coinex
راهنمای خرید تکراتو

میانگین قیمت مسکن در تهران ؛ متری 31 میلیون تومان!

میانگین قیمت مسکن در تهران در مرداد هزار و چهارصد، هر متر معادل سی میلیون و نهصد و هفتاد هزار تومان بوده که حدود ۳۴درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌ داشته است.

در مرداد امسال 5500 خانه به فروش رفته‌ که نسبت به ماه قبل 8/4 درصد افزایش و نسبت به سال قبل 39/4 درصد کاهش داشته است. اما قیمت مسکن نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

میانگین قیمت مسکن در تهران

در مرداد ماه نیز متوسط قیمت یک متر مربع نسبت به ماه قبل 3/1 درصد افزایش یافته‌ است. با این حال طی یک ماه گذشته قیمت مسکن روند نزولی داشته در حالی که در فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱٫۷،‌ ۶۹٫۷، ۵۶٫۶ و ۴۳٫۷ نسبت به سال قبل رشد یافته بودند.

البته این گزارش ها براساس آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی منتشر شده است. حال باید دید که آیا با آمدن دولت جدید و وعده ساخت یک‌ میلیون مسکن در سال، تغییری در این بازار آشفته مسکن داده می‌شود یا این که همچنان همین آش است و همین کاسه!

به هر حال آن چه که معلوم است درآمد یک سال یک کارمند نهایت معادل ۲ متر خانه باشد و برای داشتن خانه‌ای پنجاه متری اگر افزایش قیمتی رخ ندهد بیست و پنج سال باید صبر کند! البته که همه ما می دانیم افزایش قیمت مسکن همچنان ادامه خواهد داشت و پس انداز بیست و پنج ساله هم در آن زمان کفاف خرید یک خانه را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میانگین قیمت مسکن در تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر