coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ابطال نماد اعتماد موبایل موسوی ؛ کلاهبرداری 300 میلیاردی موبایل استقلال

پس از دستگیری مالک مجموعه موبایل استقلال ؛ حالا خبر رسیده که نماد اعتماد موبایل موسوی نیز ابطال شده است. گفتنی‌ست که وی درمجموع 300 میلیارد تومان کلاهیرداری کرده است.

دادگستری استان مازندران درنتیجه دستگیری مالک موبایل استقلال اعلام کرد که نماد اعتماد موبایل موسوی نیز ابطال شده است. نکته عجیب و تأسف‌بار اینجاست که دریافت نماد اعتماد الکترونیکی پس از ماجرای کلاهبرداری کوروش کمپانی، موبایل استقلال و همچنین شایعاتی مبنی بر امکان کلاهبرداری وب‌سایت توشه من، دیگر کسی نمی‌تواند به این نماد اعتماد کند و عملاً دریافت نماد اعتماد توسط یک فرشگاه اینترنتی، وجه تضمین فروشنده و کالای موجود در فروشگاه وی نیست.

طبق اعلام دادگستری مازندران، دستور توقیف اموال مالک موبایل موسوی داده شده و پس از بررسی مشخص شد که مبلغ کلاهبرداری اسپانسر باشگاه استقلال بیش از 100 میلیارد تومان اولیه و معادل 300 میلیارد تومان برآورد شده است.

لازم به ذکر است یادآوری کنیم که کوروش کمپانی و موبایل استقلال، دو کمپانی بزرگ فروش گوشی‌های هوشمند بودند که با استفاده از هنرمندان، فوتبالیست‌ها، ورزشکاران، خوانندگان و دگیر سلبریتی‌ها تبلیغات گسترده‌ای را برای فروش گوشی‌های آیفون به ویژه آیفون 12 با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار منتشر کردند. تبلیغاتی که طبق آن مشخص شد قیمت‌های پیشنهادی این دو کمپانی حتی از قیمت خرید آیفون در سایت اپل نیز پایین‌تر است و این یعنی وعده‌ای دروغ که بوی یک کلاهبرداری بزرگ را می‌داد.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت شاکیان پرونده کوروش کمپانی

نماد اعتماد موبایل موسوی ابطال شد

عباس پوریانی، رئیس کل دادگستری استان مازندران به شرح جزئیاتی از دستگیری مالک موبایل موسوی آمل پرداخت و بیان کرد: «دستور توقیف اموال متهمان پرونده کلاهبرداری موبایل موسوی صادر و مشخص شد که مبلغ 300 میلیارد تومان کلاهبرداری رخ داده است.»

پوریانی، ضمن اشاره به تخلفات اسپانسر اسبق باشگاه استقلال، افزود:

«مکاتبات لازم با بانک مرکزی و دیگر موسسات مالی و قرضالحسنه برای بررسی حساب‌ داخلی و خارجی متهمان پرونده انجام شده است».

نماد اعتماد موبایل موسوی ابطال شد
ابطال نماد اعتماد موبایل موسوی

رئیس کل دادگستری مازندران درمورد بازداشت مالک فروشگاه موبایل معروف در آمل به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق وصول وجه به میزان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان، تصریح کرد: «با توجه به حجم بالای تبلیغات این فروشگاه موبایل در فضای مجازی و واقعی، مبنی بر فروش گوشی‌های هوشمند زیر قیمت بازار و پیگیری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، با توجه به شکایات متعدد مردمی، موضوع در دستور کار ویژه دادستانی شهرستان آمل قرار گرفته و این فروشگاه به عنوان اسپانسر یکی از تیم‌های معروف فوتبال پایتخت فعالیت داشت.»

پوریانی با اشاره به شکایات متعدد مردم از مالک این فروشگاه و تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آمل، از طریق شهرداری نسبت به محدودسازی تبلیغات شهری این فروشگاه و از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیک به قید فوریت نسبت به بررسی مجدد و ابطال نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه اقدام شد، خاطرنشان کرد:

«تاکنون حدود ۲۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرای آمل نسبت به متهم مطرح کرده تا با دستور و پیگیری ویژه دادستان شهرستان آمل و ارجاع به پلیس فتا، حدود ۴۰ فقره منجر به بازگرداندن وجه شد.»

وی با اعلام اینکه دادخواست مطرح شده افراد به شورای حل اختلاف ارجاع شد، بیان کرد: «متهم در حال حاضر با دستور قضایی در مرجع ضابط، تحت نظر قرار دارد و دستور شناسایی و توقیف همه اموال متهمان صادر شده همچنین مکاتبات لازم با بانک مرکزی، سایر موسسات مالی و قرض الحسنه برای بررسی حساب‌های داخلی و خارجی این فرد و همسرش انجام شد.»

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد:

«هم اکنون متهمان ممنوع الخروج شدند و اصل گذرنامه آنها هم توقیف شد، با توجه به اعطای مهلت کافی از سوی مراجع قضایی و امنیتی برای ایفای تعهدات و فقدان اقدام موثر، متهم اصلی بازداشت شده و سایر متهمان نیز به دستگاه قضایی احضار شدند.»

نماد اعتماد موبایل موسوی ابطال شد
ابطال نماد اعتماد موبایل موسوی

مالک موبایل موسوی پس از اینکه اسپانسر باشگاه استقلال شد، نام فروشگاه خود را به موبایل استقلال تغییر داد. وی پس از شکایات فراوان خریداران آیفون 12های 20 میلیونی درنهایت دستگیر و راهی زندان شد تا به جرائم آن رسیدگی شود. در ادامه توجه شما را به تماشای ویدئویی جلب می‌کنیم که پس از دستگیری این شخص وایرال شده است:

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین عزیز تکراتو از ابطال گواهی اعتماد الکترونیک موبایل استقلال چیست؟ به نظر شما با توجه به کلاهبرداری کوروش کمپانی و موبایل استقلال، می‌شود که نماد الکترونیکی اعتماد کرد؟ لطفاً نظرات خود را در این خصوص با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر