coinex
otetmarket
propification.com

بررسی گلکسی واچ اولترا ؛ موشکافی ویژگی‌ها و مشخصات ساعت جدید سامسونگ

در این مطلب به بررسی گلکسی واچ اولترا ، جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ می‌پردازیم و امکانات، قابلیت‌ها، قیمت و ارزش خرید این گجت را ارزیابی می‌کنیم.

گلکسی واچ اولترای سامسونگ با هدف به چالش کشیدن اپل واچ اولترا طراحی شده و مجهز به مجموعه‌ای از امکانات غنی، طراحی شیک و بادوام است. این ساعت، بهترین مدل اسمارت واچ سامسونگ تا به امروز محسوب می‌شود و جایگزین مدل کلاسیک نسل قبل خواهد شد.

نامگذاری جدید سامسونگ نشان دهنده تفاوت این دو سری است و در اصل، واچ اولترا جایگزین واچ 6 کلاسیک نیست؛ بلکه یک سری کاملاً جدید محسوب می‌شود. در عین حال، اگر قرار باشد این دو مدل را با هم مقایسه کنیم، مدل جدید تغییرات و پیشرفت‌های چشمگیری دارد؛ از جمله چیپ‌ست جدیدتر، باتری بزرگتر، طراحی متفاوت و سطح حفاظت بیشتر برای استفاده در محیط‌ها و شرایط سخت بیرونی.

البته، این ساعت جدید سامسونگ شباهت‌های مهمی هم با سری قبل دارد که در ادامه بررسی گلکسی واچ اولترا با آنها آشنا می‌شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی گلکسی واچ اولترا

جعبه گلکسی واچ اولترا شامل چند بخش است اما این ساعت فقط با بند پیش فرض و شارژر بی‌سیم 10 وات مناسب به همراه کانکتور USB-C در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ساعت سامسونگ بسیار قدرتمند و بادوام و دارای کیفیت ساخت فوق العاده‌ای است؛ در نتیجه قطعاً افراد علاقمند به ماجراجویی در طبیعت و محیط‌هایی با شرایط سخت، از کیفیت ساخت خیلی خوب این ساعت استقبال می‌کنند.

بررسی گلکسی واچ اولترا
بررسی گلکسی واچ اولترا

جدول زیر مشخصات فنی Galaxy Watch Ultra را به طور کامل نشان می‌دهد و همانطور که مشاهده می‌کنید، این ساعت دارای نمایشگر Super AMOLED با قابلیت همیشه روشن، پردازنده اگزینوس W1000 و باتری 590 میلی‌آمپر ساعتی است.

بررسی گلکسی واچ اولترا مشخصات فنی گلکسی واچ اولترا
طراحی و ساختار
  • 47.4 × 47.4 × 12.1 میلی‌متر
  • وزن 60.5 گرم
  • قسمت جلو کریستال یاقوت، پشت سرامیک یا کریستال یاقوت، فریم تیتانیم (گرید 4)
  • سیم کارت eSIM
  • گواهینامه IP68 / مقاومت تا عمق 10 متری آب
  • رنگ بندی نقره ای، خاکستری و سفید تیتانیم
نمایشگر
  • نمایشگر Super AMOLED
  • 1.5 اینچ
  • رزولوشن 480×480 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 327 ppi
  • لایه محافظ یاقوت
  • نمایشگر همیشه روشن
نرم‌افزار
  • Android Wear OS 5 و One UI Watch 6
تراشه
  • اسنپدراگون اگزینوس W1000 (تولید شده با فرایند 3 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 5 هسته‌ای
  • پردازنده گرافیکی Mali-G68
رم و حافظه داخلی
  • رم 2 گیگابایتی با حافظه داخلی 32 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد.
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم-یونی با ظرفیت 590 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ بی‌سیم 10 وات (Qi)
صدا
  • اسپیکر معمولی
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n ، دو باند
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE
  • NFC دارد
  • رادیو ندارد
  • GPS (L1+L5), GLONASS, GALILEO, BDS
  • USB ندارد
  • اینترنت 4G
سنسورها
  • شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، فشارسنج، ارتفاع سنج، قطب نما، SpO2، دما (بدن)، دما (آب)، BioActive
قیمت گلکسی واچ اولترا حدود 650 دلار

بیشتر بخوانید

بهترین ساعت های هوشمند ورزشی

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

بررسی گلکسی واچ اولترا از نظر طراحی

بررسی ساعت گلکسی واچ اولترا را با نگاهی به طراحی آن شروع می‌کنیم. همانطور که قبلاً اشاره شد، گلکسی واچ اولترای جدید با طراحی جدید و موادی بسیار باکیفیت ساخته شده است. طراحی کلی این ساعت نسبت به مدل دایره‌ای قبل به ظاهر تفاوت چشمگیری ندارد اما یکسری تفاوت مهم بین این دو ساعت مشاهده می‌شود.

بررسی گلکسی واچ اولترا

نمایشگر این اسمارت واچ جدید سامسونگ حالت دایره‌ای دارد اما بدنه اصلی آن مربع شکل با گوشه‌های گرد است. حلقه‌های دور نمایشگر در این مدل هم همچنان وجود دارند و از برخورد ناخواسته نمایشگر با اشیاء جلوگیری می‌کنند. تصویر این نمایشگر بدون حاشیه است و همین طراحی بدون حاشیه جذابیت آن را افزایش داده است.

خود نمایشگر این ساعت با یک ورقه گلس یاقوت حفاظت شده و بدنه ساعت هم با تیتانیم گرید 4 ساخته شده است. پشت ساعت، جایی که حسگر BioActive قرار دارد، از گلس یاقوت و سرامیک ساخته شده؛ اما قسمت بیرونی بدنه در اطراف لبه‌های ساعت، شبیه به پلاستیک به نظر می‌رسد.

Watch Ultra با وزن 60 گرم، تنها یک گرم سنگین‌تر از واچ 6 کلاسیک است که این نکته با توجه به طراحی محکم‌تر و باتری بزرگتر این ساعت، مزیت مهمی محسوب می‌شود.

این ساعت هوشمند سامسونگ هم مثل مدل‌های قبلی گواهینامه MIL-STD 810H داشته و برای پیشگیری از نفوذ آب و مایعات هم گواهینامه IP68 دارد. تنها تفاوت این مدل و سری واچ 6 این است که مدل جدیدتر تا عمق 100 متری آب دوام دارد که این رقم برای مدل قبلی 50 متر ذکر شده بود.

به گفته سامسونگ این ساعت جدید در دمای -20 تا 55 درجه سانتیگراد و ارتفاع 9000 متری بالاتر از سطح دریا کار می‌کند.

رنگ‌های اسمارت واچ جدید سامسونگ هم شامل نقره‌ای، خاکستری و سفید تیتانیم هستند و بسته به رنگی که انتخاب می‌کنید، رنگ بند ساعت هم متفاوت خواهد بود. مثلاً مدل مشکی تیتانیم با بند نارنجی ارایه شده و سایر رنگ‌ها شامل خاکستری، سبز و سفید هستند.

سامسونگ برای این ساعت انواع مختلف بندهای فلزی و پارچه‌ای را با قیمت‌های نسبتاً بالا تولید کرده اما نامگذاری این رنگ‌ها در مناطق مختلف کمی متفاوت است و ممکن است همین موضوع باعث سردرگمی کاربران برای انتخاب رنگ دلخواه شود.

بدنه این ساعت سامسونگ یک سیستم پره پویا دارد که بند ساعت به خوبی در آن ادغام می‌شود. می‌توانید با فشار یک دکمه کوچک، بند را آزاد کرده و عوض کنید. باز و عوض کردن این بند به راحتی انجام می‌شود اما بندهای استاندارد در آن قابل نصب نیستند. عرض این بند هم 22 میلی‌متر است.

بررسی گلکسی واچ اولترا

بندهای پیش فرض ارایه شده در جعبه این دستگاه بسیار زیبا هستند. سیلیکون نرم رویه این بندها بسیار نرم است و هوا به خوبی از زیر آنها عبور می‌کند. در عین حال، همانطور که اشاره شد، بندهای پیش فرض این ساعت بزرگ هستند و ممکن است هر از گاهی استفاده از آنها راحت نباشد.

بررسی Galaxy Watch Ultra نشان می‌دهد که کنترل‌های این ساعت نسبت به نسل قبل یک گام عقب‌تر هستند؛ به خصوص با توجه به عدم وجود حاشیه چرخان در این مدل. در این دستگاه، یک حاشیه مجازی یا لمسی به کار رفته و برای استفاده از آن، باید قسمت داخلی نمایشگر را لمس کنید؛ در حالی که هدف اصلی از حاشیه سخت‌افزاری، پیشگیری از لمس نمایشگر بود.

در عین حال، بررسی گلکسی واچ اولترا نشان می‌دهد که موتور لمسی جدید این ساعت بازخوردهای بسیار خوب و دقیقی دارد؛ البته تیک‌های سخت‌افزاری، دقت و بازخورد بهتری داشتند.

در طراحی این ساعت سامسونگ، سعی شده حذف حاشیه چرخان با دکمه Quick Button جبران شود. این دکمه با این هدف طراحی شده که کارهای دلخواه را به سرعت راه‌اندازی کند، بدون اینکه نیاز به لمس نمایشگر داشته باشید. جابجایی بین فعالیت‌ها هم راحت‌تر از قبل انجام می‌شود.

به غیر از دکمه کوئیک، دو دکمه هوم (Home) و برگشت به عقب هم در این ساعت وجود دارند اما بیش از حد به این دکمه نزدیک هستند. در مجموع، بررسی گلکسی واچ اولترا نشان می‌دهد که طراحی این ساعت با داشتن مواد باکیفیت و سبک، نسبت به واچ کلاسیک بهبود پیدا کرده است.

در مقابل، این طراحی از نظر کاربردپذیری نسبت به سری قبل ضعیف‌تر است. هیچ کدام از بندهای محبوب قبلی روی این ساعت قابل استفاده نیستند و حذف حاشیه چرخان هم تغییر مطلوبی نیست.

بیشتر بخوانید

بررسی اپل واچ اولترا 2

حل مشکل ساعت شیائومی

بررسی گلکسی واچ اولترا از نظر سخت‌افزار و حسگرها

نقد و بررسی گلکسی واچ اولترا را با نگاهی به سخت‌افزار و حسگرهای این ساعت ادامه می‌دهیم. همانطور که قبلاً اشاره شد، این ساعت هم با همان نمایشگر 1.5 اینچی OLED مدل واچ 6 کلاسیک ساخته شده که با گلس یاقوت از آن حفاظت شده و سایر ویژگی‌های آن را در جدول مشخصات Galaxy Watch Ultra مشاهده می‌کنید.

بررسی گلکسی واچ اولترا

چیپ‌ست این ساعت با چیپ‌ست‌های W920 و W930 نسل‌های قبلی فرق دارد چون به جای 2 هسته دارای 5 هسته است و بر اساس فرایند پیشرفته‌تر 3 نانومتری تولید شده است.

این چیپ‌ست به صورت اختصاصی برای گجت‌های پوشیدنی طراحی شده و مثل سری قبل گلکسی واچ، در این مدل هم در کنار آن از 2 گیگابایت رم استفاده شده اما حافظه داخلی این ساعت، 32 گیگابایت است.

این پیکربندی جدید سرعت و بهره‌وری گلکسی واچ اولترا را نسبت به قبل افزایش می‌دهد و ظاهراً این ساعت ماندگاری شارژ بسیار خوبی هم دارد.

از نظر عملکردی هم گلکسی واچ اولترا نسبت به قبل تغییرات خوبی داشته و با وجود سرعت خوب واچ 6، قطعاً این مدل روان‌تر است و سرعت واکنش بیشتری دارد.

همانطور که در جدول مشخصات گلکسی واچ اولترا مشاهده می‌کنید، حسگرهای این ساعت شباهت زیادی به واچ 6 کلاسیک دارند؛ به غیر از حسگر هال که برای اندازه گیری دقیق موقعیت مکانی کاربرد دارد.

بررسی گلکسی واچ اولترا

برای موقعیت یابی در این ساعت از جی‌پی‌اس دو فرکانس L1+LG  استفاده شده که جایگزین L1 GPS شده و دقت ردیابی را افزایش می‌دهد. این تغییر، جذابیت گلکسی واچ Ultra را برای دونده‌های حرفه‌ای افزایش می‌دهد چون معمولاً دقت ردیابی این ساعت‌ها نسبت به گجت‌های حرفه‌ای‌تر مثل محصولات گارمین چندان زیاد نیست.

حسگر BioActive هم در این ساعت وجود دارد که قابلیت ارزیابی مواردی مثل درصد چربی بدن، وزن آب بدن، توده عضلانی بدون چربی، BMI و حتی نرخ متابولیسم پایه بدن را دارد. بررسی ساعت هوشمند جدید سامسونگ نشان داده که این ساعت ظرف تنها 15 ثانیه، 2400 ارزیابی برای محاسبه موارد ذکر شده انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بررسی گلکسی واچ 6

بررسی گلکسی رینگ

بررسی گلکسی واچ اولترا از نظر ماندگاری شارژ و باتری

یکی از ویژگی های Galaxy Watch Ultra ماندگاری شارژ چشمگیر این ساعت نسبت به نسل قبل است؛ هر چند مثلاً ماندگاری شارژ ساعتی مثل گلکسی واچ 5 پرو، فاصله چشمگیری با این مدل ندارد.

بررسی گلکسی واچ اولترا

به هر حال، همانطور که در جدول مشخصات فنی گلکسی واچ اولترا مشاهده می‌کنید، این ساعت یک باتری 590 میلی‌آمپر ساعتی دارد که ماندگاری شارژ آن در تست‌ها به حدود 72 ساعت رسیده است. در این تست، از نمایشگر همیشه روشن استفاده نشده اما قابلیت‌هایی مثل raise-to-wake، نظارت بر خواب و غیره در این حالت فعال بوده و سطح روشنایی نمایشگر هم در حالت خودکار قرار داشته است.

در تست ماندگاری شارژ با فعال بودن نمایشگر همیشه روشن و تنظیمات مشابه، رکورد ماندگاری شارژ 48 ساعته به دست آمده است.

به گفته سامسونگ، در صورت استفاده از حالت مخصوص صرفه‌جویی در انرژی برای نظارت بر ورزش، ماندگاری شارژ واچ اولترا تا 48 ساعت می‌رسد و ماندگاری شارژ این ساعت در صورت فعال بودن power-saving برای استفاده‌های معمولی 100 ساعت خواهد بود.

متأسفانه سرعت شارژ Galaxy Watch Ultra بسیار کم است و شارژ کامل آن از صفر تا صددرصد با شارژر خود ساعت حدود 2 ساعت زمان می‌برد. نمی‌توانید از شارژر دیگری برای شارژ این ساعت استفاده کنید و این ساعت با پدهای شارژ بی‌سیم برندهای دیگر یا سیستم شارژ معکوس محصولاتی غیر از گوشی‌های سامسونگ کار نمی‌کند.

بررسی گلکسی واچ اولترا از نظر نرم‌افزار

در این قسمت از نقد و بررسی گلکسی واچ اولترا نگاهی به نرم‌افزار این ساعت داریم که متشکل از جدیدترین نسخه Wear OS 5 به همراه رابط اختصاصی سامسونگ است. این رابط کاربری هم در اصل بر اساس سیستم‌عامل گوگل ساخته شده اما یکسری تغییر ظاهری و عملکردی در آن پیاده‌سازی شده‌اند.

بررسی گلکسی واچ اولترا

Wear OS ادغام کاملی با محصولات گوگل و سایر اپلیکیشن‌های گوشی دارد. مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از این ساعت به صورت دقیق مشخص نیست؛ اما تجربیات قبلی نشان می‌دهد که ساعت‌های سامسونگ حداقل 2 تا 3 سال آپدیت نرم‌افزاری سریع و به موقع دریافت می‌کنند.

وجود چیپ‌ست جدید باعث شده که این سیستم‌عامل در واچ اولترا با سرعت بالایی اجرا شود. با وجود تغییرات این نسخه از One UI، اگر قبلاً Wear OS 4 یا 3 استفاده کرده باشید، نرم‌افزار واچ اولترا هم برای شما کاملاً آشنا خواهد بود؛ هر چند یکسری جزئیات مثل اندازه آیکن و فونت‌ها در این سری تغییر کرده‌اند.

با رشد و توسعه Wear OS، جامعه توسعه دهندگان این ساعت‌ها هم فعالیت بیشتری دارند و حالا واچ فیس‌های زیادی برای ساعت‌های سامسونگ در گوگل پلی منتشر شده‌اند. خود سامسونگ هم یکسری واچ فیس اختصاصی برای این ساعت طراحی کرده که البته بیشتر مناسب کاربرانی هستند که در فضای باز فعالیت دارند.

یکی از قابلیت های Galaxy Watch Ultra مثل سایر ساعت‌های سامسونگ، شیوه خاص مدیریت اعلان‌ها است که جزء مزایای مهم این ساعت‌ها محسوب می‌شود. در این سیستم، می‌توانید بلافاصله تشخیص دهید که اعلان دریافتی مربوط به چه چیزی است و امکان تعامل با اعلان‌ها هم برای انجام کارهایی مثل پاسخ دادن سریع به پیامک‌ها وجود دارد. Galaxy AI هم برای یکسری زبان خاص، پاسخ‌های پیشنهادی را تولید می‌کند.

بررسی گلکسی واچ اولترا

بررسی گلکسی واچ اولترا نشان می‌دهد که بیشتر تنظیمات و قابلیت‌هایی که نیاز به شخصی سازی دارند، در اپلیکیشن Galaxy Wearable در دسترس هستند یا تنظیم آنها با این اپلیکیشن راحت‌تر است. در این اپلیکیشن می‌توانید همه چیز را تنظیم کنید؛ از اعلان‌ها و صداها گرفته تا قابلیت‌های پیشرفته و مرتبط به باتری، نمایشگر و غیره.

همچنین در این اپلیکیشن می‌توانید عملکرد Action Button را تعریف کرده و مثلاً یکسری اپلیکیشن خاص را با حرکات دست مختلف راه‌اندازی کنید.

پشتیبانی از حرکات دست جدید مثل تکان دادن دست برای رد کردن اعلان‌ها و حرکت knock-knock هم جزء جدیدترین ویژگی های گلکسی واچ اولترا است که می‌توانید برای سایلنت کردن هشدار، پاسخ به تماس، عکس گرفتن و غیره از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از قابلیت های گلکسی واچ اولترا، آژیر آن است که با نگه داشتن دکمه اکشن فعال شده و برای مواقعی که مثلاً کاربران در طبیعت دچار آسیب می‌شوند بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت های ورزشی

بهترین گجت های گیمینگ

بررسی گلکسی واچ اولترا از نظر نظارت بر سلامت و Samsung Health

بررسی Galaxy Watch Ultra نشان می‌دهد که قابلیت‌های این ساعت از نظر تناسب اندام و سلامت نسبت به قبل تغییر قابل توجهی ندارند و بیشتر امکانات جدید این سری، حاصل طراحی قوی‌تر آن هستند که امکان استفاده از ساعت را در شرایط نامساعد فراهم می‌کند. در این مدل جدید، می‌توانید داده‌های GPX را با استفاده از Samsung Health به ساعت وارد کنید تا مسیریابی به شکل کاملاً دقیق برای شما انجام دهد. همچنین، اگر در میانه راه گم شدید، ساعت می‌تواند شما را برای برگشت از همان مسیر راهنمایی کند.

بررسی گلکسی واچ اولترا

می‌توانید برای دوچرخه سواری در طبیعت هم از این قابلیت استفاده کرده و مثلاً یک مسیر را چند بار طی کنید و پیشرفت‌های خودتان را نسبت به قبل ببینید. یک حالت اختصاصی Night هم در این ساعت وجود دارد که برای پیاده‌روی در شب طراحی شده و ماندگاری شارژ ساعت را حفظ می‌کند.

با استفاده از Quick Button هم می‌توانید به سرعت بین ورزش‌های مختلف جابجا شوید و همانطور که قبلاً اشاره شد، سیستم جی‌پی‌اس جدید این ساعت هم برای دونده‌ها بسیار مفید است.

متآسفانه این ساعت سامسونگ هم مثل مدل‌های قبلی قابلیت نظارت خودکار بر ورزش را به غیر از پیاده‌روی ندارد و به ندرت نوع دقیق ورزش را تشخیص می‌دهد.

برای نظارت بر سلامت، قابلیت‌های جدید چشمگیری در این ساعت وجود ندارند و هوش مصنوعی هم برای بعضی کارهای روزمره مثل تشخیص گفتار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در عین حال، Galaxy AI قابلیت ارزیابی سطح انرژی کاربر را دارد که بر اساس معیارهایی مثل خواب، ضربان قلب حین خواب و فعالیت روزانه ارزیابی می‌شود و پس از آن توصیه‌های لازم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

یکی از جدیدترین قابلیت های Galaxy Watch Ultra برای نظارت بر خواب، ارزیابی تغییرات ضربان قلب در کنار دمای بدن است که البته سامسونگ نتواسته مجوزهای لازم را برای پیاده‌سازی آن در همه کشورها کسب کند.

در مجموع، نمی‌توان خیلی به این آمار و ارقام اعتماد کرد چون یک امتیاز تقریبی از شدت تمرین و کیفیت خواب ارایه می‌دهند و معمولاً در چنین ساعت‌هایی، نظارت بر خواب چندان دقیق نیست. این نکته برای ارزیابی ترکیب بدن هم صدق می‌کند و بررسی گلکسی واچ اولترا نشان داده که مثلاً میزان آبی که کاربر می‌نوشد، زمان اندازه گیری، میزان غذا خوردن و غیره تأثیر زیادی روی این آمار و ارقام دارند.

ECG و HRV هم تنها در صورت جفت کردن ساعت با گوشی سامسونگ در دسترس هستند.

قابلیت بعدی این ساعت، نظارت بر سطح قند خون است که محدود به گوشی‌های سامسونگ نیست. این سیستم، حین خواب ارزیابی‌های لازم را انجام داده و یک شاخص AGEs نمایش می‌دهد که نشان دهنده وضعیت سلامت متابولیک فعلی بدن است.

بررسی ساعت هوشمند جدید سامسونگ نشان داده که این ساعت برای ارزیابی ضربان قلب، گام‌ها، ورزش (به غیر از کالری‌ها) و حتی اکسیژن خون دقیق عمل می‌کند و اپلیکیشن Samsung Health هم قابلیت شخصی سازی زیادی دارد که می‌تواند برای کاربران واچ اولترا مفید باشد.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت ها برای تمیز کاری

بدرد نخور ترین گجت های بازار

بررسی گلکسی واچ اولترا از نظر قیمت و رقبا

با در نظر گرفتن امکانات این ساعت سامسونگ به عنوان یک ساعت اسپورت پیشرفته، نمی‌توان رقبای زیادی برای آن پیدا کرد. ساعت‌های اسپورت گارمین عملکرد خوبی دارند اما سیستم‌عامل چندان خوبی در آن‌ها پیاده‌سازی نشده است. قیمت Galaxy Watch Ultra در مناطق مختلف نسبتاً متغیر است اما با قیمت حدود 650 دلار به فروش می‌رسد و جزء ساعت‌های هوشمند گران قیمت محسوب می‌شود.

بررسی گلکسی واچ اولترا

می‌توان گفت که جدی‌ترین رقیب این ساعت، اپل اواچ اولترا 2 شرکت اپل است که البته با توجه به مجزا بودن اکوسیستم این دو ساعت، کاربران سامسونگ نمی‌توانند از امکانات کامل اپل واچ استفاده کنند. در عین حال، واچ اولترا تقریباً همه امکانات اپل واچ اولترا 2 را با ماندگاری شارژ بیشتر دارد؛ اما ساعت اپل نمایشگری بزرگتر، قابلیت اتصال UWB و چند حسگر بیشتر دارد.

Mobvoi TicWatch Pro 5 Endure تقریباً هم قیمت گلکسی واچ 7 است اما خیلی از امکانات واچ اولترا را دارد. این ساعت، اکثر حسگرهای گلکسی واچ اولترا را به همراه یک باتری بزرگ و Wear OS دارد.

دو گزینه بعدی، شیائومی واچ S4 اسپورت و Watch Ultimate هستند که می‌توانند برای کاربران اندروید انتخاب خوبی باشند.

جمع‌بندی

در انتهای بررسی گلکسی واچ اولترا می‌توان گفت که این ساعت در حال حاضر یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار است؛ چون خیلی از رقبای این مدل یا سال قبل تولید شده‌اند یا این امکانات را ندارند. واچ اولترای سامسونگ، دارای ماندگاری شارژ طولانی، کیفیت بسیار خوب، مجموعه امکانات و حسگرهای قوی و چیپ‌ست جدید با سرعت بسیار بالا است. همچنین این ساعت یکسری قابلیت‌های جدید را برای نظارت بر ورزش و سلامت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مهم‌ترین ایراد این ساعت، حذف حاشیه چرخان نمایشگر و بزرگتر نشدن نمایشگر آن نسبت به مدل‌های دیگر است. بعلاوه، بهتر بود که این ساعت سامسونگ از یک استاندارد شارژ بی‌سیم متداول‌تر پشتیبانی کند چون ساعت‌های این شرکت با پدهای شارژ بی‌سیم برندهای دیگر یا شارژ معکوس بی‌سیم محصولات غیر سامسونگ کار نمی‌کنند.

سوالات پرتکرار

قیمت گلکسی واچ اولترا چقدر است؟

قیمت Galaxy Watch Ultra در مناطق مختلف نسبتاً متفاوت است اما با قیمت حدود 650 دلار به فروش می‌رسد و جزء ساعت‌های هوشمند گران قیمت محسوب می‌شود.

سیستم‌عامل گلکسی واچ اولترا چیست؟

این ساعت به جدیدترین نسخه Wear OS 5 و رابط اختصاصی سامسونگ One UI Watch 6 مجهز شده است.

باتری گلکسی واچ اولترا چند ساعت شارژ نگه می‌دارد؟

به گفته سامسونگ، ماندگاری شارژ گلکسی واچ اولترا در صورت فعال بودن power-saving برای استفاده‌های معمولی 100 ساعت خواهد بود.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی گلکسی واچ اولترا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر