coinex
راهنمای خرید تکراتو

چگونه گوشی های هوشمند حتی در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید حواس شما را پرت می کنند؟

حواس پرتی با گوشی هوشمند. شما چقدر در مقابل کنش ها و درخواست های پیشنهادی گوشی های هوشمند خود در طول روز مقاومت می کنید؟ مشخص است که که این هشدار ها و نوتیفیکیشن ها می توانند حواس شما را پرت کنند حال چه به آن ها عمل کنید یا خیر.

شما چقدر در مقابل کنش ها و درخواست های پیشنهادی گوشی های هوشمند خود در طول روز مقاومت می کنید؟ مشخص است که که این هشدار ها و نوتیفیکیشن ها می توانند حواس شما را پرت کنند حال چه به آن ها عمل کنید یا خیر.

عده ای از محققان دانشگاه فلوریدا نشان داده اند که نوتیفیکیشن موبایل ذهن ما را آشفته می کند، حتی اگر گوشی را بر نداریم. آنها شروع به انجام تحقیقاتی در مورد اینکه چه هشدار هایی بر روی ما تاثیر گذارند و ممکن است ما به آنها پاسخ دهیم، کردند.

نتیجه گیری این گزارش نشان می دهد :

“اگرچه این اطلاعیه در مدت زمان کوتاهی تهیه شده است نشانگر این است که آنها (هشدار ها) می توانند باعث ایجاد افکار غیر مرتبط با کاری که انجام می دهیم باشند و یا ذهن را سرگردان کنند که این موضوع به نوبه ی خود به عملکرد و بازده کاری ما ضربه می زند.”

خارج از دید

برای این منظور از مطالعات ، یک گروه از داوطلبان با هشدارها بمباران شدند، هر چند قبل از انجام آزمایش به آنها گفته نشده بود که انتظار چنین چیزی را داشته باشند. کسانی که هشدار ها را دریافت کردند کمتر پربار بودند و بیشتر مرتکب خطا می شدند.

در واقع محققان دریافتند که فقط دریافت یک هشدار می تواند به اندازه برقرای یک تماس یا فرستادن یک پیام نوشتاری موجب حواس پرتی شود و همچنین می تواند پیامد هایی در زمان استفاده از موبایل در داخل اتوموبیل و یا موقعیت های دیگر داشته باشد.

در نتیجه اگر واقعا می خواهید که کاری را انجام دهید و در آن پیشرفت داشته باشید، تنها نادیده گرفتن صدا ها و هشدار ها کافی نبوده و لازم است موبایلتان را نیز خاموش نمایید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر