coinex
راهنمای خرید تکراتو

بیوگرافی عزت الله ضرغامی ؛ سوابق نظرات و تصاویر وزیر میراث فرهنگی

یکی از وزرای انتخابی دولت ابراهیم رئیسی عزت الله ضرغامی است. از این رو این مقاله را به بیوگرافی عزت الله ضرغامی اختصاص داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انتخاب یک وزیر مناسب یکی از مهم‌ترین کارهای یک رئیس جمهور است. علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یکی از مصاحبه‌های خود علام کرد جلسه علنی اعلام لیست اعضای کابینه سیزدهم روز شنبه خواهد بود. اما محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اسامی پیشنهادی کابینه سیزدهم به مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

در این فهرست نام عزت الله ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آورده شده است. از این رو در این جستار قصد داریم به بیوگرافی عزت الله ضرغامی بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

بیوگرافی عزت الله ضرغامی

عزت الله ضرغامی کیست

همانطور که می‌دانید فهرست پیشنهادی وزرای دولت رئیسی به طور غیررسمی اعلام شده است و باید شنبه به طور رسمی اعلام وصول شده تا در صحن مجلس به رای گذاشته شود. و این به این معناست که باز هم قرار است فردی در وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد که احتمال حضورش در وزارتخانه‌های دیگر وجود داشت مانند ضرغامی که شنیده شده بود در وزارت فرهنگ و ارشاد می‌نشیند. از این رو  گفتار را به بیوگرافی عزت الله ضرغامی اختصاص داده‌ایم. با ما باشید.

زندگینامه عزت الله ضرغامی

بیوگرافی عزت الله ضرغامی
زندگینامه عزت الله ضرغامی

عزت الله ضرغامی در 6 اسفند 1338 در تهران دیده به جهان گشود. خانواده وی از شهر دزفول، در استان خوزستان به تهران مهاجرت کردند. پدر او کارمند شرکت ملی نفت ایران بود. عزت الله ضرغامی دوران ابتدایی را در دبستان برومند، دوره راهنمایی را در مدرسه پهلوی و دوره متوسطه را نیز در دبیرستان بزرگ تهران با افرادی چون حسن طهرانی مقدم، حسین محمدی و حمیدرضا کاتوزیان گذراند.

وی در سال ۱۳۵۷ در مقطع کارشناسی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شد و در پی وقوع انقلاب 1357 و تعطیلی دانشگاه‌ها، تحصیلات تکمیلی و دریافت مدرک کارشناسی وی نیز تا سال ۱۳۶۵ به تعویق افتاد. ضرغامی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام بود، که در اشغال سفارت آمریکا شرکت داشتند.

سوابق اجرایی عزت الله ضرغامی

بیوگرافی عزت الله ضرغامی
زندگینامه عزت الله ضرغامی,

شناخته‌شدن‌ترین مسؤولیت سیدعزت‌الله ضرغامی ریاست سازمان صدا و سیما است که در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ آن را به عهده داشت. او در این سال‌ها به عنوان چهره‌ای سیاسی مطرح بوده است و بعد از آن به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند.

اما او فعالیت رسمی خود را از سال 1361 در سپاه پاسداران و در برنامه رادیویی این نهاد آغاز کرد. وی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد در دوران مدیریت علی لاریجانی و نیز معاونت صدا و سیما در امور استان‌ها, امور حقوقی و مجلس، را برعهده داشت. عزت الله ضرغامی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین سوابق اجرایی عزت الله ضرغامی را نام ببریم می‌توانیم به تبدیل همه‌ی شبکه‌های آنالوگ به دیجیتال و راه اندازی برخی از شبکه‌های باکیفیت HD اشاره کنیم، این قابلیت به طوری بود به که مردم بدون استفاده از آنتن‌های قدیمی قادر به دریافت شبکه‌ها شدند. همچنین در دوران مدیریت وی شبکه‌های سراسری مثل، نسیم، پویا، نمایش، آی فیلم فارسی و عربی، ورزش، تماشا، سلامت، قرآن، آموزش، مستند و بسیاری از شبکه‌های تخصصی دیگر راه اندازی شد.

همچنین در دوارن کاری او رشد چند برابری تولیدات فیلم و سریال طنز و تشکیل گروه‌های جدید تولید اتفاق افتاد. سریال‌های طنز پربیننده مانند پایتخت، ساختمان پزشکان، مسافران، دودکش، متهم گریخت، شب‌های برره و مرد هزار چهره از تولیدات صدا و سیما در دوران مدیریت اوست. لازم به ذکر است در دوارن مدیریت وی مجموعه فیلم و سریال‌های تاریخی هم پیشرفت بسیار خوبی کردند. برای مثال می‌توانیم به مجموعه‌های مختارنامه، یوسف پیامبر، شهریار، روزگار قریب، مدار صفر درجه، کلاه پهلوی، در چشم باد، شوق پرواز، تبریز در مه و معمای شاه و سریال‌های چندگانه ستایش اشاره کنیم. تحول در ارائه اخبار و راه اندازی بخش خبری ۲۰:۳۰ از دیگر سوابق اجرایی عزت الله ضرغامی است.

ضرغامی پس از اتمام دوره مسئولیت‌اش در رسانه ملی در فضای مجازی به صورت گسترده حضور فعالی در توئیتر اینستاگرام و تلگرام داشته و دارد. او جریان ساز این حوزه است و موضع‌گیری‌های او درباره مخالفت با فیلترینگ اینستاگرام مورد توجه فعالان فضای مجازی قرار گرفت. همچنین وی در سال ۱۴۰۰ نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد اما در نهایت شورای نگهبان رای به عدم احراز صلاحیت او داد.

تحریم از سوی اتحادیه‌ی اروپا : عزت الله ضرغامی کیست ؟

بیوگرافی عزت الله ضرغامی
بیوگرافی عزت الله ضرغامی

فروردین ماه 1391 بود که اتحادیه‌ی اروپا چند تن از مقام‌های ایرانی را به دلایل واهی همیشگی، مورد تحریم قرار داد. عزت الله ضرغامی یکی از این مقام‌های ایرانی بود که توسط اتحادیه اروپا تحریم شد. طبق بیانیه اتحادیه اروپا، پخش اعترافات خائنان به مردم، انقلاب و نظام اسلامی از شبکه‌های تحت مدیریت عزت‌الله ضرغامی، از دلایل تحریم او بوده‌ است!

فعالیت در فضای مجازی : عزت الله ضرغامی کیست ؟

بیوگرافی عزت الله ضرغامی
بیوگرافی عزت الله ضرغامی

یکی از سوابق اجرایی عزت الله ضرغامی که باعث شد بیشتر دیده شود، فعالیت گسترده او در فضای مجازی بود. ضرغامی پس از اتمام دوره مسئولیتش در رسانه ملی در فضای مجازی به صورت گسترده حضور فعالی از خود نشان داد. وی با ایجاد صفحه اینستاگرام، صفحه توئیتر و کانال تلگرامی، مواضع خود را در حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

وی از نخستین سیاست مدارانی است که در این عرصه ورودی جدی داشته‌ است و هر از چندگاهی، توئیت‌های او در فضای مجازی جریان‌سازی می‌کند. موضع‌گیری او در خصوص مخالفت با فیلتر شدن اینستاگرام و انتقاد جدی او از دادستان کل کشور که خواستار فیلترینگ اینستاگرام شده بود، مورد توجه رسانه‌ها و فعالین مجازی واقع شده‌است.

انتخابات 1400 ؛ عزت الله ضرغامی کیست ؟

بیوگرافی عزت الله ضرغامی
بیوگرافی عزت الله ضرغامی

ضرغامی در سال ۱۴۰۰ نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد اما در نهایت توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. وی در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد:

متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم رقابت سیاسی سازنده را نهادینه و ترویج کنیم و شخصیت‌های سیاسی در این زمینه ناموفق بوده‌اند. به همین دلیل نیز من آسیب‌های انتخابات را بلای جان کشور می‌دانم. البته سخن من به معنای این است که ما باید تلاش کنیم آسیب‌های انتخابات را کاهش بدهیم وگرنه اصل انتخابات را یک امر ضروری و کتمان ناپذیر می‌دانم. به نظر من شکستن کلیشه رقابت جریان‌های سنتی و نخ نمای سیاسی برای فضای جدید و متفاوت، نسبت به اصل انتخابات اولویت دارد.

عزت الله ضرغامی کیست : کاربران چه می گویند؟

انتخاب عزت الله ضرغامی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واکنش های عمده ای در پی داشته است. در ادامه شماری از این واکنش ها در توییتر را بررسی می کنیم.

کاربری درباره زندگینامه عزت الله ضرغامی نوشته:

عزت‌الله ضرغامی متولد سال ۱۳۳۸ در تهران  و اصالتاً دزفولی است. وی از دانشجویان پیروی خط امام (ره) بود که در تسخیر لانه جاسوسی نقش فعالی ایفا کرد و از اعضای اولیه سپاه پاسداران به‌شمار می‌رود.

کاربر دیگری با توجه به سوابق اجرایی عزت الله ضرغامی نوشته:

دوره ضرغامی، اوج دوره ی صداوسیما بود

دیگری درباره ضرغامی نوشته:

گر کابینه_رئیسی ۲ نقطه قوت داشته باشد بدون تردید اولینش حضور برخی افراد باتجربه و‌ کار کشته و خوش فکر و کاربلد مثل مهندس ضرغامی و دومینش هم حضور افراد جوان و‌ تازه نفس و با انگیزه است

کاربر دیگری در واکنش به وضعیت کابینه پیشنهادی نوشته:

بعد از مدت ها باید منتظر شنیدن خبر افتتاح و حل مشکل «واقعی» باشیم نه غافلگیری های صبح جمعه

کاربر دیگری نوشته:

حضور افراد جوان، متخصص و مجرب، مهم‌ترین مزیت برای لیست پیشنهادی وزرای دولت سیزدهم محسوب می‌شود. در میان آن‌ها نام آقایان عبدالملکی، خاندوزی، امیرعبداللهیان، فاطمی‌امین، ضرغامی و قاسمی می‌درخشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بیوگرافی عزت الله ضرغامی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر