coinex
راهنمای خرید تکراتو

مراحل ثبت نام بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار ؛ [+ مدارک موردنیاز]

برای اینکه بتوانید مراحل ثبت نام بیمه بیکاری را انجام دهید، می‌بایست درخواست خود را در سامانه جامع روابط کار ثبت کنید. با مطالعه این مطلب می‌توانید به راحتی مراحل را انجام دهید.

افرادی که قصد دریافت بیمه بیکاری دارند باید مراحل لازم را در سامانه جامع روابط کار انجام دهند. بیمه بیکاری می‌تواند پشتوانه‌ای مدت‌دار برای افرادی باشد که یا از کار خود اخراج و یا اصلاً منبع درآمدی نداشته‌اند. این نوع بیمه در زمانه کنونی اهمیت بالاتری دارد و افراد بسیاری سعی می‌کنند از مزایای آن استفاده کنند.

اگر مقداری از اینترنت سررشته داشته باشید می‌توانید خودتان مراحل ثبت نام بیمه بیکاری را به راحتی انجام دهید. در گام اول ثبت نام بیمه بیکاری باید وارد سامانه جامع روابط کار شوید. پس از آن باید فرم مربوطه را از بخش مخصوص دریافت و آن را به صورت کامل پر کنید. در ادامه مطلب می‌توانید مراحل کامل ثبت نام بیمه بیکاری را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1403 اعلام شد [+ جدول]

مراحل ثبت نام بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار

افرادی که قصد دریافت بیمه بیکاری را دارند، باید به سامانه جامع روابط کار وارد شوند و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، فرم ثبت‌ نام بیمه بیکاری خود را تکمیل نمایند. فرم ثبت‌نام بیمه بیکاری باید به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در این سامانه تکمیل و ارسال شود.

مراحل ثبت نام بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار

در مرحله اول احراز هویت از طریق مراجعه حضوری به کاریابی‌ها غیر دولتی منتخب بیمه بیکاری یا دفاتر پیشخوان دولت و یا به صورت آنلاین از طریق سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls.gov.ir و سپس دریافت نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک.

در مرحله بعدی در صورت اخراج کارگر بدون قرارداد کار و یا اخراج کارگر در اثنا قرارداد کار می‌بایست, فرم دادخواست اولیه پر شود.

در مرحله آخر و بعد از اعلام تاریخ بیکاری از تاریخ ثبت درخواست تا تاریخ بیکاری بیشتر از گذشته می‌بایست رأی هیإت حل اختلاف اداره کار محل کارگراه خود را جهت نمودن تاخیر بیش از 30 روز در قسمت مربوط بارگذاری نمایند.

در تصویر زیر می‌توانید تمامی مراحل و مدارک موردنیاز جهت ثبت‌ درخواست بیمه بیکاری را مشاهده کنید:

مراحل ثبت نام بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص مراحل ثبت نان بیمه بیکاری و نحوه انجام آن چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر