coinex
راهنمای خرید تکراتو

رنگ چشم چطور تعیین می‌شود؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ چشم چطور تعیین می‌شود؟ اما این مسئله به سادگی گفتنش نیست زیرا رازهای بسیار نهفته‌ای در رنگ چشم‌های ما نهفته است.

شاید بارها برای همه سؤال شده باشد که رنگ چشم چگونه تولید و تعیین می‌شود؟ باید بدانید که اصولاً در حالت کلی نحوه تعیین رنگ چشم رازهای بسیاری دارد و کلیدهای نهفته‌ای در آن وجود دارد.

اما چیزی که دانشمندان تاکنون به آن دست یافته‌اند این است که کلید رنگ چشم‌های ما در عنبیه چشم قرار دارد و این عضو چشم با تولید ملانین یا رنگدانه‌ها می‌تواند رنگ چشم‌های ما را تعیین کند. اما این تمام ماجرا نیست، در ادامه نوشتار با تکراتو همراه باشبد.

بیشتر بخوانید: هشدار دانشمندان در خصوص رکوردشکنی دمای زمین طی 5 سال آینده

فرایند تولید و تعیین رنگ چشم چگونه است؟

اگر بخواهیم رنگ خاکستری را که به طور سنتی زیرمجموعه رنگ آبی قرار می‌گیرد در یک دسته جدا قرار دهیم، این رنگ در صدر فهرست نادرترین رنگ‌های چشم قرار می‌گیرد.

شاید بعضی از شما از خود بپرسید پس رنگ مشکی در کجای این فهرست قرار دارد؟ در واقع باید گفت برخلاف شعرها و قصیده‌های گاه عاشقانه‌ای که برای چشم سیاه سروده شده است، چشمی به این رنگ وجود ندارد. بلکه آنها یا فقط قهوه‌ای تیره هستند یا مردمک بزرگی دارند که باعث می‌شود سیاه به نظر برسند.

شاید اگر استانداردهای رنگ چشم انسان را در نظر نگیریم، رنگ چشم افراد دارای بیماری ژنتیکی آلبینیسم در صدر این فهرست قرار بگیرد. از هر ۲۰ هزار نفر یک نفر به بیماری آلبینیسم مبتلاست، گاهی چشم افراد مبتلا به این بیماری قرمز، صورتی یا بنفش به نظر می‌رسد. در افراد مبتلا به آلبینیسم مقادیر ملانین در پوست، مو و چشم بسیار اندک است.

فرایند تولید و تعیین رنگ چشم چگونه است؟

در حقیقت عنبیه این افراد رنگدانه قرمز، صورتی یا بنفش ندارد بلکه به دلیل عنبیه شفاف، رگ‌های خونی داخل چشم نمایان می‌شود و بر رنگ آن تاثیر می‌گذارند. این افراد اغلب مشکلات بینایی جدی دارند.

چه چیزی رنگ چشم انسان را تعیین می‌کند؟

رنگ چشم تحت تأثیر تولید ملانین یا رنگدانه‌ها در عنبیه شما است. هرچقدر میزان ملانین در چشم شما بیشتر باشد رنگ چشم شما تیره‌تر خواهد بود.

انواع مختلفی از ملانین رنگ چشم انسان را تعیین می‌کند. یوملانین یک رنگدانه سیاه قهوه‌ای است که مسئول تیره شدن چشم‌ها، مو و پوست است. فئوملانین یک رنگدانه زرد و قرمز است که باعث ایجاد چشم‌های سبز یا کهربایی، موهای قرمز و کک و مک می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که ژنتیک رنگ چشم پیچیده‌تر از آن چیزی است که در گذشته تصور می‌شد. به عنوان مثال، دو نفر با چشمان قهوه‌ای می‌توانند فرزندی با چشمان روشن داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فرایند تولید و تعیین رنگ چشم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر