coinex
راهنمای خرید تکراتو

خالق توییتر اصالت شبکه اجتماعی تردز را زیرسوال برد

اصالت شبکه اجتماعی تردز توسط خالق توییتر زیرسؤال برده شد. اما خود جک دورسی نیز مورد این اتهام خواهد بود زیرا شبکه اجتماعی کپی توییتر او نیز در راه است.

جک دورسی بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک، دراظهارنظری جدید اصالت شبکه اجتماعی تردز را زیر سؤال برد. دورسی معتقد است که شرکت‌های تکنولوژی تمامی تمرکز خود را معطوف بر کپی‌برداری از توییتر کرده و نسخه‌های خود را یکی‌یکی بیرون می‌دهند. با نگاهی به اینستاگرام تردز می‌توان دریافت که اکثر بخش‌های این شبکه اجتماعی جدید واقعاً از روی توییتر الهام گرفته شده است.

البته ظاهراً خود جک دورسی نیز یادش رفته که در شرف انتشار عمومی شبکه اجتماعی “بلو اسکای” است؛ شبکه اجتماعی که برگرفته از توییتر با تم آبی‌رنگ است و هم‌اکنون در حالت پیش‌نمایش اقرار دارد و نسخه بتای آن برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: شکایت ایلان ماسک از مسببان معامله توییتر ؛ ماجرای 90 میلیون دلار پول دستی چیست؟

اصالت شبکه اجتماعی تردز توسط جک دورسی زیر سؤال رفت

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر، دوباره به انتقاد از شبکه اجتماعی جدید متا موسوم به اینستاگرام تردز پرداخته و از عدم نوآوری توسط این شرکت گلایه کرده است. او می‌گوید مردم انتظارات سطح بالایی از پیشرفت فناوری دارند، اما در عوض نسخه‌های کپی یک پلتفرم دیگر را دریافت می‌کنند.

متا پنجشنبه هفته پیش اپلیکیشن اینستاگرام تردز را عرضه کرد. حالا «اندی الن»، مدیرعامل شرکت Not Boring، در توییتی با انتشار تصویر رقبای توییتر ازجمله تردز که شباهت زیادی به یکدیگر دارند، نوشت گویی فرصت بازتعریف شبکه‌های اجتماعی را از دست داده‌ایم. جک دورسی نیز در پاسخ به او اعلام کرد:

«ما خودروی پرنده می‌خواستیم، اما درعوض 7 نسخه کپی از توییتر نصیبمان شد.»

اصالت شبکه اجتماعی تردز توسط جک دورسی زیر سؤال رفت

در تصویری که در توییت اول منتشر شده است، می‌توان توییتر، تردز، ماستودون و بلو اسکای را مشاهده کرد؛ اما تفاوت محسوسی بین این پلتفرم‌ها دیده نمی‌شود. یکی از کاربران در پاسخ به جک دورسی مدعی شد که خود او دو تا از همین 7 کپی توییتر را ساخته است. دورسی پاسخ داد: «نه؛ بلو اسکای و نوستر پروتکل‌هایی هستند که توییتر می‌تواند روی آن‌ها توسعه یابد. این‌ها می‌توانند برخی محدودیت‌ها و مشکلات را برطرف کنند. هدفشان رقابت نیست.»

او همچنین در پاسخ به یک کاربر دیگر که به توسعه بلو اسکای توسط دورسی ایراد گرفته بود، دوباره تأکید کرد:

«[بلو اسکای] پروتکلی است که هرکسی می‌تواند سرویس خود را روی آن توسعه دهد. [بلو اسکای] کپی نیست.»

ایلان ماسک، مالک فعلی توییتر نیز با یک ایموجی خنده به توییت دورسی واکنش نشان داد. این دو نفر در روزهای گذشته نیز نسبت به سیاست‌های حریم خصوصی اطلاعات کاربران در تردز واکنش نشان داده و از رقیب خود انتقاد کرده بودند.

وکیل ماسک همچنین به‌تازگی در نامه‌ای حقوقی به مارک زاکربرگ از این شرکت خواست تا به سوءاستفاده از اسرار توییتر پایان دهد و دست از کپی‌کاری بردارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ زیر سؤال بردن اصالت شبکه اجتماعی تردز توسط جک دورسی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر