coinex
راهنمای خرید تکراتو

دستیار هوش مصنوعی جدید ماسک با نام چت بات گروک (grok) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ظاهرا ایلان ماسک این مدت بیکار ننشسته و شرکت xAI او از چت‌بات جدیدی به نام چت بات گروک رونمایی کرده که از مدل GPT 3.5 نیز بهتر عمل می‌کند.

دستیار هوش مصنوعی ایلان ماسک با نام چت بات Grok به طور رسمی معرفی شد. این ابزار با الهام از داستان Hitchhiker’s Guide to the Galaxy طراحی شده است و توانایی پاسخگویی به تقریباً هر سؤالی را با هوشمندی، شوخ‌طبعی و اندکی سرکشی دارد. Grok به‌زودی در اختیار کاربران اشتراک پریمیوم پلاس شبکه اجتماعی ایکس قرار خواهد گرفت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


چت بات گروک ، مدل جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک

طبق توضیحات در وب‌سایت xAI، Grok به‌صورت آنی به آخرین اخبار جهان دسترسی دارد زیرا مستقیماً به پلتفرم ایکس متصل شده است. این ابزار قادر است به سؤالاتی که سایر چت‌بات‌های هوش مصنوعی قادر به پاسخ آن‌ها نیستند، پاسخ دهد.

شرکت xAI اعلام کرده است که Grok با دو ماه آموزش تولید شده است و هنوز در مراحل ابتدایی نسخه بتا قرار دارد. این هوش مصنوعی از موتور Grok-1، که یک مدل زبانی بزرگ است و در چهار ماه گذشته توسعه یافته است، استفاده می‌کند.

در مورد ویژگی های چت بات گروک باید بگوییم که بر اساس اعلام شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک، پس از اعلام راه‌اندازی xAI، نمونه اولیه یک مدل زبانی بزرگ با نام Grok-0 با 33 میلیارد پارامتر آموزش داده شد. این مدل قادر به ارائه عملکرد مشابه با نصف پارامترهای مدل LLaMA 2 بود. سپس Grok-1 به‌وجود آمد و در بسیاری از بنچمارک‌ها قوی‌تر از رقبایی مانند GPT-3.5 بود. نتایج عملکرد این هوش مصنوعی در آزمون ملی ریاضی دبیرستان‌های مجارستان نیز نشان می‌دهد که Grok-1 قوی‌تر از GPT-3.5 و Claude 2 است.

چت بات گروک

xAI تأکید دارد که همانند سایر مدل‌های زبانی بزرگ، Grok ممکن است اطلاعات نادرست یا متناقض تولید کند. با این حال، این شرکت درباره مسیر پیشرفت خود در آینده نیز صحبت کرده است و قابلیت‌های Grok در زمینه درک مطلب و استخراج اطلاعات بهبود خواهد یافت تا در صورت لزوم به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کند. همچنین شرکت ایلان ماسک بیان کرده است که هوش مصنوعی آن‌ها همواره به دنبال دریافت بازخورد و بهبود خود خواهد بود تا تجربه بهتری را برای کاربران ارائه کند.

در حال حاضر، Grok فقط برای گروه محدودی از کاربران در ایالات متحده در دسترس است تا فاز بتا را تجربه کنند. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این لینک به فهرست انتظار برای آزمایش این هوش مصنوعی بپیوندند. پس از خروج Grok از فاز بتا، کاربران پریمیوم پلاس ایکس اولین کسانی هستند که به این ابزار قدرتمند دسترسی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد چت بات گروک چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر