coinex
راهنمای خرید تکراتو

قیمت معاینه فنی برتر خودروها اعلام شد

امروز در جلسه‌ای قیمت معاینه فنی برتر خودروها مشخص شد. می‌دانیم که تعرفه معاینه فنی در ایران 92 هزار تومان اصلی است؛ اما حالا مبلغی به این میزان افزوده شده است.

امروز در جلسه‌ای که بین کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تهران برگزار شد، قیمت معاینه فنی برتر خودروها که پیش‌تر فقط 92 هزار تومان ثابت بود، افزایش یافت. طبق این جلسه، بهای معاینه فنی خودروهای برتر با اضافه شدن 50 هزار تومان دیگر به نرخ اصلی، به 142 هزار توئمان رسید.

البته باید یدانید که نرخ معاینه فنی در برخی از مراکز معاینه فنی در تناقض با عدد 92 هزار تومان است و این مراکز بهایی بیشتر از بهای اصلی از مشتری دریافت می‌کردند. همچنین دریافت برگه معایته فنی برای خوردوهای دوگانه‌سوز، تعرفه بالاتری دارد و گاهاً تا 2 برابر نرخ خودروهای تک‌سوز هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی ؛ تلاش برای تعادل قیمت در بازار خودرو

قیمت معاینه فنی برتر خودروها افزایش یافت

امروز در جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تهران و با حضور شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران، نرخ معاینه فنی برتر خودروها تغییر و از 92 هزار تومان به 142 هزار تومان افزایش یافت.

شادی مالکی در این جلسه به اعلام آمار تعداد معاینه فنی در سال پرداخت و گفت: «سالانه 54 هزار معاینه فنی (ساعتی 16 خودرو) برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز معایته فنی مراجعه می‌کنند.» وی افزود:

در معاینه فنی عادی و در بخش اندازه‌گیری گازها خودرو ۳۰ ثانیه می‌ایستند اما در معاینه فنی برتر به جهت آزمایش‌های تکمیلی ۶ دقیقه زمان احتیاج است.

قیمت معاینه فنی برتر خودروها افزایش یافت

ظاهراً ابتدا با پیشنهاد مالکی، قرار بود مبلغ 28 هزار تومان به بهای اصلی معاینه فنی اضافه شود و نهایت مبلغ به 120 هزار تومان باشد.

این مبلغ نیز از دید احمد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مبلغی ناچیز به حساب می‌آید. طبق گفته وی: «باید مبلغی ثابت برای معاینه فنی درنظر گرفته شود تا سال آینده نیز بتوانیم آن را افزایش دهیم و بدین‌ترتیب مردم را به دریافت برگه معاینه فنی ترغیب کنیم.»

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود:

به نظر میسر هزینه تمام شده انجام شده معاینه فنی برتر به مراتب بیشتر از هزینه تمام شده معاینه فنی عادی است؛ لذا مبلغ ۵۰ هزار تومان منصفانه است، ارائه کالا یا خدماتی کمتر از ۵۰ هزار تومان چندان صحیح نیست، باید قیمت واقعی و معقول خدماتی که شهروندان آن را می‌پذیرند ارائه دهیم و باید سیاست‌های تشویقی در بخش‌های دیگر حمل و نقلی از جمله آرم ترافیک به گونه‌ای اعلام شود که مردم به سمت معاینه فنی برتر حرکت کنند.

در ادامه میثم مظفر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: «باید به سمت مطلوبیت بیشتر پیش برویم ‌و از نظر بنده افزایش ۲۸ هزار تومانی بهای معاینه فنی درست نیست و از نظر سیاست گذاری این کار اشتباه است.»

درنهایت با نظر اکثریت آراء، قیمت معاینه فنی با افزایش 50 هزار تومان، از 92 هزار به 142 هزار تومان رسید.

قیمت معاینه فنی برتر خودروها افزایش یافت

معینه فنی برتر خودرو چیست؟

در تست‌های آلایندگی معاینه فنی عادی، خودرو در دور موتور آرام تست می‌شود. معاینه فنی برتر از سال 1397 در تست‌های معاینه فنی اضافه شد و برعکس تست عادی، در دورهای موتور بالا «دور موتور 4000» خودرو تست خواهد شد. لازم به ذکر است که به همین علت، این نوع معاینه فنی فقط برای خودروهای انژکتوری انجام می‌شود.

همچنین توجه داشته باشید که برای هر خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کند، آزمون‌های لازم برای دریافت معاینه فنی برتر نیز بصورت خودکار انجام می‌شود. حال اگر این خودرو، موفق به پاس‌کردن آزمون‌های برتر شد، گواهی «معاینه فنی برتر» را نیز می‌گیرد. اما اگر در آزمون‌های برتر، موفق نبود اما توانست آزمون‌های عادی را با موفقیت پشت سر بگذارد، «معاینه فنی معمولی» به آن می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

باید در کشور ترتیبی اتخاذ شود که افراد بتوانند به راحتی خودرو خود را بعد از 5 سال تعویض کنند. چرا به جای امکان تعویض خودرو با بهای ناچیز، باید معاینه فنی از مالکان طلب شود؟

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر