coinex
راهنمای خرید تکراتو

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد؛ خطری بیخ گوش اپل

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مبتنی‌بر هوش مصنوعی رونمایی شد. این تراشه پرقدرت، رقیب اصلی پردازنده A17 Pro خواهد بود که گفته شده حتی از تراشه اپل نیز بهتر است.

پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عجین شده با تکنولوژی هوش مصنوعی معرفی شد. بالاخره کوالکام بهترین پردازنده موبایلی حال حاضر جهان را معرفی کرد که قطعاً حریفی بسیار سرسخت برای تراشه A17 Pro اپل خواهد بود. این تراشه قدرتمند در رویداد اختصاصی کوالکام موسوم به Snapdragon Summit 2023 که شب گذشته برگزار شد، معرفی شده است.

از جمله ویژگی‌های بارز این چیپ همه‌فن‌حریف می‌توان به بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، عملکرد بسیار قوی در بخش چندهسته‌ای و چینش جدید ۲+۵+۱ برای هسته‌های پردازشی اشاره کرد. در ادامه نوشته با معرفی کامل این تراشه قدرتمند همراه ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی شد

کوالکام در جریان رویداد سالانه Snapdragon Summit از جدیدترین تراشه پرچمدار خود با نام اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد. این تراشه، هوش مصنوعی مولد را به گوشی‌های اندرویدی می‌آورد و موتور هوش مصنوعی آن از مدل‌های هوش مصنوعی مولد Multi-Modal پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ سریع‌ترین سیستم استیبل دیفیوژن را دارد و می‌تواند زیر یک ثانیه، عکس بسازد.

این تراشه، هوش مصنوعی مولد را روی خود دستگاه اجرا می‌کند، بنابراین امنیت بالایی دارد. این چیپ پرچمدار همچنین از یک دستیار هوش مصنوعی مبتنی بر مدل یادگیری Llama 2 متا بهره می‌برد که می‌تواند به‌طور امن از فعالیت‌های مورد علاقه، مکان و موارد دیگر برای ارائه پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده استفاده کند.

به گفته کوالکام، Sensing Hub عملکرد هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸ نسل ۳‌ را نسبت به نسل قبلی‌اش تا 3.5 برابر افزایش می‌دهد.

پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی شد

مشخصات تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3

اسنپدراگون 8 نسل 3 با بهبودهای چشمگیری نسبت به نسل قبلی‌اش از راه رسیده است. این تراشه نسبت به نسل قبلی‌اش 30 درصد سریع‌تر است و 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. درون این چیپ از 8 هسته پردازشی استفاده شده که شامل یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.3 گیگاهرتز، 5 هسته قدرتمند با فرکانس 3.2 گیگاهرتز و دو هسته کم‌مصرف با فرکانس 2.3 گیگاهرتز می‌شود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از رم LPDDR5x با حداکثر فرکانس 4800 مگاهرتز و حداکثر ظرفیت 24 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این تراشه پرچمدار همچنین قادر به پشتیبانی از وای‌فای 7 است و به مودم X75 5G مجهز شده است.

پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی شد

کوالکام در این تراشه تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی داشته است. در این چیپ از موتور هوش مصنوعی با پشتیبانی از مدل‌های هوش مصنوعی مولد Multi-Modal و مدل‌های زبانی بزرگ برای تشخیص گفتار استفاده شده است. این تراشه می‌تواند برای پاسخ سریع به دستیار هوش مصنوعی، 20 توکن در ثانیه اجرا کند. کوالکام می‌گوید اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای سریع‌ترین سیستم استیبل دیفیوژن است که می‌تواند در کسری از ثانیه، عکس بسازد.

هوش مصنوعی توانایی‌های این تراشه در زمینه دوربین را هم بهبود داده است. فناوری Semantic Segmentation شفافیت و جزئیات تصاویر را در لحظه افزایش می‌دهد. ویژگی Night Vision هم ویدیوها را در شرایط نوری ضعیف، روشن می‌کند.

پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی شد

پردازشگر گرافیکی مورد استفاده در اسنپدراگون 8 نسل 3 تا 25 درصد سریع‌تر و 25 درصد کم‌مصرف‌تر از نسل قبلی است و در زمین رهگیری پرتو هم 40 درصد قدرتمندتر شده است. تراشه پرچمدار کوالکام همچنین از اجرای بازی‌ها با سرعت 240 فریم بر ثانیه در نمایشگرهای 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند. موتور آدرنو فریم موشن 2.0 می‌تواند فریم‌ها را روان‌تر کند. همچنین با پشتیبانی از Unreal Engine 5.2 روبه‌رو هستیم.

به گفته کوالکام، دستگاه‌های مجهز به Snapdragon 8 Gen 3 طی هفته‌های آینده از راه می‌رسند. کوالکام با شرکت‌هایی مانند ایسوس، آنر، وان پلاس، شیائومی و سونی برای آوردن این تراشه به دنیای موبایل همکاری می‌کند. سری شیائومی 14 اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود که پنجشنبه همین هفته معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر