coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساحلی در ایرلند، 33 سال پس از ناپدید شدن دوباره ظاهر شد!

ساحلی در ایرلند، 33 سال پس از ناپدید شدن دوباره ظاهر شد!

ساحل جزیره آکیل در غرب ایرلند که در سال 1984، بر اثر طوفان های شدید کنده شده و به زیر آب رفته بود، پس سال ها دوباره به ظاهر شده است. پس از این طوفان جز حوضچه ای سنگی چیزی از ساحل آکیل باقی نمانده بود. اما پس از گذشت 33 سال، جزر و مدهای بهاری دوباره صدها تن شن به ساحل بازگرداندند.

شان مولی مدیر دفتر گردشگری جزیره آکیل به گاردین گفت: “طوفان های بزرگ موجب از بین رفتن ساحل شده بودند. ساحل به طور کامل ناپدید شده بود. سال 1984، آخرین باری بود که ساحل در این جزیره وجود داشت. سپس در ماه آوریل امسال، سرمای ناگهانی و بادهایی از جانب شمال وزیدند. این بادها که به طور مداوم می وزیدند، شن های ساحل را دوباره بازگرداند.”

پس از اینکه جزر و مد شن هایی کافی برای پدید آمدن دوباره ساحل به حوضچه سنگی انتقال دادند، مردم محلی گزارش دادند، ساحل فعلی 300 متر وسعت دارد. اما مورد عجیب اینکه، این اولین بازی نیست که ساحل دهکده دوگ در جزیره آکیل ناپدید می شود و دوباره پس از چند دهه به حالت سابق خود باز می گردد.

مولی می گوید، رویداد مشابهی در دهه 1890 اتفاق افتاده است. در آن زمان هم تمامی شن های ساحل به دریا ریخته بودند و در دهه 1930 یک بار دیگر با بازگشت شن ها، ساحلی در محل پیشین تشکیل شده بود.

ساحل آکیل در سال 2015، پیش از بازگشت ساحل
ساحل آکیل در سال 2015، پیش از بازگشت ساحل

آلن گیلتی صاحب یک رستوان محلی در دوگ می گوید، بازگشت ساحل موجب هجوم گردشگران به این جزیره شده است. او می گوید: “ما یک روستای زیبا داریم اما اینکه به جای سنگ ها، ساحلی زیبا را ببینیم، عالی است. از زمانی که مردم از بازگشت ساحل باخبر شده اند، گردشگران زیادی از نواحی میانی کشور داشته ایم.”

جزیره آکیل، شبه جزیره ای دور افتاده، سنگی و دست نخورده در غرب ایرلند است. مشهورترین ساکن جزیره هاینریش بُل، نویسنده آلمانی برنده جایزه نوبل است که در دهه های 1950 و 1960 در این جزیره زندگی می کرد. کلبه سابق او، اکنون به پاتوقی برای نویسندگان و دوست داران بل تبدیل شده است.

.

منبع: theguardian

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر