coinex
راهنمای خرید تکراتو

کشف پروتئینی برای جلوگیری از پیری ؛ تلاش برای داشتن عمری جاودان

زندگی جاودان رویای دور بسیاری از انسان‌هاست. به تازگی محققین ژاپنی با کشف پروتئینی برای جلوگیری از پیری یک گام به تحقق این رویا را نزدیک‌تر شده‌اند.

زندگی ابدی یک از مسائلی است که انسان همیشه برای آن در تلاش بوده اکنون ژاپنی‌ها پروتئینی را کشف کردند که با جلوگیری از رشد سلول‌های زامبی که موجب پیری می‌شوند موجب افزایش طول عمر انسان‌ها می شوند.

با بیشتر شدن سن برخی از سلول‌ها بیشتر از آنچه باید عمر می‌کنند و نمی‌میرند بیشتر شدن تعداد این سلول‌ها موجب پیدایش زباله‌های سلولی می‌شوند که اصطلاحا به آنها زامبی گفته می‌شود. سلول‌های زامبی مشکلات متعددی از جمله آلزایمر، نارسایی قلبی و برخی از سرطان‌ها را ایجاد می‌کنند. اکنون پروتئین کشف شده توسط ژاپنی‌ها مانع از رشد این سلول‌ها خواهد شد.

پروتئین کشف شده توسط محققان ژاپنی که «اچ‌کی‌دی‌سی۱» نام گرفته است، برای جمع کردن میتوکندری‌های آسیب‌دیده و ترمیم لیزوزوم‌هایی که برای تجزیه و پاک‌سازی بخش‌های فرسوده سلولی مورد نیاز هستند، حیاتی است.

به هرحال چینی‌ها اعلام کرده‌اند که پروتئینی کشف شده از پیری جلوگیری کرده و موجب طول عمر انسان‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی کشف پروتئینی برای جلوگیری از پیری چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار علمی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر