coinex
راهنمای خرید تکراتو

هاوینگ لایت کوین چیست و چگونه تاثیر می‌گذارد؟

لایت کوین یا LTC یکی از اولین پروژه‌های ارز دیجیتالی بوده که پس از بیت کوین وارد بازار شد و بسیاری از نواقص این ارز دیجیتال را برطرف کرد. این ارز دیجیتال بر پایه یک شبکه تحت عنوان همین نام و توسط چارلی لی تاسیس شد. نحوه عملکرد این ارز دیجیتال تا حدود بسیار زیادی به بیت کوین شباهت داشت و از همین رو بسیاری از افراد با روند کاری آن آشنا بودند.

اما در کنار شباهت عملکرد آن به عملکرد بیت کوین، بسیاری از مشکلات بیت کوین مانند سرعت پایین را هم نداشت. هاوینگ لایت کوین در چند سال اخیر کاهش چشم گیری داشته که خود روی قیمت لایت کوین تاثیرگذار بوده است. در ادامه این بخش به صورت کامل توضیح داده شده که هاوینگ لایت کوین چیست و چه تاثیری روز قیمت آن می‌گذارد.

تاریخچه لایت کوین

این ارز دیجیتال کمی پس از ساخت بیت کوین تاسیس شد. موسس لایت کوین چارلی لی، یک قمارباز حرفه‌ای بود که اطلاعات بسیار زیادی در زمینه کوین‌های مختلف و ارزهای دیجیتالی داشت. او با بررسی نواقصی که در بیت کوین وجود داشت، سعی کرد تا یک ارز دیجیتال با عملکردی مشابه با بیت کوین اما با نواقصی بسیار کمتر تاسیس کند.

یکی از بارزترین مشکلاتی که بیت کوین داشت، سرعت پایین آن بود. لایت کوین این مشکل را برطرف کرد و با چهاربرابر کردن سرعت بلاک چین نسبت به سرعت بلاک چین بیت کوین، باعث شد تا سرعت شبکه هم به چهار برابر افزایش پیدا کند.

الگوی عملکرد لایت کوین الگوریتم اثبات کار است و شباهت زیادی با بیت کوین دارد؛ بنابراین کاربران با کمی دانش درباره ماینینگ و ارزهای دیجیتالی، می‌توانند به راحتی با کامپیوتر خود به ماینینگ لایت کوین بپردازند. سرعت بالای لایت کوین هم باعث می‌شود تا کارمزد تراکنش‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد و قیمت ارز دیجیتال افزایش پیدا کند. دلایل زیر برخی از مهم‌ترین مزایای لایت کوین هستند که باعث افزایش محبوبیت این ارز دیجیتال بین افراد شده است.

  • امکان پرداخت و نقل و انتقالات از هر نقطه جهان
  • محافظت از اطلاعات محرمانه کاربران در برابر حملات سایبری
  • امکان تایید تراکنش
  • کارمزد تراکنش لایت کوین نسبت به بیت کوین کمتر است
  • حذف شخص سوم و واسط از روند کاری و حفظ حریم شخصی کاربران

هاوینگ لایت کوین چیست و چگونه تاثیر می‌گذارد؟

هاوینگ لایت کوین چیست؟

ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و لایت کوین، ارزهایی ضد تورمی هستند. هاوینگ برای این ارزها به معنی نصف شدن پاداش استخراج ارزهای دیجیتال است. این کار به حفظ قیمت و ارزش ارزها در بازار جهانی کمک بسیاری می‌کند. بیت کوین و لایت کوین هر دو جزو ارزهایی هستند که هاوینگ داشته و هر چند سال یک بار، پاداشی که به ماینرها بابت استخراج این ارزهای دیجیتالی داده می‌شود نصف خواهد شد. در ادامه این بخش درباره هاوینگ لایت کوین و تاثیر آن بر روی قیمت این ارز دیجیتال توضیحات بیشتری ارائه شده است.

همان طور که اشاره کردیم، لایت کوین هم مانند بیت کوین، هر چند سال یکبار هاوینگ دارد. یعنی میزان پاداشی که برای ماینرها در برابر استخراج این ارزها در نظر گرفته شده است به نصف می‌رسد. این مدت عدد ثابت رسمی ندارد، اما به طور معمول هر ۴ سال یک بار انجام می‌شود. شاید به نظر برسد که در این صورت ماینرها ضرر خواهند کرد.

اما در حقیقت اینگونه نخواهد شد. این سیاست و در کل هاوینگ لایت کوین، برای این است که از کاهش ارزش آن جلوگیری شود. با نصف شدن هاوینگ لایت کوین، میزان استخراج و عرضه این ارز دیجیتال هم پایین می‌آید. در نتیجه قیمت آن در بازار افزایش یافته و ماینرها ارزهایی با قیمت بیشتر در دست خواهند داشت.

هاوینگ لایت کوین چیست و چگونه تاثیر می‌گذارد؟

هاوینگ یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا لایت کوین، تاثیر مستقیمی روی قیمت آن خواهد داشت. به طور معمول هرگاه که نزدیک فصل هاوینگ لایت کوین می‌شویم، قمیت‌های این ارز دیجیتال دستخوش تغییر شده و با نوسانات بسیاری مواجه می‌شوند. تاکنون لایت کوین ۲ هاوینگ در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ داشته است. بررسی این هاوینگ‌ها می‌تواند به تخمین رشد یا کاهش قیمت ارز دیجیتال کمک بسیاری کند. در سال ۲۰۱۵ اولین هاوینگ لایت کوین صورت گرفت.

پیش از شروع این هاوینگ، قیمت لایت کوین با افزایش چشمگیری مواجه شد و پس از آن برای مدتی طولانی ثابت ماند. هاوینگ این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ هم الگوی یکسانی داشت. یعنی قبل از شروع هاوینگ قیمت افزایش داشت و پس از آن برای مدتی طولانی ثابت ماند. هاوینگ بعدی لایت کوین طبق الگویی که مشاهده شده است در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

تاثیر هاوینگ لایت کوین روی قیمت آن

کمی پیش فهمیدیم که هاوینگ لایت کوین روی قیمت آن تاثیر بسیاری خواهد داشت. در چند ماه قبل از شروع هاوینگ لایت کوین، میزان خرید آن بیشتر شده و در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. سپس برای مدتی این ارز قیمت ثابتی خواهد داشت و در ماه‌های بعد با کاهش قیمت ارز دیجیتال مواجه خواهیم شد. البته لازم به ذکر است که قیمت لایت کوین حتی در ماه‌های بعدی و با کاهش قیمت هم باز از قیمت پیش از شروع روند هاوینگ لایت کوین بیشتر خواهد بود.

انتظار می‌رود که هاوینگ بعدی یعنی هاوینگ ۲۰۲۳ لایت کوین، در دوم آگوست سال ۲۰۲۳ صورت بگیرد. پاداش استخراج این ارز که اکنون ۱۲.۵ LTC است، در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۲۳ به ۶ LTC کاهش پیدا می‌کند. همان طور که مشاهده می‌کنید هاوینگ در این تاریخ صورت گرفته و کارمزد به نصف یا کمتر کاهش پیدا می‌کند. در ماه‌های قبل از آگوست فعالیت‌های شبکه لایت کوین افزایش بسیار زیادی خواهد داشت و قیمت این ارز دیجیتال به شدت افزایش پیدا کرده و به اوج خود در سال ۲۰۲۳ می‌رسد.

بیشتر افرادی که قصد سرمایه‌گذاری با ارزهای دیجیتال را دارند، با مطالعه الگوریتم هاوینگ این ارزهای دیجیتال زمان خرید و فروش ارزهای خود را تعیین می‌کنند.

کلام آخر

همان طور که در این مطلب مشاهده کردید، هاوینگ لایت کوین تاثیر مستقیم و بسیار زیادی روی قیمت این ارز در بازار دیجیتال می‌گذارد. در صورتی که کارمزد استخراج این رمز ارز ثابت بماند و هیچ تغییری نداشته باشد، قیمت و ارزش آن در بازار رفته رفته کاهش پیدا می‌کند. در صورتی که قصد دارید تا وارد بازار سرمایه‌گذاری ارزهای آنلاین شوید، می‌توانید با مطالعه الگوهای هاوینگ آن مانند هاوینگ لایت کوین، بهترین زمان خرید و فروش را پیدا کنید. پس از آن میتوانید از صرافی آبان‌تتر که یکی از قدیمی‌ترین و معتبر‌‌ترین صرافی های داخلی است برای ادامه مراحل مبادله یا خرید و فروش استفاده کنید.  از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاس گزاریم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر