coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

سامسونگ بالاخره از لپ تاپ های خانواده گلکسی رونمایی کرد. در این جستار به گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ خواهیم پرداخت.

روز گذشته سامسونگ در جریان رویداد گلکسی آنپکت (Galaxy Unpacked) از جدیدترین لپ تاپ های خاندان گسترده گلکسی رونمایی کرد. سامسونگ در تبلیغات مراسم از رونمایی قدرتمندترین گلکسی ها گفته بود و با توجه به رونمایی از سری اس در خانواده موبایل های سامسونگ، انتظار رونمایی از لپ تاپ های سامسونگ میرفت.

راهنمای خرید تکراتو

مراسم امور بر معرفی سه مدل از جدیدترین لپ تاپ های گلکسی یعنی لپ تاپ های گلکسی بوک پرو (Galaxy Book Pro)، لپ تاپ گیمینگ گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) و گلکسی بوک 360 (Galaxy Book 360) با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای متمرکز بود. در ادامه به مشخصات Galaxy Book Odyssey و قیمت این محصول خواهیم پرداخت. با ما باشید.

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ

مشخصات فنی و قیمت

جریان رونمایی از محصولات تکنولوژی توسط سامسونگ حالا به خوبی قوام یافته و تقریبا هر آنچه (جز تبلت ها) که در میان محصولات سامسونگ پرسروصدا و موردانتظار بوده رونمایی شده است. از جدیدترین اعضای سری اس سامسونگ یعنی گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا به عنوان بهترین گوشی های 2021 تا برخی از بهترین گوشی های میان رده 2021 نظیر جدیدترین گوشی های سری A سامسونگ از جمله گلکسی A32 که از ارزان ترین گوشی های 5G دنیا می باشد.

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

به این موارد اگر گلکسی M02 و گلکسی A12  را نیز به عنوان ارزان ترین گوشی های 2021 اضافه کنیم، فهرست بهترین گوشی های سامسونگ 2021 تقریبا کامل میشود.

اما به عنوان یک غول تکنولوژی، سامسونگ تنها بر گوشی ها متمرکز نیست و باید انتظار نمایندگان سامسونگ در بهترین تلویزیون های 2021، بهترین تبلت های 2021، بهترین هدفون های 2021 و بهترین ساعت های هوشمند 2021 را نیز داشته باشیم. حال اما نمایندگان سامسونگ در میان بهترین لپ تاپ های 2021 معرفی شده اند. پیش از این به گلکسی بوک پرو پرداخته بودیم. اما حالا باید به گلکسی بوک ادیسه بپردازیم. محصولی که قصد دارد در قامت یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 ظاهر شود و باید دید در این مهم موفق خواهد بود یا خیر. در بررسی مشخصات فنی گلکسی بوک ادیسه با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست گیمینگ 2021

بهترین هدست برای PS5

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey)

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

در رویدادی که دیروز برگزار شد کمتر کسی انتظار رونمایی از گوشی جدیدی را داشت. البته که هنوز یکی دو عضو مهم سری A و البته بهترین گوشی های سری M سامسونگ باقی مانده است. در این میان فراموش نکنیم گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 به عنوان شماری از بهترین گوشی های تاشو را که باید به زودی معرفی شوند.

اما با سابقه سامسونگ، انتظار نداشتیم در چنین بازه های کوتاه مدتی و در این بازه زمانی خاص یک رویداد مهم رونمایی برگزار کند. در واقع همه ما رویداد رونمایی سامسونگ را برای اوایل یا اواسط تابستان انتظار می کشیدیم و این رویداد به نوعی غافلگیری رسانه ای بدل شد.

علی ایحال این رویداد با همه حواشی قبل و بعدش برگزار شد و شاهد رونمایی از سه محصول مهم یعنی جدیدترین لپ تاپ های سامسونگ بودیم. حالا بعد از مدت زمان دوسال، خانواده لپ تاپ های گلکسی به طور جدی آپدیت شدند و در این جستار به مشخصات فنی و قیمت گلکسی بوک ادیسه خواهیم پرداخت. با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین تبلت های 2021

بهترین مادربردهای 2021

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey)

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

پیش از شروع مراسم، تیزر اختصاصی سامسونگ با عبارت برجسته «قدرتمندترین دستگاه گلکسی» توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود. گلکسی بوک ادیسه یکی از محصولات رونمایی شده در این مراسم است که سامسونگ امیدوار است بتواند در بازار عملکرد موفقی داشته باشد. بر این اساس در این جستار به مشخصات فنی گلکسی بوک ادیسه خواهیم پرداخت

گلکسی بوک ادیسه امکان همگام شدن با سایر دستگاه های سامسونگ و سایر اعضای خانواده گلکسی که شامل گوشی ها، تبلت ها، ساعت های هوشمند و موارد دیگر می شود را نیز دارد. به طور کلی با اکوسیستمی وسیع از محصولات سامسونگ مواجهیم کاری که حالا مدتهاست اپل آن را عملی کرده است.

این اولین باری نیست که سامسونگ از زیربرند اودیسه برای معرفی لپ تاپ و محصولات هبیریدی خود استفاده می کند اما حقیقتا باید اذعان کرد که محصول مورد بحث، یعنی گلکسی بوک ادیسه تولد دوباره ای برای این سری محسوب می شود. محصولی که عمده تمرکز آن بر ظرافت و سبکی در کنار کارایی بالاست.

به طور خلاصه گلکسی بوک اودیسه با گرافیک RTX 3050 Ti انویدیا نوید یک تجربه بازی روان و لذت‌بخش با وضوح 1080p را می‌دهد. گلکسی بوک اودیسه دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی LCD با وضوح فول اچ دی است. این لپ تاپ مخصوص بازی طراحی جذابی دارد و با ضخامت ۱۷.۷ میلی‌متر و وزن ۱.۸۵ کیلوگرم، جزو باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ تاپ های گیمینگ جهان محسوب می‌شود.

این محصول به پردازنده مرکزی اینتل Core i5 نسل یازدهم یا Core i7 مجهز شده و همانطور که گفته شد از گرافیک انویدیا جی فورس RTX 3050 Max-Q یا RTX 3050 Ti Max-Q بهره می‌برد. این پرازنده‌های گرافیکی جدید دارای ۴ گیگابایت رم ویدیویی یا VRAM از نوع GDDR6 بوده و نوید تجربه بازی فوق‌العاده‌ای را در نرخ فریم بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ دی می‌دهد. در ادامه به طور مفصل به مشخصات فنی گلکسی بوک ادیسه خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت

بهترین تلویزیون های ایرانی

مشخصات Galaxy Book Odyssey : قیمت گلکسی بوک ادیسه

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

اگرچه با همان عنوان قدیمی گلکسی بوک اودیسه نامگذاری شده است، محصولی سراسر بداعت، زیبایی و ظرافت است که می تواند برای افراد مختلف و در کاربری های گوناگون مفید فایده واقع شود.

در بحث از مشخصات Galaxy Book Odyssey باید گفت این لپ تاپ در کلاس لپ تاپ های 15.6 اینچی جای دارد و وزنی برابر با 1.85 کیلوگرم دارد و با ضخامت 17.7 میلی متر، به لحاظ چابکی و وزن نظر هر مخاطبی را جلب می کند.

این لپ تاپ از یک باتری قدرتمند 83 واتی نیز استفاده می کند که با فناوری جالب توجه شارژ شدن با شارژؤ بزرگ 135 واتی، از طریق درگاه یو اس بی سی تغذیه می شود. این باتری بزرگ و پرظرفیت هست، اما لپ تاپ های گیمینگ دیگری از سایر برندها وجود دارد که باتری 99 وات ساعتی دارند.

ام عرضه لپ تاپ گیمینگ جدید سامسونگ با یک شارژر بزرگ 135 وات ساعتی یو اس بی تایپ سی، مورد نادری در مورد لپ تاپ ها در هر دسته بندی است. در شرایطی که برندهای دیگر از باتری های بزرگ با شارژر کوچک استفاده می کنند، اما لپ تاپ گلکسی بوک اودیسه با این شارژر سریعتر شارژ خواهد شد.

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

در بخش پردازشی هم اتفاقات جالبی در جریان است. در این لپ تاپ از یک کارت گرافیک انویدیا استفاده می شود که شما می توانید در دو نسخه RTX 3050 Ti Max-Q و RTX 3050 Max-Q دست به انتخاب بزنید. کارت گرافیک RTX 3050 Max-Q می‌ تواند با تنظیمات اولترا بازی‌ ها، حداقل فریم ریت 60 فریم بر ثانیه را در اختیارتان قرار دهد و با کارت گرافیک RTX 3050 Ti Max-Q، این میزان به 70 فریم بر ثانیه می‌ رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021

سبک ترین لپ تاپ های جهان 2021

به علاوه سامسونگ امکان انتخاب را در بخش پردازنده نیز فراهم کرده و گلکسی بوک اودیسه را می توان در دو نسخه Core i5 یا Core i7 پردازنده های نسل یازدهم اینتل انتخاب کرد. این ترکیب از قدرت بالای گلکسی بوک اودیسه در بخش پردازشی حکایت دارد.

اما مشخصات Galaxy Book Odyssey در بخش پردازشی زمانی کامل می شود که بدانید شما در بخش رم و حافظه داخلی نیز امکان انتخاب از بین 8، 16 یا 32 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X دارید. به علاوه در بخش حافظه داخلی گزینه هایی تا 1 ترابایت از نوع NVMe SSD پیش روی شماست. خوشبختانه در این مدل امکان ارتقا هم وجود دارد و می‌ توانید از اسلات دوم NVMe برای گسترش حافظه کمک بگیرید.

بخش جالب توجه دیگر در مشخصات Galaxy Book Odyssey انبوه پورت ها و درگاه های جانبی این دستگاه است که به طور خاص شامل سه درگاه USB-A 3.2، یک پورت HDMI، درگاه میکرو اس دی، جک 3.5 میلی‌متری، دو درگاه USB Type-C و یک درگاه شبکه RJ45 است که همه نیازهای کاربران را به خوبی پوشش می‌دهد.

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

سامسونگ اما در این دستگاه شکاف اختصاصی سیم کارت برای استفاده از شبکه 4G یا 5G اینترنت دیتا را ارائه نداده و به نظر تنها راه ارتباطی ارتباط بی سیم کاربر با وای وای 6 خواهد بود. مشخصات Galaxy Book Odyssey در بخش نمایشگر نیز شامل یک نمایشگر TFT LCD در ابعاد 15.6 اینچ و با رزولوشن 1920 در 1080 است.

از دیگر گلکسی بوک اودیسه می‌توان به صفحه کلید درجه یک، تاچ پد بزرگ با دقت و عملکرد بسیار خوب، حسگر تشخیص اثر انگشت تعبیه شده در دکمه پاور، وای فای 6 دو بانده (۲×۲ MIMO) و بلوتوث 5.1 اشاره کرد

وبکم 720p، حسگر اثر انگشت و اسپیکرهای دالبی اتموس از سایر مشخصات این لپ‌ تاپ هستند. سامسونگ گلکسی بوک اودیسه را تنها در رنگ مشکی و با قیمت پایه 1400 دلار از مردادماه روانه بازار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت 2021

بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

مشخصات Galaxy Book Odyssey : همکاری سامسونگ و اینتل!

گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

سامسونگ به سراغ اینتل رفته تا سخت‌افزار محصولات جدید سری گلکسی بوک پرو سامسونگ را تامین کند. استفاده از پردازنده‌های نسل یازدهمی این شرکت در گلکسی بوک پرو و برای پردازندهٔ گرافیکی Iris Xe اینتل حاصل این همکاریاست. با این حال گفته شده که امکان استفاده از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا نیز مهیاست.

سامسونگ اعلام کرده که با داشتن یک تبلت گلکسی تب اس ۷ یا گلکسی تب اس ۷ پلاس امکان استفاده از می‌توانید از نمایشگر تبلت به عنوان نمایشگر دوم لپتاپ گلکسی بوک پرو سامسونگ وجود خواهد داشت. با بهره گیری از قابلیت‌های «Link to Windows» و «Microsoft Your Phone» نیز برقراری تماس‌ها، خوانش نوتیفیکیشن‌ها و دسترسی به عکس‌ها و پیام‌ها ساده‌تر خواهد شد؛ امکان اجرای به همزمان ۵ اپلیکیشن گوشی موبایل مستقیما روی دسکتاپ لپتاپ ممکن می‌شود؛ می‌توان ویدیوهای سوپراسلومو با دوربین گوشی گلکسی تهیه و روی نمایشگر لپ تاپ پخش کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشخصات فنی و قیمت گلکسی بوک ادیسه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر