر شما هم به انجام بازی اکسی اینفینیتی علاقه‌مند یا فقط به‌دنبال استیک کردن توکن‌های AXS، توکن‌های محلی و درونی این بازی هستید، پس حتما باید آموزش کار با کیف پولرونین ولت را بدانید.

کیف پول رونین ولت

بی‌شک بازار امورمالی غیرمتمرکز از لحظه اولی که توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد، در طول سال‌های اخیر تاکنون رشد بسیار زیادی داشته است. این رشد چشمگیر به لطف پروژه‌های جالبی همچون رونین ولت به‌دست آمد که توسعه‌دهندگان و سازندگان پلتفرم‌ها به این بخش عرضه می‌کردند.

با این حال، در حالی که برخی از تریدرها بر جنبه معاملاتی این بخش تمرکز دارند، تریدرهای دیگر بیشتر به بخش‌های فان و سرگرمی توجه می‌کنند. یکی از مثال‌های رایج از این نظر، بازی اکسی اینفینیتی بوده که مدت زمان طولانی توجه همه را به خود جلب کرده است. اما بیایید این بازی را کمی بهتر بشناسیم.

بیشتر بخوانید:

نحوه خرید زمین در سندباکس (SandBox)

آموزش سرمایه گذاری در متاورس

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

شناختن این بازی، در آموزش ساخت رونین ولت ضروری است. اکسی اینفینیتی، یک بازی جالب بر مبنای اتریوم است که به بازکنان خود اجازه می‌دهد آیتم‌های خاص درون بازی و جذابی را به نام اکسی (Axie) جمع‌آوری کنند. شما می‌توانید از طریق این لینک، آموزش بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) را به‌طور کامل یاد بگیرید.

با وجود آنکه این بازی بلاک چینی، راهی را برای سرگرمی کاربران به وجود آورده است که می‌توانند لذت زیادی از آن ببرند، اما خدمات آن به‌دلیل مشکلات شبکه ارز دیجیتال اتریوم، به‌شدت محدود شده است. حالا توسعه‌دهندگان این بازی برای آنکه بتوانید از شر مشکلات این شبکه که بر بازی تأثیر گذاشته است، راحت شوید، کیف پول رونین ولت را به شما معرفی می‌کنند.

به گفته توسعه‌دهندگان، شبکه رونین یک زنجیره جانبی بوده که به‌طور انحصاری برای بازی اکسی اینفینیتی ساخته شده است. پس در حقیقت برای آنکه از این بازی لذت ببرید، پول بیشتری ذخیره کنید و با کمترین دردسر روبه‌رو باشید، باید حتما نحوه کار با Ronin Wallet را بدانید. اما اول ببینیم این کیف پول دقیقا چیست؟

رونین ولت (Ronin Wallet) چیست؟

رونین ولت یک کیف پول غیرکاستدی بوده که برای بازی اکسی اینفینیتی ساخته شده است و یادگیری آموزش کار با کیف پولرونین ولت می‌تواند تمام موانع بر سر راه لذت بردن از این بازی را برای شما از بین ببرد. بازی اکسی اینفینیتی توسط شرکت Sky Mavis توسعه یافته است.

کیف پول رونین ولت

این بازی همان طور که پیش‌تر هم گفتیم، به شما اجازه می‌دهد کاراکترهای NFT جالبی را جمع‌آوری کرده، پرورش داده و معامله نمایید. این کاراکترها اکسی نامیده می‌شوند. حالا رونین ولت در این بین چه نقشی دارد و چرا باید نحوه ساخت کیف پول Ronin Wallet را دانست؟

کیف پول رونین ولت که هم به‌عنوان اپلیکیشن موبایلی در دسترس است و هم افزونه مرورگر، بر روی بلاک چین رونین (Ronin) اجرا می‌شود. شبکه رونین نیز مجددا توسط توسعه‌دهندگان شرکت Sky Mavis ساخته شده است تا به بازیکنان کمک کند.

بدین ترتیب با یادگیری آموزش کار با کیف پولرونین ولت ، معامله و پرورش یا تولیدمثل اکسی‌ها در مقایسه با شبکه اتریوم، به‌شدت ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود. این کیف پول همچنین می‌تواند مزایای دیگری هم برای بازیکنان داشته باشد.

رونین ولت به کاربران اجازه می‌دهد تا با اکسی اینفینیتی و همچنین دیگر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی که بر روی بلاک چین رونین اجرا می‌شوند نیز تعامل و ارتباط برقرار کنند.

به‌علاوه، شما می‌توانید از این کیف پول برای ارسال و یا دریافت ارزهای دیجیتال و NFTها نیز استفاده کنید. حالا وقت آن است که برویم به سراغ نحوه ساخت کیف پول Ronin Wallet .

بیشتر بخوانید:

متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟

زمین مجازی چیست و سرمایه گذاری در متاورس چگونه است؟

آموزش ساخت رونین ولت

همان طور که در بخش‌های پیشین هم گفتیم، شما برای انجام بازی محبوب اکسی اینفینیتی به کیف پول رونین نیاز دارید. برای آغاز آموزش ساخت رونین ولت، شما قبل از هرچیز یک مرورگر سازگار می‌خواهید تا بتوانید از این کیف پول استفاده کنید. ما برای آموزش نحوه کار با Ronin Wallet در این مقاله از مثال محبوب گوگل کروم استفاده می‌کنیم.

کیف پول رونین ولت

در صورتی که هنوز این مرورگر را بر روی سیستم خود ندارید، ابتدا آن را دانلود کنید. اگر هم این برنامه را از پیش داشتید، می‌توانید از طریق این لینک، همه چیز را درباره آپدیت جدید کروم بدانید. قدم بعدی آن است که رونین ولت را به‌صورت افزونه به مرورگر کروم خود اضافه کنید.

سپس اپلیکیشن را باز کرده و آیکون «افزونه/extension» را بیابید. بر روی افزونه رونین ولت کلیک و به همین ترتیب اپلیکیشن را راه‌اندازی نمایید. حالا اپلیکیشن باز می‌شود و به شما رابطی را ارائه می‌دهد که در آن باید بر روی صفحه «شروع/Get Started» کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی این برگه، صفحه بعدی از شما کیف پولی را درخواست می‌کند. در این صفحه، اگر از قبل کیف پولی دارید باید عبارت بازیابی خود را وارد نمایید. اگر هم هیچ کیف پولی ندارید و به‌تازگی برای این کار اقدام کردید، باید کیف پول جدیدی را برای خود بسازید.

قدم بعدی درست مشابه با اقدام لازم برای تمام پلتفرم‌های کیف پول و ثبت نام دستگاهی جدید است. در این مرحله باید رمزی را برای خود تعیین کنید که حداقل هشت کاراکتر داشته باشد. توجه داشته باشید که حتما رمزی قوی را برای کیف پول رونین ولت خود انتخاب کنید تا بعدا با هیچ مشکل امنیتی روبه‌رو نشوید.

کیف پول رونین ولت

پس از ساخت رمزی مناسب و وارد کردن آن، سپس درست مانند مابقی پلتفرم‌ها، باید مجددا رمز خود را وارد نموده و بدین ترتیب آن را تأیید کنید. بعد از این، بر روی برگه «ساخت کیف پول/Create Wallet» کلیک کنید تا به قدم بعدی در آموزش ساخت رونین ولت بروید.

در قدم بعد، این برنامه یک عبارت بازیابی به شما می‌دهد که باید حتما آن را کپی کرده و نگه دارید. این عبارت بازیابی، یک عبارت 12 کلمه‌ای است که در صورت گم کردن حساب خود، به آن نیاز دارید تا بتوانید حساب خود را مجددا بازگردانید.

برای بازگردانی مجدد حساب، شما باید این عبارت را درست به همان شکلی که در هنگام ثبت نام به شما نشان داده شده است وارد نمایید. پس از آنکه عبارت بازیابی را کپی کردید، سپس در قدم بعد باید آن را تأیید کنید.

این مرحله، به نوعی آخرین مرحله در آموزش ساخت رونین ولت به‌حساب می‌آید و پس از آن می‌توانید وارد این پلتفرم شده و کیف پول رونین ولت خود را استفاده کنید. اما هنوز کار آموزش ما تمام نشده است و در مرحله بعد به سراغ نحوه راه‌اندازی این کیف پول برای بازی اکسی می‌رویم.

بیشتر بخوانید:

بهترین پروژه های متاورس برای خرید و سرمایه گذاری

آینده متاورس و پیش بینی قیمت ارزهای متاورسی

نحوه تنظیم رونین ولت برای بازی اکسی اینفینیتی

بازی اکسی اینفینیتی را قبلا به شما معرفی کردیم اما می‌توانید در این مقاله نیز نکات بیشتری را درباره دانلود، آموزش و کسب درآمد از بازی ‌Axie Infinity نیز یاد بگیرید. همان طور که گفتیم، کیف رونین ولت مخصوص این بازی است. اما چطور باید این کیف را برای اکسی اینفینیتی تنظیم کنیم؟

کیف پول رونین ولت

کاربران برای انجام این بازی جذاب از رونین ولت استفاده می‌کنند. دلیل این امر هم آن است که بیشتر تراکنش‌هایی که در بازی انجام می‌شود نیازمند پرداخت است و این کیف پول، منابع مالی لازم را برای پرداخت‌ها در خود ذخیره می‌کند.

پس از آنکه کیف پول رونین خود را طبق آموزش کار با کیف پولرونین ولت بخش پیشین ساختید، حالا می‌توانید از بازار اکسی اینفینیتی دیدن کنید و بر روی صفحه ورود موجود در رابط، کلیک نمایید. سپس یک صفحه رابط دیگر برای شما ظاهر می‌شود که حاوی این پیام است: «ورود با رونین ولت/Login With Ronin Wallet».

در اینجا می‌توانید دکمه تأیید را بزنید. با تأیید این گزینه، شما وارد بازار اکسی می‌شوید و می‌توانید به آن دسترسی کاملی داشته باشید. قدم بعدی در تنظیم کیف پول رونین ولت نیازمند تنظیم اسم و دیگر جزئیات ضروری همچون ایمیل و رمز شماست.

حالا پس از آنکه ایمیل خود را وارد نمودید، یک کد به همان آدرس ارسال می‌شود. شما باید این کد ارسالی را کپی و در قسمتی که برای شما نمایش داده می‌شود، وارد کنید. در حقیقت ورود کد، آخرین مرحله در راه‌اندازی کیف پول شماست. پس از این مرحله، ثبت نام شما تکمیل شده است. البته هنوز بخش کمی از کار باقی مانده است.

کیف پول رونین ولت

در قدم بعدی، باید به کیف پول متاماسک (MetaMask) بروید تا ارز دیجیتال اتریوم را خریده و آن را به کیف رونین خود بفرستید. در این بخش، شما باید مقدار اتر کافی برای خرید حداقل 3 اکسی را در کیف پول خود سپرده‌گذاری کنید تا بتوانید این بازی را آغاز نمایید.

همان طور که در بخش‌های پیشین نیز گفتیم، قدم بعدی، خرید 3 اکسی است. در صورت عدم خرید اکسی‌‌ها، اجازه انجام بازی در حالت‌های ماجراجویی یا عرصه نبرد را ندارید! همچنین شایان ذکر است که اکسی‌ها به‌طور کلی گران هستند؛ پس باید پول زیادی را برای خرید صرف کنید.

کار دیگری که می‌توانید در اینجا برای کیف پول رونین ولت انجام دهید نیز بسیار جالب است. شما می‌توانید به کسی که 3 اکسی دارد، کمک کنید که این بازی را انجام دهد. این کار را هم می‌توانید به‌راحتی از طریق ویژگی جالبی به نام بورسیه یا اسکالرشیپ انجام دهید.

شما می‌توانید Mavis Hub را دانلود کرده و سپس وارد آن شوید تا بازی اکسی اینفینیتی را نصب نمایید. مرحله بعد هم از شما می‌خواهد که اکسی‌های خود را همگام‌سازی و اصطلاحا سینک کنید. بدین ترتیب می‌توانید آن‌ها را در صفحه نمایش ببینید و بازی را آغاز نمایید.

بیشتر بخوانید:

خرید زمین در متاورس چگونه است؟

ارز دیجیتال رادیو کاکا (Radio Caca) و متاورس USM

پل ارتباطی رونین (Ronin Bridge) چیست؟

پل ارتباطی رونین در حقیقت درگاهی است که کاربران اکسی اینفینیتی در آن اترهای خود را به رونین انتقال می‌دهند. این پل ارتباطی توسط SkyMavis توسعه یافت و هم‌اکنون نیز توسط همین شرکت مدیریت می‌شود. آن‌ها همان طور که گفتیم، سازندگان بازی اکسی اینفینیتی هستند.

اترها نیز پس از آنکه از طریق این پل ارتباطی به رونین انتقال پیدا کردند، به رپد اتر (Wrapped ETH) تبدیل می‌شوند. کاربران حالا پس از تبدیل اتر به رپد اتر، قادر هستند که از آن برای خرید اکسی و انجام این بازی جذاب استفاده کنند.

کیف پول رونین ولت

البته پل ارتباطی کیف پول رونین ولت تنها همین کاربرد را ندارد. به‌غیر از این قابلیت، پل ارتباطی رونین همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که توکن‌های اکسی یا اسموث لاو پوشن (Smooth Love Potion) خود را نیز ارتقا دهند.

اسموث لاو پوشن هم از دیگر توکن‌های جالب درون بازی است که می‌تواند درآمد خوبی به شما ارائه دهد. به‌علاوه، کاربران می‌توانند از این پل ارتباطی برای آن نیز ستفاده کنند که توکن‌های خود را به اتریوم بازگردانند و آن را برداشت نیز کنند.

ویژگی‌های مهم رونین ولت

حالا که با کلیت نحوه کار با Ronin Wallet و پل ارتباطی آن نیز آشنا شدید، زمان آن است که برخی از ویژگی‌های مهم این کیف پول، همچون نرخ هزینه‌ها در آن را خدمت شما بررسی کنیم.

کیف پول رونین ولت

هزینه‌های رونین ولت

برای استفاده از رونین ولت، شما به توکن‌های RON رونین نیاز دارید. شما باید با این توکن‌ها هزینه‌های تراکنش را بپردازید. در زمان نگارش این مقاله، شما می‌توانید در حین ساختن حسابی در بازار اکسی اینفینیتی این توکن‌ها را رایگان بگیرید. البته ممکن است در آینده این توکن‌ها نیازمند پرداخت باشند تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

ارزهای دیجیتال مورد پشتیبانی این پلتفرم

رونین ولت از ارزهای دیجیتال در شبکه رونین پشتیبانی می‌کند. در زمان نگارش این مقاله این ارزها عبارتند از: WETH، USDC، AXS و توکن‌های SLP که بازیکنان می‌توانند آن‌‌ها را در اکسی اینفینیتی به‌دست آورند. شناخت این ارزها نیز در نحوه کار با کیف پول رونین ولت بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

بهترین کیف پول های نرم افزاری 2022

بهترین کیف پول های سخت افزاری 2022

کلیدهای خصوصی رونین ولت

رونین ولت یک کیف پول غیرکاستدی است. این بدان معناست که شما کنترل کامل ارزهای دیجیتال خود را دارید و هیچ شخص دیگری به جز شما به آن دسترسی ندارد؛ حتی خود شرکت Sky Mavis. بنابراین، اگر رمز خود را به هر نحوی از دست بدهید و یا فراموش کنید، هیچ دکمه ریستی برای برگشت وجود ندارد.

این نکته همچنین به معنای آن نیز است که شما چیزی را به نام کلید خصوصی یا عبارت بازیابی خود در دست دارید. این عبارت همان طور که پیش‌تر هم گفتیم زمانی استفاده می‌شود که بخواهید مثلا در نتیجه دزدی، سرقت و یا خرابی دستگاه لپ‌تاپ خود، کیف پولی را مجددا بازگردانی کنید. در آن زمان حتما به این عبارت نیاز دارید.

کیف پول رونین ولت

در زمان نصب نیز بهتر است که این عبارت را حتما در جای امنی بنویسید. باید حتما نوشته خود را هم در جای مطمئنی نگه دارید؛ چراکه اگر کسی به آن دسترسی پیدا کند مساوی با آن است که کنترل ارزهای دیجیتال شما را در دست دارد.

چطور کیف پول رونین ولت را به ترزور وصل کنیم؟

ترزور (Trezor) از کیف پول‌های سخت‌افزاری برتر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. خبر خوب آنکه شما با کیف پول رونین می‌توانید کیف خود را به یک کیف پول سخت‌افزاری ترزور نیز همچون Trezor One و یا Trezor Model T وصل کنید. بدین ترتیب امنیت دوچندانی را برای توکن‌ها و ارزهای ذخیره‌شده در کیف پول خود، رقم می‌زنید!

برای اتصال رونین ولت به ترزور نیز تنها کافیست که از مراحل زیر اقدام کنید:

  • ترزور خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید
  • گزینه «اجازه/Allow» را انتخاب کنید
  • رمز عبور خود را وارد نمایید
  • حسابی را برای ورود از لیستی که می‌بینید، برگزینید
  • و تمام!

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد

بهترین پروژه ها و ارزهای وب 3 (Web 3.0)

مبادله با رونین ولت

باید بدانید که علاوه بر تمام مزایایی که تاکنون گفتیم، قابلیت مبادله نیز در داخل کیف پول رونین برای شما وجود دارد. این عملکرد، شما را به سمت Katana راهنمایی می‌کند که صرافی غیرمتمرکزی برای رونین است. در اصل، شما می‌توانید از این قسمت هر توکن پشتیبانی‌شده از طرف رونین را با توکن دیگری مبادله و تعویض کنید.

کیف پول رونین ولت

البته نکته‌ای که در این بخش حائز اهمیت است آن است که باید بدانید برای استفاده از این صرافی، به‌کار بردن توکن‌های رونین ضروری محسوب می‌شود. شما باید برای پرداخت هزینه‌های تراکنش خود حتما از آن توکن‌ها استفاده کنید. پس حتما این نکته را در استفاده از کیف پول رونین ولت به خاطر داشته باشید.

چطور توکن‌های AXS اکسی اینفینیتی را از اتریوم به شبکه رونین منتقل کنیم؟

اگر توکن‌های AXS خود را از صرافی‌های همچون Crypto.com یا FTX خریداری کرده‌اید، احتمالا متوجه شده‌اید که توکن‌های شما حالا در شبکه اتریوم هستند. با وجود این اگر تمایل دارید که آن‌ها را در کیف پول رونین ذخیره کنید، باید آن توکن‌ها را به‌جای شبکه اتریوم، در شبکه رونین داشته باشید.

برای انتقال این توکن‌ها از اتریوم به شبکه رونین نیز دو راه وجود دارد:

  • استفاده از پل ارتباطی رونین که پیش‌تر هم آن را به‌طور کامل خدمت شما توضیح دادیم
  • برداشت از بایننس (Binance) در شبکه رونین

از طرف دیگر هم می‌توانید توکن‌های خود را مستقیما در داخل رونین ولت خریداری کنید. بدین ترتیب توکن‌های شما به‌صورت خودکار در شبکه رونین قرار می‌گیرند. برای این کار هم باید از بخش «سپرده» اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید:

وب 3 یا نسل سوم وب چیست ؟

کیف پول بایننس اسمارت چین

تراکنش رایگان در شبکه رونین!

اگر می‌خواهید با شبکه رونین تعامل داشته باشید و از آن استفاده کنید، قطعا به توکن‌های RON نیاز دارید تا با آن هزینه‌های کیف پول رونین ولت را بپردازید. درست همان طور که برای پرداخت تراکنش‌ها در شبکه اتریوم، به ارز دیجیتال اتر نیاز دارید.

کیف پول رونین ولت

همان طور که پیش‌تر هم اشاره کرده بودیم، در زمان نگارش این مقاله، امکان برخورداری از تراکنش‌های رایگان در رونین ولت وجود دارد. در حقیقت شما می‌توانید با ساختن یک حساب بازار اکسی اینفینیتی، روزانه 100 تراکنش رایگان از رونین ولت هدیه بگیرید.

برای انجام این کار هم تنها کافیست که به بازار اکسی اینفینیتی بروید و کیف پول خود را به آن متصل کنید. اگر اولین باری است که برای چنین کاری اقدام می‌کنید، پس باید یک نام برای خود بسازید و سپس ایمیل و رمزی را تعیین کنید.

زمانی که همه اطلاعات شما تأیید شد، شما 100 تراکنش رایگان در روز را دریافت می‌کنید و می‌توانید توکن‌ها را به‌صورت کاملا رایگان ارسال، مبادله و یا استیک کنید.

جمع‌بندی

کیف پول رونین ولت (Ronin Wallet)، کیف مخصوص بازی Axie Infinity بوده که یادگیری کار با آن ضروری است و در مقاله امروز به‌طور کامل به آن پرداختیم. شما با استفاده از این کیف پول، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت شبکه اتریوم ندارید و می‌توانید استفاده به‌صرفه‌تری از بازی اکسی اینفینیتی داشته باشید.

بازی اکسی اینفینیتی، از بازی‌های کسب درآمد بسیار جذابی است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. با کیف پول رونین، لذت این بازی دوچندان می‌شود! اگر شما هم با این کیف پول و نحوه کار آن آشنا نیستید، مقاله امروز ما را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: everybithelps, cryptoticker

نظر شما در خصوص کیف پول رونین ولت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر