coinex
راهنمای خرید تکراتو

ترن هوایی ممکن است به دفع سنگ کلیه کمک کند

ترن هوایی ممکن است به دفع سنگ کلیه کمک کند

بر اساس مطالعه جدیدی که محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی میشیگان انجام داده اند، ترن هوایی می تواند تاثیری بیش از هیجان صرف داشته باشد. نویسندگان این مقاله دیوید وارتینگر و همکارش مارک میچل، پس از ادعای بیماری که می گفت، بعد از سه بار سواری در ترن هوایی سه سنگ کلیه دفع کرده، مجموعه آزمایش هایی را برای اثبات فرضیه “درمان سنگ کلیه بوسیله ترن هوایی”انجام دادند.

در حالی که ممکن است، تجربه این فرد مبتلا به سنگ کلیه به نظر تصادفی برسد، وارتینگر و میچل، برای اثبات این موضوع، مجموعه ای از آزمایش ها را به علمی ترین شکل ممکن طراحی کردند. آنها یک مدل سیلیکونی پرینت سه بعدی کلیه ساخته اند و آن را با ادرار و سه سنگ کلیه پر کردند، و سپس شرایط ترن هوایی را برای 20 بار شبیه سازی کردند. به نقل از بیانیه وارتینگر، یافته های این تیم تحقیقاتی ” از شواهد مورد ادعا پشتیبانی می کند، شواهدی که حاکی از این است که، سوار شدن بر ترن هوایی با شدتی متوسط می تواند به دفع سنگ کلیه برخی بیماران مبتلا به سنگ کلیه با سنگ های ریز کمک کند.”

همچنین، محل نشستن در قطار هم می تواند تفاوت هایی را در این تاثیر (برای درمان سنگ کلیه) ایجاد کند. نشستن در صندلی های جلو، می تواند 16.67 درصد در دفع سنگ کلیه موثر باشد، اما نشستن در صندلی های عقب می تواند تاثیر بیشتری – تاثیر 63.89 درصدی- داشته باشد.

از سوی دیگر، سواری با سرعت بیش از حد زیاد، می تواند باعث باقی ماندن سنگ و حتی وخیم تر شدن شرایط بیمار شود. البته، ترن هوایی نمی تواند روش مطمئنی برای دفع سنگ کلیه باشد اما این تیم تحقیقاتی می گوید، زمانی که به درمان های استاندارد افزوده شود، می تواند برای درمان سنگ کلیه مفید باشد.

وارتینگر در این مورد گفت:”اگر سنگ کلیه دارید، اما شرایط چندان وخیمی ندارید و می توانید از ترن هوایی استفاده کنید، باید آن را امتحان کنید. این روش قطعا جایگزینی کم هزینه تر نسبت به درمان های پزشکی است.”

.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر