;
coinex

بازسازی چهره کوروش کبیر توسط هوش مصنوعی [+عکس]

بازسازی چهره کوروش کبیر توسط هوش مصنوعی حاصل خلاقیت یک کاربر ایرانی با ابزارهای هوش مصنوعی پرسروصدای این روزهاست. قضاوت نتیجه نهایی اما با شما!

بازسازی چهره کوروش کبیر با هوش مصنوعی به طرز خوبی صلابت پادشاه ایران را نشان می‌دهد. این روزها از هوش مصنوعی برای بازسازی چهره‌ شخصیت‌های تاریخی بسیاری استفاده می‌شود و حالا هم نوبت کوروش کبیر شده است.

بیشتر بخوانید: بازسازی چهره شاعران بزرگ ایرانی توسط هوش مصنوعی [+فیلم و عکس]

بازسازی چهره کوروش کبیر توسط هوش مصنوعی

بازسازی چهره‌ تاریخی کوروش کبیر با هوش مصنوعی همه را شگفت‌زده کرد. در تصویر زیر که با کیفیت بسیار بالا نیز منتشر شده است، چهره کوروش کبیر براساس عکس‌هایی که پیش‌تر از آن چاپ شده، ساخته شده است. در ادامه تصویر بازسازی شده چهره کوروش کبیر پادشاه ایرانیان را ببینید:

بازسازی چهره کوروش کبیر با هوش مصنوعی

کوروش بزرگ یا کوروش کبیر، بنیان‌گذار و نخستین شاه شاهنشاهی هخامنشی بود که در بین سال‌های ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر نواحی گسترده‌ای از آسیا حکومت می‌کرد. کوروش در استوانه خود که در بابل کشف شده، خودش را «فرزند کمبوجیه، شاه بزرگ انشان، نواده کوروش، شاه بزرگ انشان، نواده چیش‌پیش، شاه بزرگ انشان، از خانواده‌ای که همیشه پادشاه بوده‌است» معرفی می‌کند.

در بهار سال ۵۳۹ پیش از میلاد، کوروش آهنگ تسخیر بابل را کرد و وارد جنگ با بابل شد. به گواهی اسناد تاریخی و عقیده پژوهشگران، فتح بابل بدون جنگ بوده‌است. استوانه کوروش پس از شکست دادن نبونعید و تصرف بابل، نوشته شده و به منزله سند و شاهد تاریخی پرارزشی‌است. در سال ۱۹۷۱ میلادی، سازمان ملل متحد استوانه کوروش را به همه زبان‌های رسمی سازمان منتشر کرد و بدلی از این استوانه در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک قرار داده شد.

نکته: تصویر ابتدای این مطلب صرفا تزئینی است و ارتباطی با هوش مصنوعی ندارد. تصویر داخل متن ساخته هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بازسازی چهره کوروش کبیر توسط هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (436 نظر)

    بالاخره چهره واقعی کوروش هخامنشی هم مشخص شد

    پاسخ

    زنده باد کوروش کبیر👑

    پاسخ

    همه بهش افتخار میکنیم..درود فراوان بر ابرمرد ایران و جهان

    پاسخ

    هخامنشیان تقریبا 270 سال حکومت کردن
    سلوکیان یا همان یونانان 250 سال
    اشکانیان 470 سال حکومت کردن
    و ساسانیان هم 400 سال حکومت کردن
    و 1400 سال هم از اسلام می‌گذرد

    پاسخ

    من یه ایرانی آذری زبان هستم
    من ترک نیستم و آذری هستم
    من به کوروش کبیر افتخار میکنم، و متاسفم برای اون بی سوادی که از تاریخ چیزی نمیدونه، وقتی عمر به ایران حمله کرد خواست از سنگ های مقبره کوروش بزرگ برای خود کاخ بسازه.. و ایرانی ها برای جلوگیری ازین کار توی شهرها شایعه انداختن که اینجا مقبره مادر حضرت سلیمان است تا عمر ل….ت، به مقبره کوروش دست درازی نکند و ایرانی ها موفق به این کار شدند و تا چندین قرن به مقبره کوروش، قبر مادر حضرت سلیمان می‌گفتند
    اینم بدونید اگر پهلوی ها نبودند ( پدران و مادران شما هم نبودن) چون همون دوره قاجار از گشنگی تلف شده بودند

    پاسخ

    ازمن که بعداز حضرت پرورذگار جلت عظمته همچون انبیاء مکرم و اولیاء معظم حضرت کوروش کبیر و پسرش خشایار شاه که خالق کانال سویز است و قسمتی کنه از کانال سوئز جدا مانده الان با نام کانال خشایارشاه معروف است عشق می ورزم و میپرستم نپرس از یک بیگانه بپرس که در تاریخ این بزرگ شاهنشاهان را خوانده باشد

    پاسخ

    فقط ببند تو از تاریخ چی میدونی فقط تقلید رو بلدی

    پاسخ

    عزیزم تو نمیخواد تاریخ رو تعریف یا تحریف کنی تو اگه زرنگی جلوی شبکه های جم تی وی را بگیر که داره فرهنگ و نوع زندگیتون رو به دنیا نشون میده.نوامیصتون بجز محرم و شوهر حداقل دو دوست پسر دارن و از هر کدام دوبچه و غیرت و شرف آذربادمجان رو زیر سوال بردن.کاباره های استانبول و….دیگه نگم برات

    پاسخ

    متاسفانه بیسوادی و تعصب باعث شده این ملت و بلاگر ها کاری کنن کوروش خودش دیگه خودش و نشناسه اخه این چرندیات نژاد پرستی چیه بلغور میکنید حداقل چهارتا کتاب بخونید مثل ائین شهریاری در شرق یا ادیان مذاهب ایران باستان و یا اصلا ایران باستان مشیر دوالدوله معروف به پیرنیا

    پاسخ

    شما عرب ها همونایی هستید که راه اب را بر پیامبر خود بستید عرب های جاهل

    پاسخ

    تکراتو! زحمت بکش یا نظر هیچ کس رو منتشر نکن و یا نظر همه رو منتشر کن؛ گفتم:
    اولا این چهره بیشتر شبیه به هادی چوپانه تا کورش کبیر
    ثانیا نمی‌دونستیم طرفداران کورش کبیر و وارثان تمدن ۲۵۰۰ ساله، انقدر بی‌ادب و بی‌نزاکت هستن که از نظراتشون در این صفحه، دُرّ و گهر، تراوش می‌کنه!
    ثانیا گیرم پدرت فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل! کورش واسه ۲۵۰۰ سال پیش بود، شما که وارثانش هستید چرا این همه بی‌فرهنگی در کشور موج میزنه؟! فقط یه سر به طبیعت‌ها بزنید و زباله‌های رهاشده در طبیعت رو ببینید کفایت میکنه، چیزهای دیگر بماند!

    پاسخ

    این وضعیتی ک شما براش تاسف میخوری محصول فضایلی است که از زمان تصرف ایران توسط مسلمانان برای این ملت مونده. وگرنه خداروچه دیدی شاید اگر فضایل عصر هخامنشی مستقیم ب ما میرسید الان وضعیت این نبود. وضعیت فعلی رو هیچ رقمه نمیتونید ربط بدید ب فرهنگ باستانی ایرانی. بیشتر با فرهنگ اسلامی پیوستگی داره.

    پاسخ

    واقعاً جای تأسف داره ، سایت های مثل این هرچی نظر چاپلوسی کوروش هخامنشی و فحش به مسلمون ها باشه رو پخش می‌کنه و نظرات مخالف رو نه ، واقعاً دیکتاتور از اینا وجود نداره

    پاسخ

    درود بیکران اهورامزدا پاک خداوندگار یگانه بر ابر شاهنشاه تاریخ هستی کوروش بزرگ هخامنشی 🤲❤️❤️❤️❤️❤️❤️🦁🦅🦁👑😍😍😍😍😍😍

    پاسخ

    نخست اینکه ایشان کوروش بزرگ هخامنشی می‌باشد و واژگان پارسی برازنده ایشان می‌باشد ‼️ دوم آیا نقش برجسته ای از چهره ایشان موجود هست ؟که بر اساس اون چهره اهورایی ایشان ترسیم کرد ؟

    پاسخ

    زنده باد کوروش
    نمادواصالت هرایرانی
    خداپرست باشید نه عرب پرست
    دین تان باشد انسانیت

    پاسخ

    عزیزم چهره اش ذاتا همینطوری بوده ، ۲۵00 سال قبل که موتو ری نبوده.!!

    پاسخ

    خیلی ها هنوز سخته باور کنن کوروش کبیر را.
    در دو هزار سال دیگه ، یه عده ای میان از الان ما تعرف و تمجید خواهند کرد، و یه عده ای بلا نسبت سگ خواهند شد.نمیگن که الان نگاه کنی فقط یه ایران خوب مونده .
    آمریکا ابلیس بزرگ
    افغانستان ، گروه طالبان
    اسرائیل، گروه صهیونیستی
    عراق و ….، داعشی ها.
    قبل داعشی ها ، یزید و آب و اجداد ننگین او.
    هنوز بگم یا خر فهم شدن بعضی ها؟

    پاسخ

    نوشته های خیلی ها رو خوندم.خیلی ها دارن میسوزن که ما یکسره اسم کوروش را سر زبان خود دارم.
    کوروش اگر خوب نمی‌بود، تا الان صد باره با خاک یکسان میکردن‌.بعدشم توی قرآن و کتاب مقدس از کوروش کبیر یاد شده.بنام ذوالقرنین.
    پس زیادی زر نزنید.

    پاسخ

    به نظرت کوروش غیر واقعی هست؟

    پاسخ

    بجای دعواکردن ب عاقبت شومی ک در انتظارمون هست فکر کنید ..با همین فرمون ک آقایان دارن پیش میرن نامی از ایران و ایرانی باقی نمیمونه …افغانها هر روز دارن اضافه میشن باید برای این فکری کرد ..نام کوروش چ من مخالف باشم چ موافق ارزنده و بزرگ هست ..الان رو دریابیم

    پاسخ

    امریکا وملل می تونند مسسه . محیط مناسبی هم برای صاحب کهکشان اختصاص بده و رهبران کشور ها.. با صاحب کهکشان.. ملاقات داشته باشند اره اگر جمهوری کشورش نداد.. اره….. جانان کوروش صاحب کل کهکشان….. جانان…..

    پاسخ

    اکثر افرادی که به ایران باستان و کوروش نگرش های هیجانی دارند طوری که آن را پدر و شاه شاهان و …. میدانند دچار اختلالی به اسم HPD یا همان Histrionic personality disorder هستند و نیازمند پایش روانی و درمان.

    پاسخ

    یعنی همه دیوانه هستن و فقط تو عاقلی!

    پاسخ

    این همه الفاظ دُرّ و گهر بکار می‌برید، اونوقت خودتون رو از فرزندان و نوادگان کورش کبیر و وارث تمدن ۲۵۰۰ ساله ایرانی هم می‌دونید؟! من اگر جای کورش کبیر بودم، آقّ‌تون می‌کردم که دیگه هوس نکنید خودتون رو به من بچسبونید!😁

    پاسخ

    اولا این تصویر، بیشتر به هادی چوپان شبیهه تا کورش!
    ثانیا گیرم کورش پدر شما، گیرم پدرت فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟!!! اون تمدن ۲۵۰۰ ساله‌ای که میگید کجاست؟! هر شخص متمدنی، اول از همه به خودسازی می‌پردازه و ثانیا در قبال همنوعان خودش احساس مسئولیت میکنه. کجای ایران کنونی، این مدلیه؟! فقط منتظریم که یه قلندر بالاسرمون باشه تا کارمون رو درست انجام بدیم، همینکه نظارت ورداشته شد هر کاری دلمون بخواد انجام میدیم! این فرهنگ و تمدن نیست! بپذیریم که از انسانیت هم فاصله گرفتیم چه برسه به تمدن!

    پاسخ

    شکل آقای هادی چوپان هست، همشهری هم هستن، مرودشت،
    به نوشته و تایید اکثر مورخان این پادشاه بزرگ بدست ملکه ترک ها تومیریس سرش از بدنش جدا شده و بقتل رسیده، فیلم سینمایی هم به همین اسم ساخته شده

    پاسخ

    میشه لطفا ز..ر مفت نزنی حمیدرضا. هیچ مدرک درست و حسابی نیست که ثابت کنه کوروش کبیر شاه شاهان یه قهرمان واقعی نیست. چیزی که به مردم تحمیل شده عادل ترین مرد تاریخ نیست بلکه اسلام هست. نمیخوام یه دین ۲ میلیارد نفر توهین بکنم ولی اینو گفتم تا همینجوری و بی اطلاع حرف نزنی

    پاسخ

    خیلی از سخنانی که به من می‌چسبانند من نگفتم ،لطفا هرچیزی رو به من نچسبونین
    دوست دار شما کوروش

    پاسخ