;
coinex

نگاهی کوتاه به گوشی شیائومی می 5

نگاهی کوتاه به گوشی شیائومی می 5

با وجود اینکه محصولات شیائومی تا کنون در مناطقی مانند اروپا و آمریکای شمالی موجود نبوده است (به جز لوازم جانبی) این شرکت جزو 5 شرکت برتر فروشنده گوشی هوشمند در دنیا محسوب می شود. این موفقیت شیائومی تنها به واسطه ی فروش محصولاتش در چین و مناطقی مانند هند بدست آمده است.

در جریان برگزاری کنگره ی جهانی موبایل که در بارسلونا برگزار می شود، شیائومی برای اولین بار در اروپا از جدید ترین محصول خود پرده برداری کرد.

حدود دو سال از عرضه ی آخرین پرچمدار شیائومی می گذرد. شیائومی قرار بود تا پارسال این گوشی را روانه ی بازار کند اما به دلایلی این عرضه به تعویق افتاد.

شیائومی به دلیل ساخت گوشی های با مشخصات خوب و قیمت مناسب با این سطح از شهرت رسیده است. این موضوعی است که در مورد گوشی شیائومی می 5 نیز صادق است و یکی از ویژگی های خوب آن بشمار می آید. قیمت گران ترین ورژن این گوشی کمتر از 400 دلار است. این قیمت در مقابل ویژگی هایی که این گوشی دارد بسیار جالب است.

گوشی می 5 در دو مدل عرضه خواهد شد: نسخه ی معمولی این گوشی دارای حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی خواهد بود. تامین قدرت پردازشی آن توسط چیپ ست اسنپدراگون 820 و پردازنده ی گرافیکی آدرنو 830 صورت می گیرد. رم 3 گیگابایتی و صفحه نمایش 5.15 اینچی با رزلوشن 1080p از دیگر مشخصه های ورژن معمولی آن هستند. ورژن پیشرفته آن حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد و میزان رم آن نیز 4 گیگابایت خواهد بود. پردازنده ی این گوشی از قدرت پردازشی بیشتر نسبت به پردازنده ی ورژن معمولی برخوردار است.

در حالی که گوشی شیائومی می 4 از طراحی بدنه ی صاف بهره می برد، بدنه ی گوشی می 5 دارای کمی انحنا خواهد بود. گوشی می نوت شیائومی که در سال 2015 عرضه شده بود نیز از طراحی خمیده بهره می برد، اما میزان انحنا ی موجود در گوشی می 5 قدری بیشتر است. سامسونگ نیز گوشی گلکسی اس 7 خود را با بدنه ی انحنا دار تولید کرده است و این انحنای موجود در گوشی می 5 می تواند نکته ی ارزشمندی برای این گوشی باشد.

شیائومی از سیستم 4-axis OIS در ساخت دوربین عقب 16 مگاپیکسلی خود استفاده کرده است. در این گوشی از سنسور ImX289 سونی استفاده شده و ویژگی های اتوفوکوس و DTI را به همراه خواهد داشت. نمونه عکس های دوربین این گوشی که در کنفرانس مطبوعاتی نشان داده شد بسیار جذاب بود اما تا زمانی که نمونه ی واقعی عکس این دوربین دیده نشود، هیچ گونه قضاوتی نمی توان انجام داد.

شیائومی به دلیل استفاده از طراحی باریک نتوانست از باتری بزرگتری برای می 5 استفاده کند. هر چند که باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این گوشی می تواند عمر باتری مناسبی فراهم کند. می 5 از فناوری شارژ سریع 3.0 استفاده می کند، بنابراین زمان زیادی برای پر شدن شارژ باتری آن نیاز نیست.

نسخه ی اندروید پیش نصب گوشی می 5 اندروید 6 مارشمالو خواهد بود و واسط کاربری MIUI 7 بر روی آن اجرا می شود. می 5 اولین گوشی ساخت شیائومی است که آخرین ورژن سیستم عامل گوگل بر روی آن اجرا می شود. اما MIUI 7 چیز جدیدی نیست و در گوشی های شیائومی که در حال حاضر در بازار هستند نیز وجود دارد.

نمونه ی آزمایش این گوشی آخرین آپدیت امنیتی ماه فوریه را دریافت کرده است، هر چند مشخص نیست که این گوشی این آپدیت را همچنان خواهد کرد یا خیر. اما واسط گرافیکی شیائومی یعنی MIUI 7 به طور مکرر آپدیت خواهد شد.

می 5 اولین گوشی هوشمند شرکت شیائومی است که حسگر اثر انگشت آن در جلوی گوشی تعبیه شده است. پیش از این حسگر اثر انگشت گوشی های شیائومی در پشت گوشی قرار می گرفتند. این سنسور در جلوی گوشی و در داخل دکمه ی هوم تعبیه شده است. شیائومی مثل همیشه از دکمه های خازنی در ساخت این گوشی استفاده کرده و همچنان از دکمه ی هوم فیزیکی در طراحی گوشی های شیائومی خبری نیست.

.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر