coinex
راهنمای خرید تکراتو

تکنو پوا 6 (Tecno POVA 6) و پوا 6 نئو (POVA 6 Neo) معرفی شدند

شرکت تکنو دو گوشی دیگر را به سری POVA 6 خود اضافه کرد. این دو گوشی تکنو پوا 6 و تکنو وا 6 نئو نام دارند و از طراحی یکسانی برخوردار هستند.

اگر به یاد داشته باشید شرکت تکنو چندی پیش از گوشی هوشمند POVA 6 Pro 5G در کشور هند رونمایی کرد. اکنون این برند دو دستگاه دیگر با نام‌های Tecno POVA 6 و Tecno POVA 6 Neo را به سری پوا 6 اضافه کرده و مشخصات آنها را در وب‌سایت رسمی خود فهرست کرده است. در ادامه به شرح کلیه مشخصات، شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات تکنو پوا 6 و پوا 6 نئو

ابتدا از شباهت‌ها شروع می‌کنیم. هر دو گوشی از طراحی یکسان و مشابه با یک حلقه نور LED در سمت راست سنسورهای دوربین برخوردار هستند. در سیستم سخت افزار هر دو گوشی از تراشه هلیو G99 Ultimate مدیاتک بهره گرفته شده و در بخش نرم افزار از رابط کاربری HiOS 14 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 استفاده شده است.

تکنو پوا 6

تکنو پوا 6 و تکنو پوا 6 نئو هر دو دارای یک صفحه نمایش 6.78 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 120 هرتز و یک سوراخ پانچ جهت قرارگیری دوربین سلفی هستند. هر دو گوشی به بلندگوهای استریو با فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) مجهز شده‌اند و گزینه‌های اتصال آنها شامل پورت USB-C، شبکه اتصالی Dual 4G VoLTE، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و NFC می‌شود.

با گذر از شباهت‌ها، به تفاوت‌های میان دو گوشی می‌رسیم. تفاوتی که در طراحی و شکل ظاهری این دو گوشی به چشم می‌آید چانه ضخیم‌تر نسخه نئو در برابر نسخه پایه است.

پنل نسخه نئو از نوع LCD است و در کناره آن یک اسکنر اثر انگشت قرار گرفته، در حالی که پنل نسخه پایه از نوع آمولد بوده و اسکنر اثر انگشت داخل آن تعبیه شده است. گزینه‌های حافظه برای نسخه پایه شامل رم 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی می‌شود، در حالی که نسخه نئو با 8 گیگابایت رم و 128 / 256 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شود.

تفاوت اصلی دیگر در بخش دوربین و تصویر برداری است. در این قسمت، تکنو پووا 6 به یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و تکنو پووا 6 نئو به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده که هر دو با یک لنز ثانویه هوش مصنوعی جفت می‌شوند. دوربین سلفی نیز در مدل‌های پایه و نئو به ترتیب 32 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی است.

تفاوت دیگر در ظرفیت باتری و سرعت شارژ است که در نسخه پایه برابر 6000 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 70 وات و در نسخه نئو برابر 7000 میلی آمپر ساعت با شارژ 33 واتی است. متاسفانه تکنو درباره قیمت POVA 6 و POVA 6 Neo و بازارهای هدف آن جزئیاتی را فاش نکرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی های تکنو POVA 6 و تکنو POVA 6 Neo چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر