coinex
راهنمای خرید تکراتو

متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۸۱ میلیون تومان رسید

بر اساس اعلام بانک مرکزی، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت مسکن در تهران به ۸۱.۴ میلیون تومان رسیده است، که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، با افزایش ۲۴.۸ درصدی همراه بوده است.

متوسط قیمت مسکن در تهران رکورد زده است. بر اساس آمار منتشر شده تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در ماه اسفند ۶.۲ هزار واحد بوده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب با ۰.۱ و ۶.۴ درصد کاهش همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: مرگ ومیر تصادفات جاده ای ایران در نوروز ۱۴۰۳ بیشتر از کشته شدگان جنگ اوکراین و اسراییل و حماس است

بانک مرکزی اعلام کرده که متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در اسفند ۸۱.۴ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل با افزایش ۳.۸ درصدی همراه بوده و نسبت به ماه مشابه سال گذشته  رشد ۲۴.۸ درصدی را تجربه کرده است.

در این میان منطقه ۵ با سهم ۱۵.۳ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. مناطق ۲، ۱۰ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۱۰.۱، ۹.۳ و ۹.۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

منطقه ۱ با بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۵۰.۶ میلیون تومان در صدر و منطقه ۱۸ با کمترین آن معادل ۴۳.۲ میلیون تومان در رتبه آخر قرار دارند.

واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع سهمی معادل ۵۱.۹ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین ۵۴.۳ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این ماه معامله شده‌اند و ۵۰ درصد از معاملات نیز به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان اختصاص داشته‌اند.

در حوزه اجاره مسکن اجاری، شاخص کرایه در شهر تهران و کل مناطق شهری در ماه اسفند ۲ درصد نسبت به ماه گذشته‌اش رشد داشته است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب معادل ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد است.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر