coinex
راهنمای خرید تکراتو

سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری با تصویب شورای پول و اعتبار افزایش یافت

بنا به تصمیم و تصویب شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری برای هر شخص حقیقی و حقوقی در راستای تنوع‌بخشی به تسهیلات افزایش یافت.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، شورای پول و اعتبار در جریان یک‌هزار و سیصد و شصت و هشتمین جلسه خود در راستای کمک به تجهیز منابع قرض الحسنه و تنوع بخشی به تسهیلات قابل پرداخت توسط شبکه بانکی برای نیازهای ضروری و ترویج فرهنگ سپرده‌گذاری از طرف اقشار مختلف جامعه سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری با سپرده‌گذاری را برای اشخاص حقیقی تا سه میلیارد ریال افزایش داد.

بیشتر بخوانید: پرداخت وام 500 میلیونی بازگشت به روستا [+شرایط]

افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری

شورای پول و اعتبار در جلسه عصر روز گذشته در راستای تسهیل گری در شرایط اخذ تسهیلات توسط شرکت‌های دارویی از شبکه بانکی و تامین نقدینگی لازم برای این شرکت‌ها را تصویب کرد تا سقف اعتباری مقرر در آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان به 40 درصد سرمایه پایه بانک‌ها افزایش پیدا کند. همچنین پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها محدودیت‌های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک‌های عامل مستثنی شد.

سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری

همچنین این شورا جهت تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های دارویی ناشی از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها سقف تسهیلات و تعهدات برای صنایع دارویی را از 90 درصد به 200 درصد فروش سال پیش رساند.

مطابق با این مصوبه، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سپرده‌گذاری نزد بانک عامل هم مبلغ 500 میلیون ریال عنوان شد. همچنین مبلغ سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های حقوقی با سپرده‌گذاری جهت تامین مالی کسب و کارهای خرد و دانش بنیان نیز به مبلغ 7.5 میلیارد ریال رسید. لازم به ذکر است مدت بازپرداخت این تسهیلات مطابق با درخواست متقاضی حداکثر 60 ماهه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر