coinex
راهنمای خرید تکراتو

پیش بینی ها نشان از کاهش 4 درصدی سود سامسونگ در سه ماهه ی آخر 2015 دارند

پیش بینی ها نشان از کاهش 4 درصدی سود سامسونگ در سه ماهه ی آخر 2015 دارند

پیش بینی های انجام شده توسط تحلیل گران نشان می دهد که سامسونگ با کاهش سود 4 درصدی در سه ماهه ی سوم سال 2015 مواجه خواهد بود.

سامسونگ بزرگترین شرکت تولید کننده ی گوشی هوشمند در دنیا است. اما این شرکت کره ای در 5 فصل اخیر وضعیت درخشان سال های گذشته را تجربه نکرده و با سیر نزولی در میزان سود مواجه شده است.

سامسونگ گوشی های پرچمدار عالی و گوشی های میان رده ی بسیار خوبی را ارائه داده است، اما روند فروش محصولات این شرکت به کندی پیش می رود. عمده مشکل سامسونگ در بخش فروش گوشی هوشمند به رقابت سنگین با شرکت های زیادی همچون اپل، شیائومی، لنوو، هوآوی، ZTE و غیره مربوط می شود. اگر چه میزان درآمد شرکت مناسب است اما میزان سود این شرکت به دلیل افزایش هزینه های بازاریابی، هزینه های دیگر، و کاهش قیمت بعضی محصولات فصل به فصل در حال کمتر شدن است.

در اوایل هفته ی گذشته گزارشی از سوی تحلیل گران منتشر شد که نشان از کاهش 4 درصدی سود 3 ماهه ی پایانی 2015 دارد. این میزان سود از 6.1 میلیارد دلار به 5.76 میلیون دلار تقلیل پیدا خواهد کرد که نشان از کاهش 253.91 میلیون دلاری دارد. البته لازم به ذکر است که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال 2014 با رشد 22 درصدی مواجه است. سامسونگ در سه ماهه ی سوم 2014 نسبت به سه ماهه ی سوم 2013 با کاهش 37 درصدی مواجه شده بود. پیش بینی ها و گمانه ها زمانی ها در مورد میزان سود سامسونگ زیاد است. اما در بدترین پیش بینی گفته شده است که میزان سود سامسونگ 5.1 میلیارد دلار خواهد بود.

یکی دیگر از دلایل این افت را می توان به کم رونق شدن بازار مربوط به تولید چیپ ست ها ارتباط داد که به عنوان یکی از پر درآمد ترین بخش های سامسونگ تلقی می شود.

فروش پایین گوشی های هوشمند، کم رونق شدن بازار تولید چیپ ست، فروش پایین در بخش صفحه نمایش، کاهش تقاضای PC ها، همگی دلایلی هستند که در کنار یکدیگر موجب کاهش سود سامسونگ شده اند. تحلیل گران پیش بینی کرده اند که سامسونگ رشد بسیار کمی را در 3 ماهه ی سوم 2016 خواهد داشت و به سود 5.24 میلیارد دلار خواهد رسید که 3.1 درصد سود را نسبت به زمان مشابه در سال قبل برای سامسونگ به ارمغان خواهد آورد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر