;
coinex

مشکل تغییر ساعت کشور در ویندوز توسط مایکروسافت برطرف شد

مشکل تغییر ساعت کشور در ویندوز نه به دست وزارت ارتباطات بلکه توسط خود مایکروسافت با به‌روزرسانی نسخه جدید سیستم‌عامل به‌طور کامل حل شد.

مشکل تغییر ساعت کشور در ویندوز توسط مایکروسافت به‌طور کامل برطرف شد. طبق اعلام غول تکنولوژی جهان، برای رفع این مشکل کافی‌ است سیستم‌عامل خود را به‌روز کنید تا دیگر شاهد این مشکل در ساعت دستگاه ویندوزی نباشید. کاربران ایرانی ویندوز اگر می‌خواهند ساعت سیستم‌عامل خود را روی حالت اتوماتیک قرار دهند باید نسخه آپدیت KB5025297 را نصب کنند.

با رسیدن به اول فروردین و عید نوروز هرساله ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو برده می‌شد که به اصطلاح به آن ساعت جدید می‌گوییم. اما امسال مسئولین تصمیم گرفتند که ساعت در همان ساعت قدیم بماند و باوجود اینکه وزارت ارتباطات پیش‌تر این موضوع را اعلام کرده بود، نتوانست اوضاع را کنترل کند و ساعت رسمی کشور در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی به اشتباه یک ساعت به جلو رفته بود.

البته مشکل تغییر ساعت رسمی کشور برای برخی از برندهای ساخت گوشی موبایل مانند شیائومی رخ نداد و احتمالاً این شرکت توانسته بود خود را با شرایط ایران وفق دهد. با اینکه هنوز بسیاری از این مشکل رنج می‌برند، شرکت‌های فناوری بزرگ مانند مایکروسافت خود دست بکار شده و با ارائه آپدیت مشکل را برطرف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اختلال نرم‌افزارها و دستگاه‌های دیجیتال در نتیجه تغییر ساعت با وجود اعلام آمادگی وزارت ارتباطات!

مشکل تغییر ساعت کشور در ویندوز مرتفع شد

بر اساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور، در سال جدید شاهد عدم تغییر ساعت طبق رسم سال‌های گذشته نبودیم. با این حال، رأس ساعت ۱۲ شب یکم فروردین ساعت گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها یک ساعت به جلو کشیده شد و باعث سردرگمی کاربران و ایجاد مشکلات مختلف برای اپلیکیشن‌ها شد.

مشکل تغییر ساعت کشور در ویندوز مرتفع شد

در آن زمان اعلام شد که دلیل اصلی وقوع چنین مسئله‌ای تنظیم بودن سرورهای جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است و در همین رابطه از بامداد دوم فروردین، دسترسی به بسیاری از خدمات نرم‌افزاری موبایلی غیرممکن شد و بانک‌ها و خدمات اینترنتی و شماری از دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی با اختلال مواجه شدند و حتی ساعت شبکه خبر هم یک ساعت جا به جا شد

نکته جالب آن است که پیش از ایجاد این مشکل، وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که اقدامات لازم برای جلوگیری از تغییر ساعت‌ها و همچنین جلوگیری از وقوع هرگونه اختلال نرم‌افزاری اتخاذ شده است. با این حال، علی‌رغم وعده‌های وزیر ارتباطات این اختلال سراسری شکل گرفت و باعث دردسر کاربران شد.

مایکروسافت مشکل در ساعت ویندوز را از بین برد

با گذشت حدود 1 ماه از این مسئله، اکنون مایکروسافت دست به کار شده و در تازه‌ترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ وضعیت ساعت را به حالت عادی برگردانده است.

مشکل تغییر ساعت کشور در ویندوز مرتفع شد

در بخش توضیحات مربوط به این آپدیت جدید ویندوز گفته شده که تمام کاربران ایرانی تحت‌تأثیر قرار گرفته و این به‌روزرسانی از دستور تغییر ساعت تابستانی دولت ایران در سال جدید پشتیبانی می‌کند.

بر همین اساس، در صورتی که در تنظیمات سیستم‌عامل ویندوز کشور خود را ایران انتخاب کرده باشید، پس از دریافت به‌روزرسانی KB5025297 ساعت کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ شما یک ساعت به عقب کشیده شده و به حالت عادی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رفع مشکل تغییر ساعت کشور در ویندوز توسط مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر