coinex
راهنمای خرید تکراتو

هشدار پلیس راهور: خودروهای گذر موقت پلاک ملی نمی‌گیرند، فریب نخورید!

پلیس راهور هشداری در ارتباط با عدم دریافت پلاک برای خودروهای گذر موقت منتشر کرده و گزارش داده است که به هیچ‌عنوان گول افراد سودجود را نخورید.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک راهور در خبری به همه مردم هشدار داده است که به هیچ عنوان خودروهای گذر موقت پلاک ملی دریافت نمی‌کنند پس گول نخورید. وی همچنین عنوان کرد که این خودروها پس از به پایان رسیدن اعتبارشان یا باید کشور را ترک کنند و یا در غیر این صورت خودرو توقیف شده و تصمیم‌گیری به مراجع ذی‌صلاح سپرده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شرایط تحویل لاماری ایما در سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام شد [+جزئیات]

خودروهای گذر موقت به هیچ عنوان پلاک ملی نمی‌گیرند

خودروهای دارای پلاک گذرموقت معمولاً جزء خودروهای لوکس به‌حساب می‌آیند و علاوه بر ظاهر جذاب، مشخصات فنی عالی دارند. به همین خاطر بسیاری افراد به‌دنبال مالکیت آن‌ها هستند. با‌ این‌وجود پلیس راهور خرید، فروش و اجاره این نوع خودروها را منع کرده است؛ چرا که پلاک گذرموقت قابل تبدیل به پلاک ملی نیست.

عدم امکان پلاک‌گذاری خودروهای گذرموقت و تردد دائمی آن‌ها در سطح کشور نکته مهمی است که علاقه‌مندان پیش از اقدام برای خرید یا حتی اجاره باید به آن توجه داشته باشند. رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک راهور در مورد فریب و کلاهبرداری افراد سودجو هشدار داده و هرگونه تبلیغ در مورد تخصیص پلاک ملی به خودروهای دارای پلاک گذرموقت را کذب و غیرقانونی اعلام کرده است.

خودروهای گذر موقت به هیچ عنوان پلاک ملی نمی‌گیرند

یک نکته مهم دیگر اینکه اجاره خودروهای گذرموقت نیز دردسرهای بسیاری به‌همراه دارد؛ چرا که اگر به هر دلیلی پلیس جلوی خودروی گذرموقت را بگیرد و کارت مجوز به نام راننده نباشد، آنگاه طبق قانون باید خودرو را توقیف کند.

عدم پلاک‌گذاری خودروهای گذرموقت چندان هم غیرقابل‌توجیه نیست؛ زیرا خودروهای دارای پلاک گذر‌موقت به‌طور «موقت» مجاز به تردد در منطقه هستند. پس از پایان این مهلت، خودرو باید به کشور اصلی خود بازگردد، در غیر این صورت توسط پلیس توقیف می‌شود. ماشین‌های گذرموقت بسته به کشور مبدأ، اعتبار تردد متفاوتی دارند.

خودروهای واردشده از امارات تنها یک ماه می‌توانند در منطقه جولان دهند و درصورت منقضی‌شدن این مهلت، امکان تمدید اعتبار تردد وجود ندارد. از طرف دیگر، مدت اعتبار خودروهای واردشده از دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس و افغانستان دو ماه (غیرقابل تمدید) است. ولی مهلت استفاده از خودروهای وارداتی از کشورهای دیگر سه ماه بوده و تنها یک بار، آن‌هم به مدت حداکثر سه ماه می‌توان جواز تردد آن‌ها را تمدید کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم دریافت پلاک ملی برای خودروهای گذر موقت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر