coinex
راهنمای خرید تکراتو

اولین قانون نوشته شده توسط هوش مصنوعی ChatGPT تصویب شد

به گزارش آسوشیتدپرس، یک فرمان آزمایشی که توسط هوش مصنوعی ChatGPT نوشته شده بود در ماه اکتبر در شهر جنوبی “پورتو آلگره” به تصویب رسیده است. این موضوع انتقاداتی در مورد نقش هوش مصنوعی در سیاست‌گذاری عمومی به همراه داشت.

ظهور ChatGPT به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی جهانی به تازگی موجب ایجاد یک بحث و رقابت شده است. این نرم‌افزار که تازه‌ترین گام در فناوری توسعه یافته است و به تازگی یک سالگی خود را جشن گرفته، مورد توجه بسیاری از صنایع نیز قرار گرفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تصویب قانونی به کمک هوش مصنوعی ChatGPT

اما بر اساس اخبار منتشر شده ChatGPT این بار قانون وضع کرده است. روزاریو به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت که او از یک چت بات به نام ChatGPT خواسته تا برای تعویض کنتورهای آبی که سرقت می‌شوند راهکاری ارائه کند. جالب این است که روزیاتو پس از ارائه این راهکار توسط چت چی پی تی، آن را بدون اینکه نامی از این هوش مصنوعی ببرد به همکارانش نشان داد و 36 نفر از اعضای شورای شهر هم آن را تصویب کردند.

روزاریو دراین خصوص گفت: «اگر از قبل به آنها فاش کرده بودم، مطمئنا این طرح حتی به رای گذاشته نمی‌شد.» به گفته روزاریو او برای وضع این قانون تنها یک درخواست 49 کلمه‌ای به ChatGPT داده و این فناوری توانسته در کسری از ثانیه پیش‌نویس کاملی ارائه کرده است.

تصویب قانونی به کمک هوش مصنوعی ChatGPT  
تصویب قانونی به کمک هوش مصنوعی ChatGPT

وی دراینباره گفت: « متقاعد شده‌ام که بشریت یک انقلاب تکنولوژیک جدید را تجربه خواهد کرد. تمام ابزارهایی که ما به‌عنوان یک تمدن توسعه داده‌ایم، می‌توانند برای اهداف شر و خیر استفاده شوند. به همین دلیل باید نشان دهیم که چگونه می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.»

برخی از متخصصین بر این باورند که این ابزار می‌تواند یک ابزار امیدبخش و مثبت برای جامعه باشد ولی در عین حال، مشکلات و نگرانی هایی نیز به‌وجود آورده است. یکی از مشکلاتی که درباره این ابزار دیده شده است این است که مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی، اغلب ممکن است اطلاعات نادرستی را تولید کنند، یا به عبارت دیگر، در مواجهه با واقعیت های موجود، ممکن است به یک پدیده توهم یا ساختگی دچار شود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی تصویب قانونی به کمک هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها برای تکراتو بنویسید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر