;
coinex

ورود مخابرات به پروژه فیبر نوری با فشار رگولاتوری و وزارت ارتباطات!

ورود مخابرات به پروژه فیبر نوری با فشار رگولاتوری و وزارت ارتباطات قطعی شد. مخابرات تا دو سال دیگر 7 میلیون پوشش فیبر نوری ایجاد خواهد کرد.

با فشارهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات، ورود مخابرات به پروژه فیبر نوری قطعی شد تا این شرکت نیز از مجموع 20 میلیون پوشش فیبر نوری اعلام شده توسط وزارت ارتباطات سهمی 7 میلیون داشته باشد. گفتنی‌ست که این پروژه سال 1404 به بهره‌برداری می‌رسد و بوسیله آن کاربران از اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات به دنبال نوعی توافق با مخابرات است!

ورود مخابرات به پروژه فیبر نوری با فشار رگولاتوری و وزارت ارتباطات!

براساس شنیده‌ها در دور جدید مذاکرات میان مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات، این شرکت پذیرفته است در پروژه توسعه فیبرنوری وزارت ارتباطات مشارکت کند. پیش از این سهم ۷ میلیون پوشش برای مخابرات و همراه اول در نظر گرفته شده بود.

هفته گذشته (۱۳ تیر) نامه رگولاتوری به شرکت مخابرات ایران منتشر شد که در آن عنوان شده بود با تقاضای مخابرات برای تمدید پروانه فعالیتش مخالفت شده است. در این نامه موارد متعددی برای مخالفت ذکر شده بود. یک روز بعد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت، مخابرات را متهم کرد تعهدات خود را انجام نداده است. او به‌طور مشخص به مشکلات زیرساختی اشاره کرد.

ورود مخابرات به پروژه فیبر نوری با فشار رگولاتوری و وزارت ارتباطات!

یک روز پس از این سخنان وزیر، در مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران، رئیس هیات مدیره مخابرات اعلام کرد در روزهای ابتدایی هفته جاری، جلسه‌ای با وزیر ارتباطات برای بر طرف کردن اختلاف نظرها خواهند داشت و نماینده دولت در مجمع مخابرات نیز نامه رگولاتوری را تنها برای اعلام هشدار، خواند. اکنون شنیده می‌شود در مذاکرات میان مخابرات و وزارت ارتباطات، این شرکت سهم خود در توسعه فیبرنوری را پذیرفته است.

سال گذشته رگولاتوری مصوبه ۳۳۶ خود را به‌منظور تامین نظر اپراتورها اصلاح کرد. این مصوبه، اصول حاکم بر پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را تعیین کرده است. براساس این پروانه، اپراتورها می‌توانند با یک پروانه کامل در حوزه ثابت و همراه فعالیت داشته باشند. هرچند بخش عمده پروانه UNSP به ایرانسل مربوط می‌شود؛ اما پذیرش آن، به معنی حضور در پروژه توسعه فیبرنوری است. اکنون به نظر می‌رسد شرکت مخابرات ایران نیز چنین پروانه‌ای دریافت خواهد کرد.

براساس مصوبه دولت، اپراتورهایی که وارد پروژه توسعه فیبرنوری شوند، می‌توانند ۸ درصد از درآمدهای خود که به‌عنوان حق‌السهم به‌دولت می‌پردازند را صرف توسعه فیبرنوری کنند.

طرحی که وزارت ارتباطات برای توسعه فیبرنوری (FTTH) دارد، ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری تا سال ۱۴۰۴ را ترسیم کرده است که سهم مخابرات از این پوشش، ۷ میلیون اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ورود مخابرات به پروژه فیبر نوری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر