coinex
راهنمای خرید تکراتو

جزئیاتی از تنظیمات دوربین گلکسی S24 Ultra فاش شد؛ سنسور 200MP کاملا متفاوت در راه است

در فاصله حدود 100 روز تا رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S24 ، بعضی از تنظیمات دوربین گلکسی S24 Ultra و تکنولوژی‌های جذاب این گوشی فاش شده‌اند.

حدود سه ماه تا رونمایی از سری گلکسی S24 فاصله داریم اما تا امروز برخی از مشخصات گوشی‌های این سری فاش شده‌اند. مثل همیشه، دوربین گلکسی S24 Ultra نسبت به دوربین سایر گوشی‌های این سری پیشرفته‌تر است و حالا همه کاربران مشتاقانه منتظر رونمایی از این گوشی هستند؛ به خصوص کاربرانی که برای کیفیت دوربین گوشی خودشان اهمیت زیادی قائل‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دوربین گلکسی S24 Ultra

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات، گلکسی S24 اولترا مجهز به یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی است که با آنچه در گلکسی S22 اولترا و گلکسی S23 اولترا دیده بودیم، تفاوت دارد. حسگر این دوربین یعنی HP2SX ایزوسل (با پیکسل‌های 0.6 میکرومتری) نسبت به گذشته کمی بهتر است.

دوربین گلکسی S24 Ultra
تکنولوژی جدید دوربین گلکسی S24 Ultra

این گوشی یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی (IMX564 سونی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری)، یک دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی (IMX754+ سونی با پیکسل‌های 1.12 میکرومتری) با زوم نوری 3 برابری و یک دوربین تله فوتوی 50 مگاپیکسلی (IMX854 سونی با پیکسل‌های 0.7 میکرومتری) با قابلیت زوم نوری 5x هم دارد.

ظاهراً دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی ، قابلیت زوم نوری 10 برابری را که کاربران سامسونگ علاقه زیادی به آن داشتند، ندارد. باید دید که سامسونگ تا چه حد می‌تواند دوربین تله فوتوی 50 مگاپیکسلی این گوشی را که قدرت زوم اپتیکال 5 برابری دارد، بهینه‌سازی کند تا امکان زوم اپتیکال باکیفیت 10 برابری با این گوشی فراهم شود. این گوشی یک مکانیزم فوکوس خودکار لیزری هم برای فوکوس دقیق‌تر در نور کم و از فاصله نزدیک دارد.

شرکت سامسونگ، پیش از این از تکنولوژی دوربین Zoom Anyplace رونمایی کرده بود که انتظار می‌رود این فناوری در گلکسی S24 اولترا پیاده‌سازی شود. این تکنولوژی جدید، امکان ضبط ویدیوهای 4K را همزمان با ضبط نمای زوم شده از قاب تصویر با رزولوشن 4K فراهم می‌کند. این یعنی می‌توانید یک ویدیوی 4K از صحنه مورد نظر ضبط کنید و همزمان یک ویدیوی دیگر هم با نمای زوم شده از همان صحنه داشته باشید.

قابلیت بعدی، دوربین گلکسی S24 Ultra فناوری E2E AI Remosaic است که برای پردازش تصویر از الگوریتم جدید سامسونگ استفاده می‌کند. استفاده از این الگوریتم، باعث کاهش مدت زمان لازم برای ضبط تصاویری با رزولوشن 200 مگاپیکسل خواهد شد. در گلکسی S23 اولترا، ضبط تصویر 200 مگاپیکسلی یک یا دو ثانیه زمان می‌برد؛ این یعنی با این گوشی نمی‌توانستید از اشیایی با سرعت بالا عکس‌هایی با رزولوشن بالا ثبت کنید. اما با قابلیت E2E AI Remosaic که در دوربین گلکسی S24 Ultra وجود دارد، زمان ثبت چنین تصاویری به نصف کاهش پیدا می‌کند در نتیجه می‌توانید در شرایط و سناریوهای بیشتری عکس‌هایی با رزولوشن بالا بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکانات دوربین گلکسی S24 Ultra چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر