;
coinex

شرایط وام 200 میلیونی مسکن اعلام شد

شرایط وام 200 میلیونی مسکن برای فرزند سوم توسط معاون اعتبارات بانک مرکزی مشخص شد. متقاضیان برای دریافت تسهیلات به 6 بانک مندرج در بخشنامه مراجعه کنند.

معاون اعتبارات بانک مرکزی، سحابی، اظهار داشت که وام 200 میلیونی فقط برای خانوارهایی که صاحب فرزند سوم یا بیشتر هستند و مسکن ندارند، اعطا می‎شود.

بیشتر بخوانید: وام 200 میلیونی مسکن ؛ شرایط و نحوه دریافت

شرایط وام 200 میلیونی مسکن

سحابی، معاون اعتبارات بانک مرکزی، شرایط وام 200 میلیونی مسکن را مطرح کرده و گفته این وام به کسانی که فرزند سوم دارند، اعطا خواهد شد. برای دریافت این وام نیاز به مراجعه به 6 بانکی که در بخشنامه آمده است، وجود دارد.

شرایط وام 200 میلیونی مسکن

او این نکته را یادآوری کرد که متقاضی این وام نباید مسکن داشته باشد. سپس بیان کرد که شبکه بانکی، ابزار مناسبی برای تشخیص صاحب خانه بودن شخص مراجعه کننده ندارد. در راستای این موضوع، جلسات مختلفی با همکاران وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌کنیم تا امکان بررسی وضعیت متقاضی از لحاظ مسکن را در اختیار 6 بانک قرار داده شود.

او گفت، البته برگزاری این جلسات به این معنی نیست، که دست نگه داشته‌ایم؛ قانون باید اجرا شود. به عنوان راه حل موقت نیز به رصد در سامانه سمات بانک مرکزی اکتفا می‌کنیم. اگر در این سامانه، تسهیلات مسکن یا جعاله فعال برای شخص مراجعه کننده نبود، بیانگر این موضوع است که او خانه ندارد و تسهیلات به او پرداخت می‎شود.

شرایط وام 200 میلیونی مسکن

بانک‌های ذکر شده در بخشنانه بانک مرکزی، بانک‌های مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک هستند. براساس جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور آمده است:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و ۵۰ درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور  را با اولویت نخست از طریق بانک‌های عامل تأمین کند. بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به‌عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و همه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.

تسهیلات فرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن، بازپرداخت 20 ساله دارد. برای هر یک از بانک‌های ذکر شده در بخشنامه، 150 میلیارد سهمیه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد شرایط وام 200 میلیونی مسکن چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر