;
coinex

بهترین بازی های پلی استیشن 2024 ؛ 26 عنوان جذاب برای PS4 و PS5

در این مطلب با پرطرفدارین و بهترین بازی های پلی استیشن 2024 در سبک‌های مختلف آشنا می‌شوید که می‌توانند شما را ساعت‌ها سرگرم کنند.

کنسول پلی استیشن 5 شرکت سونی حدود سه سال پیش معرفی شد؛ اما همچنان میلیون‌ها گیمر از PS4 استفاده می‌کنند و از دنیای بازی‌های زیبا و جذاب این کنسول لذت می‌برند. چون در این نسل از کنسول‌های سونی، شاهد رونمایی از برخی از بهترین عناوین دوران بودیم که داستان، گیم پلی و کاراکترهای خیره کننده‌ای داشتند. به همین دلیل در این مطلب شما را با بهترین بازی های پلی استیشن برای هر دو نسخه 4 و 5 این کنسول آشنا می‌کنیم.

فهرست بهترین بازی های پلی استیشن 2024 شامل بازی‌های متنوع از جمله بهترین بازی های داستانی و اکشن با صدها ساعت محتوا است. اما لازم به ذکر است که انتخاب بهترین بازی های پلی استیشن یک موضوع سلیقه‌ای است بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که تک تک عناوین این فهرست برای همه گیمرها جذاب باشند. با این وجود بازی‌های معرفی شده در این مطلب، جزء بهترین‌ها و پرطرفدارترین بازی‌های پلی استیشن هستند. پس با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


لیست بهترین بازی های پلی استیشن

سونی از سال 1994 با عرضه کنسول پلی استیشن، دنیای کنسول‌های بازی را تحت سلطه خودش گرفت اما حدود سال 2000 بود که این شرکت با رونمایی از پلی استیشن 2، گام بسیار بزرگی را در این زمینه برداشت.

بهترین بازی های پلی استیشن
بهترین بازی های پلی استیشن

از جمله بازی‌های بسیار موفق و طلایی این دوره می‌توان به خدای جنگ، شیطان هم می‌گرید، کینگدم هارتس و رچت و کلنک اشاره کرد که در آن زمان شاهد رونمایی از اولین نسخه آنها بودیم. در سال 2006 پلی استیشن 3 رونمایی شد که بازی‌هایی مثل آخرین بازمانده از ما را به همراه داشت.

پلی استیشن 4 در سال 2013 روانه بازار شد و سونی با بازی‌هایی مثل اسپایدار من، بلادبورن و هورایزن زیرو داون باز هم خوش درخشید. آخرین نسخه از پلی استیشن یعنی PS5 هم سال 2020 وارد بازار شد و علاوه بر تکرار بعضی از نسخه‌های قدیمی، در این نسخه شاهد رونمایی از بازی‌های جدید بودیم. در ادامه این مطلب، نگاهی به بهترین بازی های پلی استیشن داریم و بهترین عناوینی را که می‌توانید با کنسول‌های PS4 و PS5 اجرا کنید، به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1. FIFA 23

بهترین بازی های پلی استیشن

بازی‌های فیفا همیشه جزء پرطرفدارترین بازی‌های ورزشی بوده و در کالکشن همه علاقمندان به بازی‌های ورزشی جایگاه ویژه‌ای دارند. فیفا 23 هم از این شرایط مستثنی نیست. این بازی، آخرین بازی است که EA می‌تواند با این نام منتشر کند چون مجوز این شرکت برای استفاده از نام FIFA منقضی شده است. فیفا 23 آخرین فرصت EA برای بهره‌برداری از این نام بوده و به همین دلیل، شاهد تولید یک اثر ماندگار و فراموش نشدنی هستیم.

فیفا 23، یکی از بهترین بازی های PS4 و یکی از لذت بخش‌ترین بازی‌های فوتبال کنسول است که امکان کنترل دقیق و کامل توپ را فراهم کرده و صحنه‌هایی بسیار طبیعی و شبیه به بازی‌های واقعی دارد.

گیمرهایی که قبلاً تجربه این بازی را داشته‌اند، از تغییرات نسخه جدید این بازی لذت می‌برند و برای گیمرهای جدید هم حالت‌های زیادی برای لذت بردن از این بازی فوتبال که به واقعیت بسیار نزدیک است، وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

بهترین بازی های شوتر اندروید

2. Death Stranding

بهترین بازی های پلی استیشن

دث استرندینگ اولین بازی هیدئو کوجیما به عنوان یک طراح مستقل است. این بازی یک بازی ماجراجویی – اکشن است که خیلی از گیمرها آن را شبیه‌ساز پت پستچی می‌دانند. در این بازی، شما نقش شخصیتی به نام سم پورتر بریجز را دارید؛ پیک شجاعی که در دنیای آمریکای پس از آخرالزمانی، کالاهای مختلف را به مردم تحویل می‌دهد.

دث استرندینگ در اصل یک شبیه‌ساز راه یابی است که صبر و تحمل شما را محک می‌زند. در این بازی باید با تعداد زیادی جعبه و کالا، از کوه‌های پر پیچ و خم عبور کنید؛ کاری بسیار چالش برانگیز که شبیه آن را قبلاً کمتر دیده بودیم. در این بازی که یکی از بهترین بازی های پلی استیشن است، علاوه بر گیم پلی و داستانی متفاوت، با صحنه‌هایی بسیار زیبا از جمله کوه‌های پربرف و دشت‌های سرسبز روبرو می‌شوید و در عین حال، باید چالش‌های سختی را پشت سر بگذارید.

3. Doom Eternal

بهترین بازی های پلی استیشن

معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 2024 را با دوم اترنال ادامه می‌دهیم که یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 و 5 است. جدیدترین نسخه این بازی، یک شوتر هیجان انگیز و پرسرعت است که قطعاً برای طرفداران قدیمی و جدید این بازی جذابیت زیادی دارد.

در این بازی، باید در صحنه‌های مختلف با انواع هیولاها روبرو شده و مأموریت‌های چالش برانگیزی را پشت سربگذارید. ترک‌های هوی متال هم جذابیت خاصی به بازی داده‌اند. صحنه‌های کشتار دوم اترنال با جزئیات هیجان انگیزی طراحی شده‌اند که قطعاً نظر طرفداران بازی‌های ترسناک را به خود جلب می‌کنند. می‌توانید شخصیت بازی را به روش‌های مختلف ارتقاء دهید و همین قابلیت باعث شده که حتی گیمرهایی که قبلاً بازی را تکمیل کرده‌اند، باز هم برای اجرای مجدد بازی انگیزه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

4. Dreams

بهترین بازی های پلی استیشن

دریمز در اصل یک بازی نیست بلکه بیشتر یک پلتفرم ساخت و ساز است. این بازی که یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 و 4 است، نشان داده که بهترین بازی های پلی استیشن فقط برای بازی کردن نیستند و می‌توانند به شما برای نمایش خلاقیت خودتان، ایده بدهند.

با استفاده از دریمز، می‌توانید بازی‌های دلخواه‌تان را طراحی کنید. دریمز با مجموعه امکانات گسترده خودش به کاربران امکان می‌دهد که توسعه بازی را به روشی جذاب و سرگرم کننده انجام دهند و در عین حال، با این بازی شما به مجموعه‌ای از بازی‌های متنوع طراحی شده توسط کاربران خلاق دریمز دسترسی خواهید داشت.

این سبک طراحی باعث شده که در Dreams به مجموعه‌ای وسیع از ایده‌ها و تجربیات گیم پلی دسترسی داشته باشید. مجموعه ابزارهایی که در دریمز در اختیار شما قرار می‌گیرند، بسیار متنوع هستند و استفاده از آنها بسیار راحت است.

5. Marvel’s Spider-Man

بهترین بازی های پلی استیشن

در این نسخه از اسپایدر من که جزء بهترین بازی های هیرویی محسوب می‌شود، شما در قالب یکی از ابرقهرمانان محبوب مارول، ماجراجوهایی هیجان انگیز را در شهر نیویورک پشت سر خواهید گذاشت. این نسخه، اولین نسخه اسپایدر من از زمان PS2 است و روش کنترل اسپایدرمن در این نسخه بسیار جذاب است.

همانطور که انتظار می‌رود، در این بازی هم با جهش و پریدن از روی ساختمان‌های مختلف و روبرو شدن با دشمنان، ماجراهای جذاب زیادی را پشت سر خواهید گذاشت. این نسخه از اسپایدرمن یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 است که البته در حال حاضر نسخه PS5 این بازی هم روانه بازار شده به همراه اسپایدر من 2 که داستان جذاب و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های فکری آیفون

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

6. Persona 5 Royal

بهترین بازی های پلی استیشن

Persona 5 یکی دیگر از بهترین بازی های پلی استیشن 2024 است که در آن شما نقش دانش‌آموزی به نام جوکر را دارید که به تازگی به یک مدرسه جدید در توکیو نقل مکان کرده است. در طی سال تحصیلی، جوکر و بعضی از هم کلاسی‌های او شروع به بیدار کردن قدرت‌های خاصی می‌کنند که باعث تشکیل یک گروه جدید به نام دزدان فانتوم قلب‌ها می‌شود. این گروه، سفری هیجان انگیز را در سرزمینی اسرار آمیز به نام متاورس شروع کرده و بزرگ‌ترها را مجبور به تغییر دادن قلب و روحشان می‌کنند تا شهر را بازسازی کنند.

البته در این بازی، ماجراها و هیجان زیادی پیش روی شما قرار دارد که از اسپویل کردن آنها خودداری می‌کنیم. در واقع Persona 5 یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی کل دوران محسوب می‌شود چون یک بازی خوش سبک با بیشتر از 100 ساعت محتوا و ماجراهایی جذاب است. لازم به ذکر است که Persona 5 برای PS3 و PS4 منتشر شده است.

7. God of War: Ragnarok

بهترین بازی های پلی استیشن

از زمان رونمایی از بازی خدای جنگ در سال 2008 تا به امروز، این بازی توانسته با صحنه‌های مبارزه‌ای پر هیجان و داستان احساسی خودش بدون حتی یک بار کات کردن دوربین، که از نظر فنی دستاورد مهمی محسوب می‌شود، طرفداران بسیار زیادی را جذب کند.

خدای جنگ: رگناروک علاوه بر داشتن همه این ویژگی‌ها، شامل قسمت‌ها و تغییراتی جدید است. مثلاً در این نسخه هم که جزء بهترین بازی های پلی استیشن 5 و 4 محسوب می‌شود، شما تبر Leviathan را برای مبارزه و حل معماها در اختیار دارید اما یکسری سلاح و همچنین معمای محیطی جدید هم در این نسخه وجود دارند. در این نسخه، داستان را از زوایای بسیار متفاوت تجربه می‌کنید و حالا که Atreus مسن‌تر از همیشه شده، نقش فعال‌تری در رویدادهای مختلف دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی PS4

بهترین بازی های اندروید

8. The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین بازی های پلی استیشن

یکی دیگر از بهترین بازی های هیرویی و نقش آفرینی، ویچر است که سابقه‌ای طولانی دارد اما نسخه سوم این بازی که ابتدا برای PS4 منتشر شده بود، باعث محبوبیت چشمگیر شخصیت بازی و همچنین دنیایی که ویچر در آن زندگی می‌کند شد.

در این بازی هم شما باید در قالب شخصیت ویچر گرالت، دنیا را برای پیدا کردن دختر خودتان که توسط گروهی به نام Wild Hunt ربوده شده، زیر پا بگذارید. اما این سفر و مأموریت چندان ساده نیست چون باید با انواع جنگ‌ها، نزاع‌های سیاسی و مشکلات شخصی روبرو شوید که پشت سر گذاشتن آنها مستلزم مهارت‌های تصمیم گیری، قدرت جنگندگی و همچنین مقداری جادو است.

بدون شک بازی ویچر، یکی از بهترین بازی های پلی استیشن است چون شما را وارد دنیایی فانتزی و بدون شخصیت‌های تکراری می‌کند و لحظاتی فراموش نشدنی و متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.

9. Uncharted 4: A Thief’s End

بهترین بازی های پلی استیشن

آنچارتد ۴: عاقبت یک دزد یکی دیگر از پرطرفدارترین بازی‌های اکشن ماجراجویی و جزء بهترین بازی های پلی استیشن 4 است. در این بازی هم باید در قالب شخصیت نیتن دریک بازی کنید که این بار ازدواج کرده و این ازدواج، باعث تغییر سبک زندگی او شده است. اما وقتی بردار نیتن از او تقاضای کمک می‌کند، نیتن نمی‌تواند از کمک کردن به او که مدتها پیش گم شده بود، صرف نظر کند. این بازی که یکی از بهترین بازی های داستانی است، شوتر شخص سوم را با عناصر معمایی و اسرار آمیز، ترکیب کرده و بدون شک، ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند.

در مجموع بازی جذاب آنچارتد برای همه اشخاصی که از ماجراجویی‌های بزرگ مثل بالا رفتن از یک زنگ ساعت غول پیکر یا صحنه‌های تعقیب و گریز پرهیجان لذت می‌برند، توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

10. Bloodborne

بهترین بازی های پلی استیشن

بلادبورن یکی دیگر از بهترین بازی های پلی استیشن 4 و یک بازی اکشن نقش آفرینی است که شما را در قالب شخصیتی به نام هانتر، وارد دنیای خیالی Yharnam می‌کند. هدف شما، ماجراجویی در این دنیای خیالی و زنده ماندن در آن است. خیابان‌های تاریک این شهر، پر از هیولاهایی هستند که نمی‌توانید به راحتی و فقط با فشردن چند دکمه از شر آنها خلاص شوید.

بلادبورن شباهت زیادی به بازی‌های Souls و همچنین الدن رینگ دارد – در این بازی هم در نبردهایی سخت شرکت کرده و باید راه خودتان را به تنهایی پیدا کنید. اما مبارزات بلادبورن بسیار سریع هستند، هیولاهای این بازی به صورت گروهی به شما حمله می‌کنند و عناصر RPG بازی، آزادی عمل لازم را برای شخصی سازی سبک مبارزات در اختیار شما قرار می‌دهند.

11. Elden Ring

بهترین بازی های پلی استیشن

معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 2024 را با الدن رینگ ادامه می‌دهیم که نقطه اوج سبکی موسوم به Soulsbourne است. این بازی که توسط استودیوی ژاپنی FromSoftware طراحی شده، فرمول موفق دارک سولز را در نظر گرفته و آن را در یک دنیای باز بسیار وسیع پیاده سازی کرده است. مثل همه بازی‌های این استودیو، مهم‌ترین ویژگی الدن رینگ هم سطح دشواری بسیار چالش برانگیز آن است که پشت سر گذاشتن آن مستلزم مهارت بسیار زیاد است.

داستان کلی بازی کمی مبهم و پیچیده اما پر از اسرار جذاب است و از آنجایی که نویسنده تاج و تخت هم در نوشتن سناریوی این بازی نقش داشته، جای تعجب نیست که در دنیای این بازی هم افسانه‌ها و روایت‌های قدیمی به وفور مشاهده می‌شوند. زیبایی اصلی الدن رینگ، آزادی عمل بسیار زیادی است که برای گیمرها فراهم می‌کند و همچنین قابلیت ارتقای کاراکتر بازی متناسب با سبک بازی خودتان.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اکشن موبایلی

بهترین بازی های آنلاین آیفون

12. Deathloop

بهترین بازی های پلی استیشن

حلقه مرگ یکی دیگر از بهترین بازی های PS5 است که اجرای آن بسیار لذت بخش است. این شوتر اول شخص، در جزیره‌ای اسرارآمیز رخ می‌دهد که درگیر یک حلقه زمانی اتمام ناپذیر شده و حالا شما باید با کشف کردن معمای یک قتل، به این چرخه پایان دهید. برای رسیدن به این هدف، باید هفت شخص برجسته را در یک روز از بین ببرید. اما طراحی نقشه ترور، مستلزم برنامه ریزی بسیار دقیق و بهره‌برداری از فرصت‌های پیش آمده است.

سبک خاص این بازی که بر اساس عناصر جنگ سرد دهه 60 میلادی طراحی شده به همراه دو شخصیت اصلی دوست داشتنی آن، جذابیت بازی را به شدت افزایش داده‌اند. همه این عناصر به همراه اهدافی که می‌توان به روش‌های مختلف به آنها دست پیدا کرد، حلقه مرگ را تبدیل به یکی از بهترین بازی های هیرویی کرده‌اند.

13. Astro’s Playroom

بهترین بازی های پلی استیشن

اتاق بازی استرو، یک بازی پلتفرمر 3 بعدی بسیار جذاب و یکی از بهترین بازی های PS5 است که علاوه بر نشان دادن قابلیت‌های نسل جدید PS، به نوعی یادآور تاریخچه قوی این کنسول است. لازم به ذکر است که این بازی، روی همه کنسول‌های PS5 به شکل از پیش نصب شده وجود دارد و امتحان کردن آن به شدت توصیه می‌شود.

تک تک مراحل بازی، با معماهای چالش برانگیزی که در آنها ادغام شده، لذت زیادی به همراه دارند. گرافیک‌های جذاب بازی هم زیبایی شخصیت استرو بات و دنیای بازی را دو چندان کرده‌اند. همچنین، در اتاق بازی استرو از امکانات جدید دسته DualSense استفاده شده و این کار باعث شده که همه حرکات کاربر در بازی از جمله راه رفتن روی یک ساحل شنی یا مقاومتی که هنگام کشیدن کمان وجود دارد، حس و حالی بسیار نزدیک به واقعیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

بهترین بازی های شوتر موبایلی

14. Star Wars Jedi: Survivor

بهترین بازی های پلی استیشن

جنگ ستارگان جدای: بازمانده یکی از بهترین بازی های پلی استیشن درسال جدید است که نسخه قبلی را به بهترین شکل ممکن ارتقاء و تغییر داده و می‌توان آن را بهترین بازی جنگ ستارگان در دو دهه اخیر نامید.

جنگ ستارگان جدای: بازمانده، با ترکیب مبارزات اکشن شخص سوم و طراحی سطح مترویدوانیا به همراه یکسری از عناصر سری Dark Souls، تبدیل به یک ماجراجویی سینمایی شده که گیمرها را ترغیب به اجرای بازی و اکتشاف همه عناصر و واقعیت‌های آن می‌کند. این بازی با داشتن داستانی جذاب که پر از شخصیت‌های دوست داشتنی و حتی چهره‌های شرور جذاب است، یکی از بهترین بازی های داستانی محسوب می‌شود. از نظر فنی، نسخه PS5 بازی یکسری مشکل دارد اما اگر این مشکلات با پچ‌های بعدی رفع شوند، قطعاً این نسخه از جنگ ستارگان جزء بهترین بازی های پلی استیشن درسال جدید خواهد بود.

15. Resident Evil 4

بهترین بازی های پلی استیشن

رزیدنت اویل 4 یکی از بهترین بازی های پلی استیشن و جزء تأثیرگذارترین و محبوب‌ترین بازی‌های کل دوران بوده بنابراین، به باور عده‌ای این بازی نیازی به بازسازی نداشته اما خوشبختانه کپ‌کام این چالش را پذیرفته و حالا می‌توان گفت که نسخه جدید این بازی اکنش- ترسناک، یکی از بهترین نسخه‌ها برای آشنایی با بازی پرطرفدار رزیدنت اویل است.

شما که در این بازی در نقش لیان اسکات کندی ظاهر می‌شوید، باید برای نجات دادن دختر رئیس جمهور که توسط اعضای یک فرقه مرموز ربوده شده، به یک روستای اسپانیایی دور افتاده اسپانیایی بروید. رزیدنت اویل 4 با داشتن مکانیک‌های تیراندازی بسیار قوی، لحظاتی خاطره انگیز و بازسازی تصویری کامل، یکی از بهترین بازی های پلی استیشن برای علاقمندان به سبک ترسناک است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شبیه سازی برای کامپیوتر

بهترین بازی های شبیه سازی اندروید

16. Final Fantasy XVI

بهترین بازی های پلی استیشن

فاینال فانتزی 16 یکی از جدیدترین بازی های پلی استیشن و جزء بهترین بازی های PS5 است که نسبت به سایر نسخه‌ها، تغییر چشمگیرتری داشته و سیستم مبارزه‌ای آن کاملاً بازسازی شده است. ایجاد چنین تغییراتی، یک حرکت شجاعانه و مخاطره آمیز بوده اما فاینال فانتزی 16 تغییر و تحولی بوده که این سری واقعاً به آن نیاز داشت.

جلوه‌های تصویری زیبا و مبارزات چالش برانگیز جزء مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی هستند اما داستان جذاب بازی آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی های داستانی برای پلی استیشن کرده‌اند. در این بازی هم شما در نقش شخصیتی به نام Clive Rosfield باید سعی کنید پس از یک تراژدی سهمگین، مشکلات پیش آمده را رفع کنید و از افرادی که در این مسیر با شما همراه می‌شوند، کمک بگیرید. این ویژگی‌ها در کنار نبردهای سنگین با غول‌های بازی، فاینال فانتزی 16 را تبدیل به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن درسال جدید کرده‌اند.

17. The Last of Us Part 1

بهترین بازی های پلی استیشن

آخرین بازمانده از ما 1، یک بازسازی موفق از یکی از تحسین شده‌ترین و بهترین بازی های پلی استیشن در تمام دوران است. شاید از نظر عده‌ای بازسازی آخرین بازمانده از ما با توجه به موفقیت چشمگیر نسخه PS4 این بازی ضروری نبوده، اما قطعاً پس از تجربه کردن این نسخه که جزء بهترین بازی های پلی استیشن 5 است، این نظرات را رد خواهید کرد. آخرین بازمانده از ما 1، بهترین راه برای تجربه کردن ماجراهای جول و الی در آمریکای پسا آخرالزمانی است.

در این نسخه از آخرین بازمانده از ما، هم شاهد حفظ عناصر اکشن و روایی نسخه‌های قبلی هستیم و با توجه به موفقیت اخیر سریال Last of us، اجرای این نسخه برای کاربرانی که تازه با این بازی اکشن و ماجراجویی آشنا شده‌اند، به شدت توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایلی 2023

بهترین بازی های اندروید 2023

18. Returnal

بهترین بازی های پلی استیشن

بین جدیدترین بازی های پلی استیشن در سال‌های اخیر، Returnal متفاوت‌ترین بازی است. در این بازی اکشن سوم شخص، شما در قالب یک فضانورد نقش آفرینی می‌کنید که وارد دنیایی بیگانه شده و در یک چرخه زمانی بی‌پایان گرفتار شده است. تنها راه برای نجات از این دنیای ناشناخته، کاوش و ماجراجویی در این سرزمین بی‌پایان است که در آن با انواع موجودات خطرناک روبرو می‌شوید.

ریترنال که جزء بهترین بازی های هیرویی برای PS5 است، تجربه‌ای چالش برانگیز برای شما رقم می‌زند که در آن هر مرگ، با عواقب خاصی همراه است. اگر در این نبردها شکست خورده و جان خودتان را از دست بدهید، دوباره به سفینه بازخواهید گشت و همه پیشرفت‌ها و سلاح‌های به دست آمده را از دست خواهید داد و باید دوباره این مسیر را تکرار کنید. خوشبختانه، تولید مداوم محیط‌های جدید در بازی، مانع از تکراری و خسته کننده شدن بازی می‌شوند.

قطعاً با توجه به چنین چالش‌هایی، هر پیروزی در این بازی که منجر به افشای اسرار جدیدی می‌شود، لذت زیادی به همراه دارد.

19. Horizon Forbidden West

بهترین بازی های پلی استیشن

هورایزن غرب ممنوعه، تفاوت چشمگیری با نسخه قبلی این بازی یعنی هورایزن زیرو داون ندارد، اما این شباهت لزوماً بد نیست؛ چون نسخه قبلی این بازی هم جزء بهترین بازی های PS4 و یک بازی اکشن/ماجراجویی بسیار موفق با دنیایی باز بود. همچنین، تغییراتی که در این نسخه مشاهده می‌شوند، همگی در راستای ارتقای کیفیت بازی بوده و بر اساس حفظ یا پیشرفت ویژگی‌های موفق نسخه قبلی انجام شده‌اند.

در این نسخه، شخصیت اصلی بازی یعنی آلوی در تلاش برای کشف حقایقی درباره دنیای قدیم و همچنین پیشگیری از تخریب سریع کره زمین و حیات روی آن، به سرزمین‌های جدیدی سفر می‌کند. در این بازی که جزء بهترین بازی های پلی استیشن 2024 است، شما با انواع جدیدی از ربات‌های حیوان مانند روبرو شده و باید در نبردهایی تاکتیکی شرکت کنید. در این نبردها، باید تیراندازی کاملاً دقیق و متمرکزی داشته باشید و از جنگیدن بی‌هدف خودداری کنید. همچنین، در دنیای بازی می‌توانید به انواع فعالیت‌ها و اکتشافات مشغول شوید. بعلاوه، این نسخه از هورایزن در پلی استیشن 5 بسیار زیباتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد و می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند. پس به هیچ وجه این بازی را که جزء بهترین بازی های پلی استیشن 5 است، از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کامپیوتری 2023

بهترین بازی های شوتر کامپیوتر 2023

20. Ratchet & Clank Rift Apart

بهترین بازی های پلی استیشن

در سال 2021، رچت و کلنک: شکاف جدا به عنوان بازی معرفی شد که PS5 برای اجرای آن ساخته شده و با گذشت 2 سال از آن زمان، همچنان این بازی یکی از بهترین بازی های پلی استیشن است که قابلیت‌های این کنسول سونی را به خوبی به تصویر می‌کشد. یکی از دلایل این موفقیت قابل توجه این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های پلی استیشن، سرعت لود بسیار بالا و همچنین استفاده کامل آن از بازخوردهای لمسی دسته DualSense کنسول PS5 است؛ البته نباید گرافیک کارتونی زیبا و انیمیشن‌های جذاب کاراکترهای بازی را نادیده گرفت.

در این نسخه از بازی هم، Lombax با دوست رباتی خودش به سرزمین‌های دور سفر کرده، با دوستان (و دشمنان) جدید روبرو شده و انواع سلاح‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. قطعاً این نسخه از بازی هم می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

21. Gran Turismo 7

بهترین بازی های پلی استیشن

گرن توریسمو ۷ یکی از بهترین بازی های ریسینگ است که به عنوان شبیه‌سازی واقعی رانندگی معرفی شد. این نسخه از گرن توریسمو، کامل‌ترین نسخه آن تا به امروز است و اجرای آن برای طرفداران این سبک از بازی‌های مسابقه‌ای به شدت توصیه می‌شود.

این بازی حالت‌های مختلفی دارد و در آن، شما در بعضی از مهم‌ترین جاده‌های واقعی جهان و با انواع اتومبیل‌ها به رقابت می‌پردازید. همچنین، در گرن توریسمو ۷ امکان تنظیم دقیق تک تک اجزای خودرو و محیط بازی طبق سلیقه خودتان وجود دارد.

البته برای لذت بردن از این بازی لازم نیست که حتماً علاقمند به ماشین و ماشین سواری باشید. به خصوص اینکه حالت career بازی برای تازه واردها بسیار جذاب بوده و کار کردن با کنترل‌های آن بسیار راحت است. بعلاوه، اضافه شدن آپدیتی جدیدی که قابلیت سازگاری با PSVR 2 را به بازی اضافه کرده، جذابیت آن را چند برابر کرده و همانطور که اشاره شد، این بازی یکی از بهترین بازی های ریسینگ برای کاربران PS5 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آیفون 2023

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

22. Demon’s Souls

بهترین بازی های پلی استیشن

ارواح شیطانی، یک بازسازی دیگر از بازی‌های کلاسیک PS3 است و تجربه کردن آن برای همه گیمرهایی که از سبک RPG اکشن خاص FromSoftware لذت می‌برند، توصیه می‌شود. در این نسخه که توسط Bluepoint بازسازی شده، حس و حال ارواح شیطانی اصلی حفظ شده اما ارتقای چشمگیر گرافیک بازی نسبت به نسخه قدیمی و فریم‌ریت بیشتر آن، این نسخه را تبدیل به یکی از بهترین بازی های PS5 کرده‌اند.

در این نسخه از رواح شیطانی، وارد دنیای فانتزی دارک بولتاریا می‌شوید که در آن باید دشمنان خودتان را تنها با چند ضربه از پای در آورید. شاید اجرای این بازی در ابتدا سخت و چالش برانگیز به نظر برسد اما به مرور که با سیستم‌های مختلف بازی آشنا شوید، قطعاً ارواح شیطانی تبدیل به یکی از لذت بخش‌ترین تجربیات شما در PS5 خواهد شد.

23. Hogwarts Legacy

بهترین بازی های پلی استیشن

پس از گذشت بیشتر از یک دهه، میراث هاگوارتز اولین بازی (غیرموبایلی) است که در دنیای هری پاتر انجام می‌شود و قطعاً ارزش این انتظار طولانی را داشته است. در این بازی هم که نسبتاً جزء جدیدترین بازی های پلی استیشن است، شما به کارهایی مثل ساختن انواع طلسم و جادو و مشارکت در ماجراجویی‌های مختلف مشغول شده و با انواع دشمنان تاریک روبرو می‌شوید.

قطعاً روایت اصلی بازی و طلسم ساختن‌های آن برای طرفداران رمان هری پاتر جذابیت دارد اما در این نسخه، خود هاگوارتز ستاره اصلی است. این قلعه مشعور، با جزئیات قابل توجه بازسازی شده و کلاس‌ها و راهروهای آن مملو از اسراری هستند که باید آنها را کشف کنید. البته علاوه بر خود این قلعه، می‌توانید به روستای Hogsmeade و چند منطقه دیگر در اطراف قلعه هم سرزده و ماجراجویی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی‌استیشن از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

24. Red Dead Redemption 2

بهترین بازی های پلی استیشن 4

Red Dead Redemption 2 از بهترین بازی های پلی استیشن 4 است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از گیمرها و منتقدان را به خود جلب کرده. این بازی توسط استودیوی Rockstar Games توسعه یافته و در سال ۲۰۱۸ برای PS4 و Xbox One منتشر شد. بعدا این بازی در دسترس کاربران پی سی هم قرار گرفت. Red Dead Redemption 2 یک بازی اکشن ماجراجویی در دهه ۱۸۹۰ آمریکا است که در دوران غرب وحشی جریان دارد.

بازیکنان در نقش Arthur Morgan، یکی از اعضای گروه Van der Linde ظاهر می‌شوند. آنها در مقابل دولت و تغییرات اجتماعی و فناوری مقاومت می‌کنند. این بازی با داستان گسترده و شخصیت‌های عمیق، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در دنیای باز، وسیع و زنده‌ غرب وحشی پیش بروند. از مبارزات گرفته تا شکار و تعقیب و گریز، همه‌چیز با جزئیات بسیاری طراحی شده است.

دنیای بازی Red Dead Redemption 2 گرافیک بی‌نظیر و جزئیات دقیقی دارد. علاوه بر داستان اصلی، بازی از فعالیت‌های جانبی بی‌شماری برخوردار است که می‌تواند ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم کند. این عنوان بخش آنلاین هم دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد در دنیای وحشی به همراه دیگران به ماجراجویی بپردازند.

25. The Last of Us Part II

بهترین بازی های PS4

The Last of Us Part II یک بازی ویدیویی اکشن ماجراجویی است که توسط استودیو Naughty Dog توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی در سال ۲۰۲۰ برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و توانست نقدهای مثبت فراوانی را از سوی منتقدان و بازیکنان به دست آورد.

در The Last of Us Part II، داستان به تداوم رویدادهای نسخه قبلی بازی، یعنی The Last of Us می‌پردازد. این بار بازیکنان نقش Ellie را برعهده دارند که به سفری پرخطر و هیجان می‌رود تا از افرادی که به دوستان و خانواده‌اش آسیب رساندند، انتقام بگیرد.

بازی آخرین ما با گرافیک بی‌نظیر و خط داستانی جذابش، یک تجربه فراگیر را ارائه می‌کند. بازیکنان در مقابل گروه‌های دشمن، موجودات متحول شده و شرایط غیرمساعد زیادی قرار می‌گیرند و باید از تاکتیک‌های مختلفی برای زنده ماندن و پیشرفت استفاده کنند. The Last of Us Part II شامل انواع وسایل و تجهیزات قابل تجزیه و تحلیل است که بازیکنان می‌توانند از آنها برای ساختن ابزارها و اسلحه‌های خود استفاده کنند؛ که این موضوع به تجربه‌ی بازی، عمق و تنوع بیشتری می‌دهد. The Last of Us Part II که از بهترین بازی های پلی استیشن 4 و 5 است، با داستان عمیق و گیم‌پلی هیجان‌انگیزش، جزء بازی‌های استثنایی و برجسته‌ دهه‌ اخیر به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

26. Like a Dragon: Infinite Wealth

بازی های جدید PS4 2024
بازی های جدید PS4 2024

Like a Dragon: Infinite Wealth از بازی های جدید PS4 2024 است که توسط استودیو Ryu Ga Gotoku توسعه یافته و توسط SEGA منتشر شده است. این بازی نقش‌آفرینی، نهمین ورودی اصلی از سری Like a Dragon و دنباله مستقیم Yakuza: Like a Dragon (2020) و عنوان اسپین آف Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name (2023) است.

در بازی Infinite Wealth، ایچیبان کاسوگا، شخصیت اصلی Yakuza: Like a Dragon و کازوما کیریو، قهرمان اصلی این مجموعه، حضور دارند. ماجراهای این بازی علاوه‌بر مکان‌های آشنا در ژاپن، در اولین منطقه خارجی این مجموعه، یعنی هاوایی جریان دارند. کاسوگا و کیریو به همراه متحدان قدیمی و جدید، با هم متحد می‌شوند تا کاسوگا بتواند مادرش را در هاوایی پیدا کند، در حالی‌که کیریو برای زنده ماندن در برابر سرطان تلاش می‌کند.

Like a Dragon: Infinite Wealth از جدیدترین بازی های پلی استیشن 4 و 5 است که در ژانویه 2024 منتشر شد و نقدهای بسیار مثبتی دریافت کند.

جمع‌بندی

پلی استیشن سونی که بعدها به نام PS1 شناخته شد، در سال 1994 روانه بازار شد تا با نینتندو 64 و سگا رقابت کند. از آن زمان تا به امروز، شاهد طراحی و تولید بازی‌های بی‌شماری برای کنسول‌های سونی بودیم که کاربران زیادی با آنها خاطره دارند. با توجه به این منبع عظیم از داستان‌ها، ماجراجویی‌ها و کاراکترهای مختلف، ممکن است انتخاب بهترین بازی های پلی استیشن برای بعضی از کاربران کار سختی باشد. به همین دلیل در این مطلب نگاهی به بهترین و جدیدترین بازی های پلی استیشن داشتیم و بهترین بازی های PS4 و PS5 را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین بازی های پلی استیشن درسال جدید کدام عناوین هستند؟

فاینال فانتزی 7 تولد دوباره، آخرین بازمانده از ما پارت 2، تکن 8 و سایلنت هیل 2 از جمله مورد انتظارترین و بهترین بازی های پلی استیشن درسال جدید هستند.

بهترین بازی های PS5 چه بازی‌هایی هستند؟

خدای جنگ، اسپایدر من 2، فورتنایت، کال آف دیوتی، فیفا و غیره.

بهترین بازی های PS4 کدام عناوین هستند؟

خدای جنگ، آخرین بازمانده از ما پارت 2، اسپایدرمن، بلادبورن، ویچر 3 و غیره.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های پلی استیشن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اینکاره نیستی این بازیا کجاش 2024

    پاسخ